Connect with us

technokrata

Könnyebb és erősebb az új Porsche Boxster

20120112100637.jpg

Garázs

Könnyebb és erősebb az új Porsche Boxster

A Porsche Boxster harmadik generációja új formát, padlólemezt és friss motorokat kap.

Detroitban is kiállíthatta volna a Porsche a Boxster harmadik generációját, ehelyett virtuálisan hozta nyilvánosságra az első adatokat a sportkocsiról. Alaposan átdolgozott karosszériát, új padlólemezt és frissített motorokat kap a Boxster, amely Genfben lesz látható először élőben.

Lerövidítették az első és hátsó túlnyúlást, a szélvédőt előrébb tolták, így az autó laposabb benyomást kelt elődjénél. Néhány formai megoldást a 918 Spyder tanulmánytól vettek kölcsön, amely hamarosan limitált szériás gyártásba kerül. Átdolgozták a középkonzolt is, ezen nagy képernyő, illetve az új 911-esből és Panamerából ismert kezelőszervek láthatók.

A részletes műszaki adatokkal egyelőre adós a Porsche, de biztos, hogy a tengelytáv megnyúlt, nagyobb az első és hátsó nyomtáv, az alumínium karosszériának köszönhetően pedig jelentősen csökkent a tömeg. Négyhengeres motor végül nem érkezett a Boxsterbe, a meglévő hathengereseket viszont átdolgozták.

Már nem 2,9, hanem 2,7 literes az alapmotor, ennek ellenére elődjénél 10 lóerővel erősebb (265 LE), 0-100-ra 5,7 másodperc alatt gyorsul. Ez egy tizedes javulás a kifutó modellhez képest. A Boxster S 3,4 literes motorja 5 lóerővel erősebb (315 LE), százra 5,2 helyett kereken 5 másodperc alatt gyorsul. Alapáron mindkét verzióhoz hatfokozatú kézi váltó jár, a hétfokozatú duplakuplungos PDK feláras. A Boxster átlagfogyasztása 7,7, a Boxster S-é 8,0 liter.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek