Connect with us

technokrata

Most kell lecserélni a téli gumikat

20120322145438.jpg

Garázs

Most kell lecserélni a téli gumikat

Beköszöntött a tavasz, ezzel együtt pedig az autók nyári felkészítésének ideje.

Gyakran ismételt információ, hogy hét fokos napi átlaghőmérséklet mellett már nincs szükség a téli gumikra, így a meleg napok beköszöntével eljött a csere ideje. A téli abroncsok lágyabbak, mint a nyáriak, könnyebben túlmelegszenek, így kevésbé tapadnak a meleg aszfalton, valamint jobban is kopnak.

Emellett a télen hasznos, sűrűbb abroncsmintázat miatt sokkal kisebb a tapadófelületük, mint a nyári gumiknak. Egy gumiabroncs átlagosan 40-60 ezer kilométer futás alatt használódik el teljesen, ezért a nyári gumik felszerelése előtt érdemes megvizsgálni a mintázat profilmélységét, és 3 mm alatt már inkább új abroncs vásárlása javasolt a régi, kopott gumi felhelyezése helyett.

A tavasszal hagyományos gumicserén túl arra már kevesebben gondolnak, hogy a téli közlekedés nagymértékben igénybe veszi az autók egyéb részeit is, hiszen a havas utakra szórt só és homok kárt tehet a gépkocsiban, roncsolhatja az alkatrészeket és a fényezést. A flottakezelő szerint érdemes elvégeznünk vagy elvégeztetnünk egy kisebb tavaszi karbantartást a gépjárműveken, amivel hosszú távon nem várt bosszúságoktól kímélhetjük meg magukat.

Mivel télen nincs (annyiszor) szükség a légkondicionáló berendezésre, a tavaszi használat előtt nézessük át szakemberrel, ha szükséges, cseréltessük ki a szűrőjét.  Számos hűtőrendszerrel kapcsolatos probléma a hűtő körüli, rossz szellőzésből adódik. Így rendkívül fontos, hogy a nyári szezon előtt megszabaduljunk a levelektől és más szennyeződésektől, melyek felgyűlhettek a hűtőbordák között vagy a klíma kondenzátorában.

Fontos a hűtősapka ellenőrzése is, ugyanis a belső gumitömítés berepedezhet, deformálódhat, károsodhat és idővel a sapka fémrugója is gyengülhet. Hasznos a futóművek átvizsgáltatása és beállíttatása, valamint az első és a hátsó ablaktörlők cseréje is, ha a rajtuk levő gumi állapota indokolja. A tavaszi nagytakarítás jelentősen megnövelheti az autó alvázának és karosszériájának élettartamát is, így érdemes nagynyomású mosóberendezéssel eltávolíttatni a sós szennyeződést az autó aljáról, a kerékjáratokból, a felniről és a motortérből egyaránt.
 
“A tavasz beköszöntével a kátyúk is megjelentek az utakon. Ezekre – a gépjármű épségének megőrzése érdekében – érdemes odafigyelni az autósoknak. Ha mégis megtörténik a baj, akkor nem árt tisztában lenni a teendőkkel. Először is meg kell vizsgálni, hogy volt-e kihelyezve kátyúra figyelmeztető jelzés az útszakaszon. Ha nem találunk ilyet, akkor a legbiztosabb megoldás, ha rendőrt hívunk és a rendőrségi jegyzőkönyv birtokában benyújtjuk kárigényünket az illetékes közútkezelő szervhez, illetve a magánút tulajdonosához. Amennyiben találunk figyelmeztető táblát, akkor sajnos nem élhetünk kárigénnyel. Érdemes tehát odafigyelni és óvatosan vezetni a kátyús utakon” – mondta Horányi István, hazánk vezető gépjármű- és flottakezelő vállalata, a LeasePlan Hungária Zrt. operációs igazgatója.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek