Connect with us

Hirdetés

technokrata

6,5 milliótól itt a Renault Latitude

Garázs

6,5 milliótól itt a Renault Latitude

Megérkezett a Renault üzleti limuzinja, a hatalmas Latitude. Körbeszimatoltuk.

Új szereplő érkezett a felsőközép-kategóriába, úgy hívják, hogy Latitude (ejtsd latitüd). A Renault egy ideje nem próbálkozott hasonlóval (a 25, majd a Safrane után a Vel Satis volt a márka zászlóshajója), most bezzeg íme egy klasszikus, négyajtós üzleti limuzin, avagy utazóautó, és már hazánkba is megérkezett.

A bemutatóján megtudtuk, hogy a méretes, közel 4,9 m hosszú kocsi Renault-Nissan fejlesztés, s mivel voltaképp egy SM5-klón, értelemszerűen a Samsung Motors gyártósoráról, a koreai Busanból támad. Európában is, de főként másutt. Dízelmotorjait és manuális váltóját Franciaországban készítik.

Illatos egyensúlyt teremt

Az ázsiai formatervű, ergó nem feltétlen magával ragadó Latitude leggazdagabban felszerelt kivitele bőrrel, fával, háromzónás klímával, több programot kínáló masszázsüléssel, egy ionizátor segítségével levegőtisztítással és illatosítással kényezteti utasait. Utóbbi Clean üzemmódban allergéneket, baktériumokat, kórokozókat szűr, Relaxra kapcsolva pedig negatív ionokkal elektromágneses egyensúlyt teremt, amivel állítólag pihentet, ellazít.

A Renault 25 centis hátsó térdhelyről “beszélt” – jelentem, egy 180-as vezető mögött egy 190-es utas kényelmesen elfér. A csomagtartó 511, mankókerékkel 477 literes. A motorpaletta egy benzinesből (2.0, bioetanollal is tankolható, 140 LE) és három dízelből áll (2.0 dCi 150 vagy 175, 3.0 V6 dCi 240 LE, 450 Nm), a két kisebbik váltója kézi, a nagyobbaké automata és hatfokozatú.

Alapára 6 490 000 forint

Amilyen racionális az autó megjelenése, olyan reális eladási tervvel kalkulál a honi képviselet, azaz mindent megtesz a sikerért (lesz autó a szalonokban, a forgalmazás áprilisban indul, előrendelést már felvesznek), bár jelen helyzetben valószínűleg kevesen döntenek majd Latitude-vásárlás mellett.

Ha mégis, hát a kéziváltós kétliteres dízel lehet a sláger Privilege, közepes felszereltséggel, amelynek az ára 7 790 000 forint. A 175 lovas változat – már automatán – 8 440 000 forintba kerül. Menetstabilizáló elektronika, első-, oldal- és függönylégzsák, kétzónás digitklíma, tempomat, elöl-hátul parkradar, 16-os könnyűfém kerék, hifi és Bluetooth-kihangosító az Expression csomagos benzineshez is jár 6 490 000-ért.

Később befüstölünk neki

A Privilege alufelnije 17 colos, lámpája kanyarfényes Bi-xenon, rögzítőféke elektromos, Renault-kártyája automata, ad még USB-t és TomTom navit is. Az Initiale (2.0 dCi 175 Aut. 9 340 000 forint, 3.0 V6 dCi 240 Aut. 11 990 000 forint) kereke 18 colos, de dupla kipufogóvége is megkülönbözteti. Plusz egyebek mellett tolatókamerás, kormánya fabetétes, bőrülése fűthető (a sofőré masszíroz is), klímája háromzónás, légionizátoros, hifije prémium, CD-táras Bose, navigációs rendszere DVD-alapú.

Az elöl Laguna-féle McPherson rugóstagos, hátul multilink felfüggesztésű, kényelemre hangolt, dízelmotorjaival takarékos Latitude-öt egyelőre nem vezethettük, ahogy azt sem teszteltük (még), hogy tisztító-illatosító berendezése valóban eltünteti-e például a cigiszagot. Alkalmasint befüstölünk neki.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés