Connect with us

technokrata

A Nissan Leaf az Év autója

20101129130050.jpg

Garázs

A Nissan Leaf az Év autója

Megtört a jég, elektromos autóra szavazott a szakzsűri. A Duster sajnos elesett.

Olvasóink a Dusterre szavaztak, mi magunk is a kiváló ár/érték arányú Dusteren láttuk volna legszívesebben azt a kis matricát, amely szerint a Dacia első szabadidő-kocsija a 2011-es Év autója. (Ketten mondjuk a Leafre tippeltek…) De nem így alakult, sőt kedvencünk csupán hetedik, azaz a döntősök közül utolsó lett a 23 európai országot képviselő 58 szakújságíró pontozása alapján.

A győzelmet, mint első elektromos autó a Nissan Leaf környezetbarát kompakt kaparintotta meg, Japánnak dicsőséget utoljára, öt éve a Toyota Prius, azaz egy hibrid szerzett. A Nissan ezelőtt – 1993-ban – a Micrával vívta ki az autós zsurnaliszták elismerését.

A 2011-es Év autója-választás végeredménye:

1. Nissan Leaf 257 pont
2. Alfa Romeo Giulietta 248
3. Opel/Vauxhall Meriva 244
4. Ford C-Max/Grand C-Max 224
5. Citroën C3/DS3 175
6. Volvo S60/V60 145
7. Dacia Duster 132

Nemrég a japán választáson a Honda CR-Z-t hozták ki legjobbnak a tavalyi európai Év autója Volkswagen Polót és a Suzuki Swiftet megelőzve. Ugye a CR-Z is hibrid… A közel 4,5 m hosszú Leaf pedig elvileg nem fogyaszt benzint és károsanyagot sem puffog kifelé, hatótávolsága 160 km lehet.

Teljesítménye 107 LE, elektromotorjainak össznyomatéka 280 Nm, végsebessége 140 km/h. Akkumulátora lítium-ion, cellái 8 óra alatt töltődnek fel teljesen, de 30 perc elég már a 80%-os szinthez. Az első Leafeket jövő év elején adják át az európai vásárlóknak kb. 8,5 millió forintnak megfelelő áron, magyarországi forgalmazását egyelőre nem tervezik.

Az Alfa Romeo Giulietta második helye meglepő, az Opel Meriva bronza nem annyira. A Dacia mellett szerintünk a Citroën és a Volvo is jobbat, többet érdemelt volna.

Korábbi győztesek (és dobogósok):

2010 – Volkswagen Polo (Toyota iQ, Opel/Vauxhall Astra)
2009 – Opel/Vauxhall Insignia (Ford Fiesta, Volkswagen Golf)
2008 – Fiat 500 (Mazda2, Ford Mondeo)
2007 – Ford S-Max (Opel/Vauxhall Corsa, Citroën C4 Picasso)
2006 – Renault Clio (Volkswagen Passat, Alfa Romeo 159)
2005 – Toyota Prius (Citroën C4, Ford Focus)
2004 – Fiat Panda (Mazda3, Volkswagen Golf)
2003 – Renault Megane (Mazda6, Citroën C3)
2002 – Peugeot 307 (Renault Laguna, Fiat Stilo)
2001 – Alfa Romeo 147 (Ford Mondeo, Toyota Prius)
2000 – Toyota Yaris (Fiat Multipla, Opel Zafira)
1999 – Ford Focus (Opel Astra, Peugeot 206)
1998 – Alfa Romeo 156 (Volkswagen Golf, Audi A6)
1997 – Renault Scenic (Ford Ka, Volkswagen Passat)
1996 – Fiat Bravo/Brava (Peugeot 406, Audi A4)
1995 – Fiat Punto (Volkswagen Polo, Opel Omega)
1994 – Ford Mondeo (Citroën Xantia, Mercedes-Benz C)
1993 – Nissan Micra (Fiat Cinquecento, Renault Safrane)
1992 – Volkswagen Golf (Opel Astra, Citroën ZX)
1991 – Renault Clio (Nissan Primera, Opel Calibra)
1990 – Citroën XM (Mercedes-Benz SL, Ford Fiesta)
1989 – Fiat Tipo (Opel Vectra, Volkswagen Passat)
1988 – Peugeot 405 (Citroën AX, Honda Prelude)
1987 – Opel Omega/Vauxhall Carlton (Audi 80, BMW 7)
1986 – Ford Scorpio (Lancia Y10, Mercedes-Benz 200-300 E)
1985 – Opel Kadett/Vauxhall Astra (Renault 25, Lancia Thema)
1984 – Fiat Uno (Peugeot 205, Volkswagen Golf)
1983 – Audi 100 (Ford Sierra, Volvo 760)
1982 – Renault 9 (Opel Ascona, Volkswagen Polo)
1981 – Ford Escort (Fiat Panda, Austin Metro)
1980 – Lancia Delta (Opel Kadett, Peugeot 505)
1979 – Simca-Chrysler Horizon (Fiat Ritmo, Audi 80)
1978 – Porsche 928 (BMW 7, Ford Granada)
1977 – Rover 3500 (Audi 100, Ford Fiesta)
1976 – Simca 1307-1308 (BMW 3, Renault 30 TS)
1975 – Citroën CX (Volkswagen Golf, Audi 50)
1974 – Mercedes 450S (Fiat X1/9, Honda Civic)
1973 – Audi 80 (Renault 5, Alfa Romeo Alfetta)
1972 – Fiat 127 (Renault 15/17, Mercedes 350 SL)
1971 – Citroën GS (Volkswagen K70, Citroën SM)
1970 – Fiat 128 (Autobianchi A112, Renault 12)
1969 – Peugeot 504 (BMW 2500/2800, Alfa Romeo 1750)
1968 – NSU Ro 80 (Fiat 125, Simca 1100)
1967 – Fiat 124 (BMW 1600, Jensen FF)
1966 – Renault 16 (Rolls-Royce Silver Shadow, Oldsmobile Toronado)
1965 – Austin 1800 (Autobianchi Primula, Ford Mustang)
1964 – Rover 2000 (Mercedes 600, Hillman Imp)



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek