Connect with us

technokrata

Félszázezer autós bukhatja biztosítási bónuszát

20120207092331.jpg

Garázs

Félszázezer autós bukhatja biztosítási bónuszát

A kártörténeti rendszer hibája esetén az autósnak kell gyorsan intézkednie.

Máris autósok százai kértek alkuszi segítséget bonus-malus besorolásuk tisztázása érdekében, ám a következő hetekben akár 40-50 ezer autósnak is komoly problémát okozhat, ha kötelezőt váltott, és új biztosítója képtelen elérni az új rendszerben a korábbi kártörténeti adatait. A jogszabály szerint a bónuszbesorolás idei évre szóló elvesztésével fenyegető probléma lényegét és a megoldás módját ismerteti a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) alábbi összefoglalója.

Az érvényes szabályozás célja, hogy levegye az autósok válláról annak terhét, hogy új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződés esetén nekik kelljen igazolniuk, milyen bónuszfokozatot értek el korábbi biztosítójuknál. Ennek érdekében hívták életre a központi kárnyilvántartó rendszert, amelybe a biztosítók folyamatosan töltik fel a kártörténeti adatokat. Mostantól a biztosítók számára hivatalosan ez az egyetlen információforrás új ügyfeleik korábbi károkozásairól. A feltöltött adatok azonban egyelőre igen hiányosak, a meglévő állomány pedig sok pontatlanságot tartalmaz: becslések szerint legalább százezer autós adatait érinti ez a probléma.

Az adatlekérést már az is meghiúsíthatja, ha a feltöltött vagy az új biztosítónál nyilvántartott személyes adatok nem pontosan egyeznek (a rendszerben a lakcímkártyán nyilvántartott személyes adatoknak kell szerepelnie.) Mivel a tavalyi kötelezőkampányban az előzetes becslések szerint mintegy 700-750 ezer kgfb-szerződést (az összes állomány ötödét) kötötték újra az ügyfelek, arra kell számítani, hogy a február 14-i határidőig (a kockázatviseléstől számított 45. napig) akár 40-50 ezer autós is értesítést kaphat biztosítójától, hogy nem sikerült adataik lekérése a központi rendszerből. Az értesítést követően már az ügyfélnek kell intézkednie annak érdekében, hogy megfelelő besorolásban maradjon. Minderre pedig csupán két hete marad: február 29. után a jogszabály szerint A0-ba kell a szerződését sorolni.

Az új biztosítónak sok mozgásteret nem hagy az új rendelkezés, mivel adatvédelmi okokból nem léphet közvetlen kapcsolatba a korábbi biztosítóval, akit így az ügyfélnek kell megkeresnie, kérve az adatok pontosítását. A korábbi biztosító a megfelelő adatokról nem állíthat ki igazolást, csupán az új kártörténeti rendszerben korrigálhatja az adatokat. Innen kísérelheti meg aztán az új biztosító ismét lekérni a besorolásra vonatkozó adatokat. Egy ilyen összetett folyamatra két hét nagyon kevés idő.

“A legkézenfekvőbb, ha ebben a helyzetben az alkuszunkhoz fordulunk” – ad tanácsot Cselovszki Zsolt, a FBAMSZ Gépjármű szekciójának elnöke. “A független alkuszok (a biztosítási ügynököktől eltérően) az ügyfél nevében eljáró szereplők, így megfelelő meghatalmazás birtokában jogosultak közvetíteni az általuk képviselt ügyfelek adatait mindkét – az előző és az új – biztosító irányába. Nem kétséges, hogy a szakértői támogatás jelentősen lerövidítheti az ügyintézéshez szükséges időt, ami ebben a helyzetben különösen nagy jelentőséggel bír a szerződők számára. A FBAMSZ-ba tömörült száz alkuszcég mindegyike a kampány során felkészült erre a helyzetre, és a gyors ügyintézést lehetővé tevő meghatalmazást már eleve belefoglalta az alkuszi ügyfélmegbízás szövegébe.”



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő