Connect with us

technokrata

Vettelnek mázli is kellett, de nyert

20110529134737.jpg

Garázs

Vettelnek mázli is kellett, de nyert

A Red Bull címvédője idén ötödször győzött, Alonso és Button előtt. Monacói kavalkád.

Első győzelmét aratta Monte-Carlóban Sebastian Vettel. A vb-címvédő hatból öt futamot megnyert idén, a fő kihívó, Lewis Hamilton egy több mint mozgalamas futam végén hatodik lett.

Kétszer is bejött a biztonsági autó, a második alkalommal piros zászlóval le is állították a futamot. Pedig korábban Vettel már rendkívül kopott gumikon csúszkált Alonso és Button előtt, a kényszerszünetben azonban friss abroncsokat kapott, így végül simán nyert. Báe az első közlések szerint Kobajasi lenyúlta a leggyorsabb kört a menők elől, később kiderült: ez a dicsőség Mark Webbert illeti meg.

ÉLŐ

Sebastian Vettel és Jenson Button indul az első sorból, Mark Webber és Fernando Alonso mögülük Monte-Carlóban. A szombati időmérőn hatalmasat bukó Sergio Perez nem áll rajthoz, de a Sauber közleménye szerint nincs komolyabb baja.

Idén Vettel ötből négy GP-t megnyert, a maradék egyet Lewis Hamilton zsebelte be, aki azonban ezúttal csak a kilencedik helyről indul. Az időmérőn Perez bukása miatt nem tudta befejezni gyors körét a mclarenes, a maradék bő két percben pedig már nem tudott komoly időt elérni. Tegnap még hetediknek rangsorolták, de egy sikán átvágásáért megbüntették.

A jelen mezőnyből Schumacher ötször tudott itt nyerni, a német stílszerűen az ötödik helyről indul. Alonso kétszer, Hamilton, Button, Trulli és Webber egyszer-egyszer nyert itt – a szombaton pályafutása 20. pole-ját ünneplő Vettel tehát még sosem.

Button a felvezető körben “nagyon nehéz kormányzásra” panaszkodott. Oda a szervó?

A nyolcadik helyről indult Rosberg ötödiknek jött fel, Alonso pedig levette Webbert, és az első körben támadta Buttont.

Vettel három kör után három másodperccel vezet. Mögötte Button, Alonso, Webber, Rosberg, Massa, Maldonado, Petrov, Schumacher, Hamilton. A két Ferrari közel az előtte lévőhöz, de előzésre egyelőre esély sincs. Hamilton a jobb hátsó miatt aggódott, aztán összekapta magát, a hetedik körben már tolta le Schumachert, előzésre három körrel később, a Ste. Devote után lett hely.

Schumacher mellett aztán Barrichello is elment, de még Paul di Resta is próbálkozott, ám a német az újabb fiaskó elől bemenekült a boxba, majd visszatért 21.-nek. Rosberg pontosan ugyanezt tette Massával, neki is ment a Ferrari hátulról. A mercedeses csak nem ment ki új gumiért, így az uszodánál, egy amúgy lehetetlennek tűnő helyen faképnél hagyta Massa, majd Maldonado is.

Button kijött a boxba, negyediknek tért vissza, Hamilton Petrov nyakára hágott. Vettel és Webber kerékcseréje is éktelenül lassú lett: előbbi Button mögé, utóbbi a 14. helyre tért vissza.

18 kör után: Button (övé most a leggyorsabb kör is), Vettel, Alonso, Massa, Maldonado, Petrov, Hamilton, Barrichello, Di Resta, Kobajasi, Sutil, Heidfeld, Buemi, Webber.

Hamilton éppoly keményen támadja Petrovot, mint az imént Schumachert, a leosztás ugyanaz: a szemcsés szuperlágy tartja fel a lágy gumit McLarent. De ezúttal Hamilton kiugrott a boxba, ahol még a melegítőket kapták le a kerekekről. Csőd, a brit 14.-nek esett vissza, pedig nagyon elemében volna.

Glock kétszer egymás után átvágta a sikánt az alagút után, sebaj, maradt a Mercedesek előtt, akik ezért mindkétszer kis híján egymásnak mentek. Massa 25. körét kezdi szuperlágyon, kemény, ahogy Di Resta is, aki a Loewsnél próbálta belülről előzni Alguersuarit, de nekiment, szét is szórtak némi törmeléket a pályán.

Massa cserélt, Hamilton elé esett vissza. A mclarenes fordítva is megpróbálta: ezúttal ő szuperlágyon, Massa lágyon, a brazil jól védekezett, közben meg rányomult Buemi és Webber autójára.

Schumacher közben Di Restaként bevágódott Rosberg mellé a Loewsben, Nico elengedte a csapattársát.

Hamilton nem bírta idegekkel, ugyancsak a Loewsnél, ugyacsak belülről próbálkozott, jót ütköztek. Aztán az alagútban elment Massa mellett Hamilton, a ferraris a külső íven ragadt, a törmeléken a falnak csapódott. Schumacher mercedese pedig megállt, éppen a bokxbejáratnál, Alonso alig tudta kikerülni. A spanyol kereket cserélt, a biztonsági autó körözött, Button is bejött, Vettel nem. A sorrend így módosult: Vettel, Button, Alonso, Sutil, Kobajasi, Webber, Hamilton, Maldonado, Petrov, Heidfeld, Buemi, Barrichello.

Pont féltávnál ment ki a safety car. Hamilton megint eszement forgalomban, lehet, mire leveszi a sisakot, ősz lesz a haja. És a Massával való afférját is vizsgálják.

Vettelnek és Buttonnak még biztosan cserélnie kell, Alonso lágyon megy, ő talán megúszhatja. Button befogta Vettelt, Hamilton megkapta az áthajtásos büntetést.

Megint zűr a Loewsnél, megint Di Resta, ezúttal D Ambrosiót csókolta le, lógott is utána a Force India orra. Az orrától egy darabka.

48. kör: Button kiáll, Vettel és Alonso mögé tér vissza. Aztán Sutil, Kobajasi, Webber, Maldonado, Petrov, Hamilton, Heidfeld.

Vettel a 17. körben cserélt, szinte reménytelen, hogy kibírja végig. Alonso vészesen közelített Vettelhez. Hamilton Maldonadóval brusztol éppen. Ők még pont nincsenek körhátrányban.

A 60. körben Vettel még gyorsult picit, de Alonso tudja támadni. Amíg viszont egymással brusztolnak, Button nagy tempóban közelít rájuk a szuperlággyal. Három kör múlva már egymás hegyén hátán a három győzelmi esélyes. Őrület: a hármasból a leglassabb elöl, a leggyorsabb hátul. Még tíz kör.

A trió befogott egy elképesztő tömörülést, melyben Alguersuari és Petrov is összetörte megát, megint bejött a biztonsági autó, nyolc körrel a leintés előtt. Vettel így megúszhatja, a Mirabeau-nál előző vakmerő Kobajasi már negyedik.

Hamilton hátsó szárnya is megroggyant kicsit. Így történt: Sutil korlátnak ment, defektet kapott, de nem Hamilton elé ment, aki elvette a gázt, így Alguersuari ráesett. Kisebb dugó keletkezett. A mentőautó is a pályán, piros zászlóval félbeszakították a futamot.

Az autosport.com szerint Petrovot vizsgálják az orvosok, a mezőny közben felsorakozott a rajtnál. Mikor a pályát megtisztítják, befejezik a versenyt – hat kör van még.

Petrovot valószínűleg a saját leszakadt bal első kereke csapta meg. Hamilton McLarenjének a hátsó szárnyát közben kicserélték a rajtrácson. Pár perccel később egy új orrkúpot is kap a kocsi. A Team Lotus Twittere szerint Petrov beszél, hátfájásra panaszkodik. Az orosz kocsija a legrosszabb szögben csapódott a korlátnak. Eric Boullier csapatfőnök szerint Petrov lába fáj.

Közben gumit cseréltek több autón is, köztük Vettel Red Bullján, alighanem vége a versenynek. A sorrendjének legalábbis. Alonso például szuperlágyat kapott, Vettel is.

Repülőrajt, marad a sorrend, de Hamilton megint nem bírt magával, lehetetlen helyen próbálta előzni Maldonadót, sikerült is, csak a venezuelai így kiesett. Vizsgálják ezt is.

Webber az alagút kijáratánál előzte Kobajasit, akit Hamilton kezdett támadni rögtön ezután. Hiába, a sorrend már nem változott.

A Monacói Nagydíj végeredménye:
1. Vettel, Red Bull-Renault 2:09:38.373 óra
2. Alonso, Ferrari + 1.138 másodperc
3. Button, McLaren-Mercedes + 2.378
4. Webber, Red Bull-Renault + 23.100
5. Kobajasi, Sauber-Ferrari + 26.900
6. Hamilton, McLaren-Mercedes + 27.200
7. Sutil, Force India-Mercedes + 1 kör
8. Heidfeld, Lotus Renault + 1 kör
9. Barrichello, Williams-Cosworth + 1 kör
10. Buemi, Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
11. Rosberg, Mercedes + 1 kör
12. Di Resta, Force India-Mercedes + 2 kör
13. Trulli, Lotus-Renault + 2 kör
14. Kovalainen, Lotus-Renault + 2 kör
15. D Ambrosio, Virgin-Cosworth + 2 kör
16. Liuzzi, HRT-Cosworth + 3 kör
17. Karthikeyan, HRT-Cosworth + 3 kör
18. Maldonado, Williams-Cosworth + 5 kör

Leggyorsabb kör: Webber, 1:16.234 perc

Nem ért célba:
Petrov, Lotus Renault, 68. kör
Alguersuari, Toro Rosso-Ferrari, 68. kör
Massa, Ferrari, 33. kör
Schumacher, Mercedes, 33. kör
Glock, Virgin-Cosworth, 31. kör

nem állt rajthoz:
Perez, Sauber-Ferrari

A pilóták vb-jének állása:
1. Vettel 143 pont
2. Hamilton 85
3. Webber 79
4. Button 76
5. Alonso 69
6. Heidfeld 29
7. Rosberg 26
8. Massa 24
9. Petrov 21
10. Kobajasi 19

A konstruktőri vb állása:
1. Red Bull 222 pont
2. McLaren 161
3. Ferrari 93
4. Lotus Renault 50
5. Mercedes 40
6. Sauber 21
7. Force India 10
8. Toro Rosso 7
9. Williams 2



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd