Connect with us

technokrata

Triturbó dízelmotor a 7-es BMW-ben

20120528213648.jpg

Garázs

Triturbó dízelmotor a 7-es BMW-ben

Négy évvel piaci debütálása után frissült a 7-es BMW. Főleg új motorokat kapott.

Frissítésen esik át a 7-es BMW, a megújult modell nyártól kapható. Kívülről kevésbé látványosak a változások: új LED-es fényszórókat kapott a limuzin, a módosított hűtőrács veséi a korábbi 12 helyett 9 lamellából állnak. Lecserélték az első lökhárítót, krómbetétek kerültek rá, új indexeket szereltek a külső visszapillantók házába, hátul krómcsík került a kötény aljára. Összességében valamivel morcosabb megjelenésű lett az autó.

Minden motorhoz nyolcfokozatú automata váltót adnak, köztük az M550d xDrive-ban debütált, triplaturbós dízelmotorhoz is. Az összkerékhajtású 750d xDrive-ban 381 lóerős a motor, legnagyobb nyomatéka 740 Nm, 100 km/h-s tempóra 4,9 másodperc alatt gyorsul.

A 740d háromliteres dízelmotorja 313 lóerős, a blokk 730d-ként is rendelhető 258 lóerős teljesítménnyel. Maradt a hatliteres, duplaturbós V12-es a 760i-ben (544 LE), a 750i 4,4 literes turbós V8-asa 450 lóerősre erősödött, nyomatéka 650 Nm-re ugrott. A 740i új háromliteres, duplaturbós motort kapott 320 lóerővel és 450 Nm-rel. Bizonyos piacokon a 730i is elérhető lesz normál feltöltéses háromliteres sorhatossal, teljesítménye 258 lóerő, legnagyobb nyomatéka 310 Nm.

Az ActiveHybrid7-be a 4,4 literes V8-as helyett a 740i háromliteres, duplaturbós motorja kerül, a 320 lóerős blokkhoz 54 lóerős elektromotor kapcsolódik. A rendszer együttes teljesítménye 354 lóerő, 500 Nm-es csúcsnyomaték mellett.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek