Connect with us

technokrata

Minimálisan bővült a magyar autópiac

20120904090415.jpg

Garázs

Minimálisan bővült a magyar autópiac

Idén augusztusban 3539 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon.

Ez 3,2 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az első nyolc hónapban 35 799 volt a forgalomba helyezett új személyautók száma, ami 18,1 százalékos növekedés tavaly január-augusztushoz képest. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) szerint az év végére a piac növekedése meghaladja a tavalyi szintet, és az előre jelzett 10 százalék körüli növekedést fogja hozni 2012-ben.

Az összes járművet vizsgálva az új forgalomba helyezések száma augusztusban 0,8 százalékkal 4939-re csökkent, az idei első nyolc hónapban viszont 14,8 százalékkal 47 350-re nőtt az előző év azonos időszakához képest. A Datahouse előzetes adatai szerint az augusztusban forgalomba helyezett új motorkerékpárok száma 7,1 százalékkal 165-re nőtt, január-augusztusban pedig 7,7 százalékkal 1460-ra mérséklődött.

Az adatok szerint augusztusban egyetlen buszt sem helyeztek forgalomba, az egy évvel korábbi 11-gyel szemben. Az év első nyolc hónapjában 33 új busz állt forgalomba, ami 72,5 százalékos csökkenés a 2011. január-augusztusi 120-hoz képest. Augusztusban 910 új kishaszonjárművet helyeztek forgalomba, 10,1  százalékkal kevesebbet, mint 2011 augusztusában. Az első nyolc hónapban 9,9 százalékkal nőtt az új, forgalomba helyezett kishaszonjárművek száma, elérte a 7225-öt. A forgalomba helyezett új nagyhaszongépjárművek száma augusztusban 13,3 százalékkal, 325-re csökkent, az első nyolc hónapban pedig 6,8 százalékkal 2833-ra emelkedett.

“Az első nyolc hónap alapján óvatos örömmel látjuk, hogy a trend a kilábolás felé mutat akkor is, ha a volumen még messze alatta marad annak, ami a szakma fenntartásához a jelenlegi formában elegendő lenne” – fogalmaz az MGE az Erdélyi Péter ügyvezető elnök által jegyzett közleményben. Az új személyautó-értékesítés több mint 70 százaléka céges vásárlás, így a kereskedelem számára fontos magánvásárlók továbbra sem kerültek elő. Mivel a céges gépjárműpiac fokozottabban Budapestre koncentrálódik, a vidéki márkakereskedők helyzete rendkívül nehéz, mert az általuk értékesített volumen nagyon alacsony, sok helyen a heti egy darabot sem éri el – mutat rá a közlemény.

A nagyhaszonjármű-piac az MGE várakozásai feletti teljesítményt ért el, ami az egyesület szerint elsősorban a magyar fuvarozók sikeres külföldi szerepvállalásának köszönhető. Az MGE közleményében felhívja a figyelmet arra, hogy a feketegazdaság elleni fellépés területén még sok a tennivaló, erre vonatkozó, az Autós Nagykoalícióval közösen elkészített javaslataik már a törvényhozók asztalán fekszenek. Az egyesület továbbra is kiemelkedően fontosnak érzi a javító és szolgáltató ágazatokban tapasztalható visszaesés megállítását is. Ennek egyik fontos eleme annak tudatosítása, hogy a márkaszervizben történő karbantartás és javítás garantálja legjobban, hogy az adott gépjármű korának és futásteljesítményének legjobban megfelelő állapotban, a közlekedés műszaki biztonságát garantáló állapotban maradjon.

“Tagvállalataink saját területükön és az MGE is jelentős erőfeszítéseket tesz a márkaszervizek által képviselt valós értékek bemutatására és annak a tévhitnek az eloszlatására, hogy a márkaszervizek ár-érték aránya rosszabb lenne a független javítókénál. Célunk az, hogy az anyagi racionalitás, a közlekedés biztonsága garantálása mellett valamennyi legális szereplő megtalálja a helyét a javítói szolgáltatások piacán, a legális szféra erősödhessen, versenyhátránya csökkenjen, majd megszűnjön” – közölte az MGE.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek