Connect with us

technokrata

Itt az új Volkswagen Golf

20120905090726.jpg

Garázs

Itt az új Volkswagen Golf

Kedd este, Berlinben leplezte le a Golf hetedik generációját a Volkswagen.

Hivatalosan is bemutatkozott a Volkswagen Golf hetedik generációja, a német gyártó jelenlegi legfontosabb modellje. Ahhoz képest, hogy a vadonatúj padlólemez mellett a karosszéria méretei is változtak, az autó az előző modell minimálisan továbbfejlesztett változatának tűnik. Kicsit modernebb, kicsit frissebb, de ahogy a sorozat történetében mindig, ezúttal is evolúció történt revolúció helyett.

Az alapokat a konszern új, moduláris padlólemeze adja, amelyre az Audi A3-as, a Seat Leon és az új Skoda Rapid is épül, a jövőben pedig szinte mindegyikhez felhasználják. Új anyagoknak köszönhetően csökkent a kompakt tömege, az 1.4 TSI változat 1150 kilós, ami 100 kilóval kevesebb, mint az ugyanilyen motorral szerelt, hatodik generációs modell. A hetes Golf 56 milliméterrel hosszabb, 28 milliméterrel alacsonyabb elődjénél, a tengelytávolság 59 milliméterrel nőtt. Ebből 14 milliméter jutott az utastér bővítésére.

Az új karosszériában jóval nagyobb hely jut a csomagoknak, 350 helyett 380 literes rekesz lapul a hátsó ülések mögött. Ismerős lehet a műszerfal és a középkonzol is, de a friss belsőről süt a minőségérzet, valószínűleg nem okoz majd csalódást. Alapfelszerelés az 5 colos érintőképernyő, de opciósan 5,8 és 8 colos is elérhető. Közepes mérettől van navigáció, ez már a kéz közeledésére is reagál, nem kell feltétlenül megnyomkodni a kijelzőt.

Opciósan a Volkswagen összes vezetéstámogató rendszere elérhető, újdonság a multicollision brake, amely a légzsák nyílását követően aktiválja a fékeket, megelőzve egy második ütközést. A futómű elöl MacPherson rendszerű, hátulra csatolt lengőkar kerül az olcsóbb modellekben, csak a drágábbak kapnak több lengőkart.

Két benzines és két dízelmotorral indul a forgalmazás, az alap az 1.2 TSI 85 lóerővel és 160 Nm-es nyomatékkal. Az 1.4 TSI motort alaposan továbbfejlesztették, a blokk már alumíniumból készül, de új a turbó és a töltőlevegő-hűtő kialakítása is. Teljesítménye 140 lóerő 250 Nm-es csúcsnyomaték mellett, 100-ra 8,4 másodperc alatt gyorsítja a Golfot. Alacsony terhelésnél két henger lekapcsol a motorban, segítve a spórolást.

A dízel kínálat az ismerős 1,6-os és kétliteres motorból áll, előbbi 105 lóerős (250 Nm), készül belőle takarékos BlueMotion kivitel is 3,2 literes fogyasztással. A nagyobb dízel 140 helyett már 150 lóerős, legnagyobb nyomatéka 320 Nm. Az 1.2 TSI kivételével minden motorhoz kérhető duplakuplungos automata váltó, a start-stop rendszer alapfelszerelés. A forgalmazás még idén novemberben elkezdődik.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek