Connect with us

technokrata

Ismét füstbe ment a magyar terv

20110508204203.jpg

Garázs

Ismét füstbe ment a magyar terv

Turánék Fordja Szardínián is lángra kapott. Nyert Loeb, ki más.

Péntektől vasárnapig Szardínia szigetén porolt a vb-mezőny, a 13 futamból álló sorozat ötödik versenye volt a durvamurvás, Olbia központú Olasz-rali. Száraz, napos, meleg időben zajlott a meccs, vízzel és némi sárral a pályán csak egy-egy átkelésnél-gázolásnál találkoztak a srácok. 18 szakasz, 340 mért, uszkve 800 összekötő km, kemény, trükkös nyomvonal kövekkel, sziklákkal, hajrá.

Az első gyorsot a 2003-as világbajnok Petter Solberg nyerte, a hétszeres világbajnok Loeb sokat vesztett, mint élről induló takarító. Latvala meg még többet (nem pusztán időt, hanem konkrétan a versenyt), hiszen navigátora hibázott – borultak, s bár beértek a célba, sőt a következő szakasznak is nekivágtak, de félre kellett állniuk, s kiestek. Latvala idén eddig mindig dobogón volt, legutóbb, 2009-ben pedig ő győzött Szardínián, szóval nagy volt a szomorkodás a gyári Fordnál.

Még az elején Meeke (a debütáló Minivel) és Novikov (Ford) szenzációsan ment. Solberg, mármint Petter visszacsúszott (turbóprobléma), aztán Solberg, mármint Henning odavágta egy sziklának a Fiestáját, ami ki is gyulladt, viszlát. A 4-es gyors után Loeb átvette a vezetést Hirvonen és Novikov (!!!) előtt, majd Meeke eldobta a vasat (nem volt motorféke egy ötödikes jobbosban, leugratott a dzsuvába, aminek a Countryman, pardon, John Cooper Works WRC bal első felfüggesztése nem annyira örült).

Loebnek nagyot kellett autóznia a sikerért, megtette

Loeb gyorsan ment, nagyon gyorsan, és szerencséjére neki nem adódtak gondjai. Hirvonen a nap végén koccolt a fallal, defektet kapott, nem kevés időt hagyott ott. Ó, és Novikovunk sem hazudtolta meg önmagát, amikor is berepült a fák közé… Az elmúlt két rali győztese, Ogier meg direkt, taktikailag lassított. A szombatot így várta az eleje:

1. Loeb
2. P. Solberg + 33 mp
3. Hirvonen + 53
4. Ogier + 55
5. Ostberg
6. Sordo
7. Tänak
8. Wilson
9. Prokop
10. Hänninen

Ja, és sajnos Turánék kategória-dobogós terve megint füstbe ment, hiszen ahogy Jordániában, most is lángra kapott az S2000-es Ford. Érdiék is csak a Superally szabály értelmében folytathatták, miután lecsúsztak az útról.

A Ford egyelőre be kell, hogy érje a második hellyel

Szombaton Latvala volt a leggyorsabb, szinte az összes gyorsot ő nyerte a mezőny végéről támadva. Hogy legalább pár kosntruktőri pontot gyűjtsön a csapatnak. Solberget (mármint Pettert) defekt hátráltatta. Loeb őrizte az előnyét. Így álltak a maradék vasárnapi 4 szakaszt megelőzően:

1. Loeb
2. Hirvonen + 28
3. Ogier + 34
4. Solberg + 39
5. Ostberg
6. Sordo
7. Tänak
8. Hänninen
9. Wilson
10. Al-Attiyah

Turánék és Érdiék is visszatértek, s egész szép tempóban autóztak. Ifj. Érdi mondjuk túl bátran vállalta el az egyik ugratót – az olajhűtő bekrepált, ismét kiesés, Superally másodszor is.

Remekül debütált a Mini

És vasárnap: Latvala volt továbbra is a leggyorsabb, Loeb küzdött, hogy kitartson a fórja. Az utsó előttin az egyébként sem százas Ogier hibázott, a kő erősebbnek bizonyult a DS3 hátsó futóművénél, visszazuhant negyediknek. Solberg, mármint Petter köszönte, s megcsípte idei első dobogós helyét. A záró Power Stage-en egyébiránt Hirvonen, Latvala és Loeb szerzett bónuszpontokat.

Loeb előnye kitartott, 2011-ben ez volt a második győzelme, Szardínián a negyedik, pályafutása során már a 64-ik. Citroën-Ford 4:1. Loeb 7 ponttal vezet Hirvonen előtt. Mini? Sordo megbízhatóan rakta, Meeke-kel együtt bizonyították, hogy igenis ütőképes gép készült a Prodrive műhelyében.

Folytatódott Turánék pechsorozata

Magyarok? Turánék és Érdiék is célba értek (SWRC-ben a mieinkhez hasonlóan egy, a Markko Märtin csapata által felkészített kocsival Tänak nyert), grat. A mezőny fele kiesett. Következik az Argentin-rali május 27. és 29. között.

A Szardínia-rali abszolút végeredménye (élcsoport):

1. Loeb, Elena (francia monacói, Citroën DS3 WRC) 3:45.40.9 ó
2. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Fiesta RS WRC) + 11.2 mp
3. P. Solberg, Patterson (norvég, brit, Citroën DS3 WRC) + 23.8
4. Ogier, Ingrassia (francia, Citroën DS3 WRC) + 1:31.5 p
5. Ostberg, J. Andersson (norvég, svéd, Ford Fiesta RS WRC) + 2:42.6
6. Sordo, Del Barrio (spanyol, Mini JCW WRC) + 3:27.6
7. Tänak, Sikk (észt, Ford Fiesta S2000) + 7:10.9
8. Hänninen, Markkula (finn, Skoda Fabia S2000) + 7:37.6
9. Wilson, Martin (brit, Ford Fiesta RS WRC) + 8:00.4
10. Al-Attiyah, Bernacchini (katari, olasz, Ford Fiesta S2000) + 12:33.8
… 24. Turán, Zsiros (magyar, Ford Fiesta S2000) + 49:28.9
… 28. Érdi, Táborszki (magyar, Mitsubishi Lancer Evo IX) + 1:13:10.3 ó

Az egyéni vb állása (élcsoport):

1. Loeb 100 pont
2. Hirvonen 93
3. Ogier 81
4. Latvala 68
5. P. Solberg 46
6. Ostberg 38

A konstruktőri vb állása (élcsoport):

1. Citroën 167 pont
2. Ford 150
3. Stobart-Ford 61

Az SWRC állása (élcsoport):

1. Prokop 40 pont
2. Tänak 40
3. Kruuda 38
… 10. Turán 6



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd