Connect with us

technokrata

KERS a Volvókban

20110526222701.jpg

Garázs

KERS a Volvókban

Mozgásienergia-visszanyerő rendszert fejleszt a Volvo, a megoldás a Porschét utánozza.

Eredetileg a Forma-1-ben szerette volna bevetni egyedi, lendkerekes mozgásienergia-visszanyerő (KERS) rendszerét a Williams-istálló. Hosszas fejlesztés után a csapat végül maradt a hagyományos akkumulátoros kialakításnál, a lendkerekes KERS így végül a Porschénél tűnt fel.

Hasonló rendszert fejleszt most a Volvo, az újítás FKERS néven fut. A svéd gyártó szerint a technológia alkalmazásával hathengeresnek érződnek a négyhengeres egységek, miközben a fogyasztás akár húsz százalékkal csökken.

Az FKERS a hátsó tengelyre kerül, összegyűjti a fékezéskor keletkező energiát, majd amikor az autó újra mozgásba lendül, a lendkerék felpörögve, egy speciális váltón keresztül a hátsó tengelyre továbbítja a tartalékot. Már idén elkezdődnek a tesztek, a szériagyártású modellekben pár éven belül debütálhat a rendszer.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek