Connect with us

technokrata

Aston Martin az elektromos Ford Focus

20110109183720.jpg

Garázs

Aston Martin az elektromos Ford Focus

A Las Vegas-i CES elektronikai szakkiállításon a Ford bemutatta a Focus elektromos változatát.

Leleplezte az Év autója Nissan Leaf eddigi legnagyobb ellenfelét a Ford. Las Vegasban, a CES szakkiállításon debütált a Focus Electric, amelynek alapjait ugyan az ötajtós Focus adja, hűtőrácsa alapján mégis kicsit olyan, mintha egy Aston Martin lenne. További változás az alapváltozathoz képest, hogy a – töltöttségi szintnek megfelelően fényben játszó – töltőnyílás a bal első sárvédőre került.

123 lóerő az elektromotor teljesítménye, a legnagyobb nyomaték 245 Nm (Leaf: 109 LE/280 Nm). Egyfokozatú a váltó, az energiaellátásról az LG Chemmel közösen fejlesztett lítium-ion akkumulátor gondoskodik. 240 voltos aljzatból az autó három-négy óra alatt újratölthető, a Nissan Leafnek ehhez kétszer ennyi időre van szüksége. (Legalábbis ezt állítja közleményében a Ford, holott a Nissan a Leaffel kapcsolatban a nyolc órát 200 voltos feszültségre számolja.)

136 km/óra az autóval elérhető csúcssebesség, a hatótávolság a jelenlegi autóipari állandónak számító 160 kilométer. Michiganben készül a Focus Electric amerikai változata, már év végén a kereskedésekbe kerül, az európai gyártási helyszínről még nincs döntés. Várhatóan 2012 végén, 2013 elején kerül az itteni piacra.

Szemre tetszetős, az elektromos hajtást kék háttérvilágítással hangsúlyozó műszerfal és középkonzol került az autóba, előbbiről folyamatosan leolvasható az akkumulátor aktuális töltöttségi szintje és a lemerülésig megtehető kilométerek száma. MyFord Mobile néven okostelefonokra optimalizált szoftver is készült az autóhoz, ennek segítségével a tulajdonosok a távolból is ellenőrizhetik autójukat, illetve egyes funkciókat vezérelhetnek is.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek