Connect with us

technokrata

Ismét füstbe ment a magyar terv

20110508204203.jpg

Garázs

Ismét füstbe ment a magyar terv

Turánék Fordja Szardínián is lángra kapott. Nyert Loeb, ki más.

Péntektől vasárnapig Szardínia szigetén porolt a vb-mezőny, a 13 futamból álló sorozat ötödik versenye volt a durvamurvás, Olbia központú Olasz-rali. Száraz, napos, meleg időben zajlott a meccs, vízzel és némi sárral a pályán csak egy-egy átkelésnél-gázolásnál találkoztak a srácok. 18 szakasz, 340 mért, uszkve 800 összekötő km, kemény, trükkös nyomvonal kövekkel, sziklákkal, hajrá.

Az első gyorsot a 2003-as világbajnok Petter Solberg nyerte, a hétszeres világbajnok Loeb sokat vesztett, mint élről induló takarító. Latvala meg még többet (nem pusztán időt, hanem konkrétan a versenyt), hiszen navigátora hibázott – borultak, s bár beértek a célba, sőt a következő szakasznak is nekivágtak, de félre kellett állniuk, s kiestek. Latvala idén eddig mindig dobogón volt, legutóbb, 2009-ben pedig ő győzött Szardínián, szóval nagy volt a szomorkodás a gyári Fordnál.

Még az elején Meeke (a debütáló Minivel) és Novikov (Ford) szenzációsan ment. Solberg, mármint Petter visszacsúszott (turbóprobléma), aztán Solberg, mármint Henning odavágta egy sziklának a Fiestáját, ami ki is gyulladt, viszlát. A 4-es gyors után Loeb átvette a vezetést Hirvonen és Novikov (!!!) előtt, majd Meeke eldobta a vasat (nem volt motorféke egy ötödikes jobbosban, leugratott a dzsuvába, aminek a Countryman, pardon, John Cooper Works WRC bal első felfüggesztése nem annyira örült).

Loebnek nagyot kellett autóznia a sikerért, megtette

Loeb gyorsan ment, nagyon gyorsan, és szerencséjére neki nem adódtak gondjai. Hirvonen a nap végén koccolt a fallal, defektet kapott, nem kevés időt hagyott ott. Ó, és Novikovunk sem hazudtolta meg önmagát, amikor is berepült a fák közé… Az elmúlt két rali győztese, Ogier meg direkt, taktikailag lassított. A szombatot így várta az eleje:

1. Loeb
2. P. Solberg + 33 mp
3. Hirvonen + 53
4. Ogier + 55
5. Ostberg
6. Sordo
7. Tänak
8. Wilson
9. Prokop
10. Hänninen

Ja, és sajnos Turánék kategória-dobogós terve megint füstbe ment, hiszen ahogy Jordániában, most is lángra kapott az S2000-es Ford. Érdiék is csak a Superally szabály értelmében folytathatták, miután lecsúsztak az útról.

A Ford egyelőre be kell, hogy érje a második hellyel

Szombaton Latvala volt a leggyorsabb, szinte az összes gyorsot ő nyerte a mezőny végéről támadva. Hogy legalább pár kosntruktőri pontot gyűjtsön a csapatnak. Solberget (mármint Pettert) defekt hátráltatta. Loeb őrizte az előnyét. Így álltak a maradék vasárnapi 4 szakaszt megelőzően:

1. Loeb
2. Hirvonen + 28
3. Ogier + 34
4. Solberg + 39
5. Ostberg
6. Sordo
7. Tänak
8. Hänninen
9. Wilson
10. Al-Attiyah

Turánék és Érdiék is visszatértek, s egész szép tempóban autóztak. Ifj. Érdi mondjuk túl bátran vállalta el az egyik ugratót – az olajhűtő bekrepált, ismét kiesés, Superally másodszor is.

Remekül debütált a Mini

És vasárnap: Latvala volt továbbra is a leggyorsabb, Loeb küzdött, hogy kitartson a fórja. Az utsó előttin az egyébként sem százas Ogier hibázott, a kő erősebbnek bizonyult a DS3 hátsó futóművénél, visszazuhant negyediknek. Solberg, mármint Petter köszönte, s megcsípte idei első dobogós helyét. A záró Power Stage-en egyébiránt Hirvonen, Latvala és Loeb szerzett bónuszpontokat.

Loeb előnye kitartott, 2011-ben ez volt a második győzelme, Szardínián a negyedik, pályafutása során már a 64-ik. Citroën-Ford 4:1. Loeb 7 ponttal vezet Hirvonen előtt. Mini? Sordo megbízhatóan rakta, Meeke-kel együtt bizonyították, hogy igenis ütőképes gép készült a Prodrive műhelyében.

Folytatódott Turánék pechsorozata

Magyarok? Turánék és Érdiék is célba értek (SWRC-ben a mieinkhez hasonlóan egy, a Markko Märtin csapata által felkészített kocsival Tänak nyert), grat. A mezőny fele kiesett. Következik az Argentin-rali május 27. és 29. között.

A Szardínia-rali abszolút végeredménye (élcsoport):

1. Loeb, Elena (francia monacói, Citroën DS3 WRC) 3:45.40.9 ó
2. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Fiesta RS WRC) + 11.2 mp
3. P. Solberg, Patterson (norvég, brit, Citroën DS3 WRC) + 23.8
4. Ogier, Ingrassia (francia, Citroën DS3 WRC) + 1:31.5 p
5. Ostberg, J. Andersson (norvég, svéd, Ford Fiesta RS WRC) + 2:42.6
6. Sordo, Del Barrio (spanyol, Mini JCW WRC) + 3:27.6
7. Tänak, Sikk (észt, Ford Fiesta S2000) + 7:10.9
8. Hänninen, Markkula (finn, Skoda Fabia S2000) + 7:37.6
9. Wilson, Martin (brit, Ford Fiesta RS WRC) + 8:00.4
10. Al-Attiyah, Bernacchini (katari, olasz, Ford Fiesta S2000) + 12:33.8
… 24. Turán, Zsiros (magyar, Ford Fiesta S2000) + 49:28.9
… 28. Érdi, Táborszki (magyar, Mitsubishi Lancer Evo IX) + 1:13:10.3 ó

Az egyéni vb állása (élcsoport):

1. Loeb 100 pont
2. Hirvonen 93
3. Ogier 81
4. Latvala 68
5. P. Solberg 46
6. Ostberg 38

A konstruktőri vb állása (élcsoport):

1. Citroën 167 pont
2. Ford 150
3. Stobart-Ford 61

Az SWRC állása (élcsoport):

1. Prokop 40 pont
2. Tänak 40
3. Kruuda 38
… 10. Turán 6



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek