Connect with us

technokrata

Duplán díjazták a Focus biztonságát

20110531093006.jpg

Garázs

Duplán díjazták a Focus biztonságát

Két technológiáért is biztonsági különdíjat kapott az új Ford-kompakt.

Az új Focus révén a Ford lett az első nem-prémium autógyártó, amely egyszerre két Euro NCAP Advanced kitüntetést is kapott: a Focus az Alacsony Sebességen Működő Biztonsági Rendszerért kapta az egyik elismerést; ez a rendszer folyamatosan ellenőrzi az autó előtt az utat, és automatikusan fékez, ha az ütközés elkerülhetetlen, míg a másik elismerést a Sávtartó Asszisztens szerezte, amely egy előre tekintő kamera segítségével érzékeli, ha a jármű kisodródik a sávból, s ilyenkor a kormánykerék apró mozdulatával figyelmezteti a vezetőt.

Az Euro NCAP törésbiztonsági tesztjén a Focus maximális, 5 csillagos értékelést kapott, emellett pedig az elérhető legmagasabb pontszámot szerezte meg a gyermekbiztonság terén – mind a frontális, mind pedig az oldalütközéses vizsgálat során. A Focus ugyanakkor a felnőtt utasok és a gyalogosok védelmében is kiválóan teljesített.

A karosszéria 55 százaléka készül nagy szilárdságú acélból, ennek 31 százaléka pedig ultranagy szilárdságú bóracél – ez az arány magasabb, mint bármely eddigi Ford modellben. Bóracélból készülnek az A és B oszlopok, a küszöbelemek és az ajtókba épített energiaelnyelő rudak, aminek eredményeképpen kiemelkedően merev, az ütközésnek kiválóan ellenálló utascella jött létre. Nagy szilárdságú acélból készülnek az ajtónyílások körüli megerősítések és az ajtókhoz beépített energiaelvezető elemek, így az autó oldalirányú ütközés esetén is kiváló védelmet nyújt.

Az új Focusban emellett szabadalmaztatott első futómű-segédkeret található, amely frontális ütközéskor szétnyílik, megakadályozva ezzel az utascella lábterének deformációját. A gyalogosvédelem hatékonyságát növeli a gépháztető “lágy” kialakítása, s a Ford arra is ügyelt, hogy az ablaktörlők elhelyezésével tovább csökkentse az esetleges sérülések kockázatát.

Intelligens védelem

Az új Ford Focusban a Ford Intelligens Védelmi Rendszere működik, ami új generációs első légzsákokat foglal magában a vezető és az utas oldalán, valamint különleges oldallégzsákokat minden utas védelmére; ezek olyan vállhasítékkal egészülnek ki, amelyek csökkentik a légzsák nyomását, további védelmet biztosítva így a kisebb termetű utasoknak. A vízszintesen összecsukló kormányoszlop csökkenti a fej és a mellkas terhelését, mert nagy sebességű frontális ütközésnél eltávolodik a vezető testétől. Mindkét első ülésen hatékonyabb, hosszabb övszakaszra ható övelőfeszítők működnek, s ezeket överőhatároló egészíti ki. A hátsó üléseken utazók biztonságát hárompontos biztonsági övek szavatolják, és minden autóhoz alapáron jár az ISOFIX gyermekülés-rögzítő rendszer.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek