Connect with us

technokrata

Összekukázzák az új Ford Focust

20110130152217.jpg

Garázs

Összekukázzák az új Ford Focust

A Focus újrahasznosított és megújuló forrásból származó anyagokkal és technológiával van tele.

A Ford Focus Electric nem csupán nulla emissziójú hajtása miatt környezetbarát jármű, hanem azért is, mert számos újrahasznosított és megújuló forrásból származó anyag és zöld technológia található benne, ráadásul innovatív gyártási eljárással készül – így aztán a Focus Electric minden ízében zöld autó.

“Egy elektromos hajtású járművet már eleve zöld autóként tartunk számon, de a Ford még tovább akart lépni ezen az úton, ezért a Focus Electric modellben a lehető leginkább környezetbarát anyagokat használtuk fel” – fejti ki Carrie Majeske, a Ford termékfenntarthatósági menedzsere. “Az olajbázisú alapanyagok helyett újrahasznosított és megújuló forrásokból származó anyagokat alkalmaztunk, így a Focus Electricben a lehetséges minimumra szorítottuk az új alapanyagok mennyiségét.”

A Focus Electric nemcsak a vevők által elvárt módon zöld, hanem még az olyan területeken is, ahol ez eszünkbe sem jutna. Jó példa erre az immár több mint 20 Ford-modellben alkalmazott, szója-alapú habból készült üléspárna; a Lignotock nevű anyagot egyébként az ajtókárpitok mögött is megtalálhatjuk. A 85 százalékban növényi rostokból álló anyag nemcsak könnyebb a hagyományos, üvegszál-erősítésű műanyagoknál, hanem a zajt is jobban csökkenti.

“Az egyik legfontosabb feladatunk, hogy megtaláljuk a módját, hogyan alkalmazhatnánk a műgyantából készült elemekben is újrahasznosított anyagokat. Határozott szándékunk, hogy számos műanyag részegységben a lehető legnagyobb mennyiségű lakossági hulladékot hasznosítsunk” – teszi hozzá Majeske. “A pillepalackok és a tejesdobozok anyaga remekül alkalmazható a kocsitest alatti védőburkolatok, a kerékjárati ívek és a légszűrők gyártása során.”

Azzal, hogy a műgyantában mind több újrahasznosított anyagot használ fel, a Ford tovább csökkenti az autókban található, olajbázisú műanyagok mennyiségét, ezzel is mérsékelve az általános olajfogyasztást. A lakossági hulladék felhasználásával készült műanyagok megtalálhatók a kárpitokban, a tetőborításban és a lökhárítókban.

Fontos ugyanakkor, hogy nem csak a felhasznált alapanyagokban, hanem már a gépjármű gyártásakor is figyelembe vételre kerüljenek a környezetvédelmi szempontok. A Ford, a Detroit Edison és az Xtreme Power vállalatok Michigan állam egyik legnagyobb naperőművét építették fel, valamint járműfeltöltő állomásokat létesítettek a Michigan Összeszerelő Üzemben, ahol a Focus Electric készül majd. A Ford és a Detroit Electric közösen állítja fel azt az 500 kW teljesítményű napelem-rendszert, ami egy 750 kW-os tárolóval kombinálva 2 millió wattórányi energia előállítására és elraktározására képes – ez 100 átlagos háztartás egyévi energiaigényének felel meg.

Néhány innovatív gyártási eljárás révén az autó még zöldebbé válik. Jó példa erre az új, háromrétegű vízalapú fényezési folyamat, melynek során mindhárom festékréteg a hőkemencés kezelés előtt kerül fel a felületre; így nemcsak a fényezés magas minősége biztosítható, hanem az energia-megtakarítás is jelentős mértékű.

A Focus Electric tulajdonosai számára a feltöltés elsőrendű fontosságú folyamat; lényeges tehát, hogy az otthoni töltőállomás is a lehető legnagyobb mértékben környezetbarát legyen. A Ford az elektromos berendezések legnagyobb észak-amerikai gyártójával, a Levington vállalattal közösen fejlesztette ki az a töltőállomást, amelynek külső borítása több mint 60 százalékban lakossági hulladék felhasználásával készült műanyagból áll.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek