Connect with us

Hirdetés

technokrata

Meglestük az új Nissan szupersportkocsit

Garázs

Meglestük az új Nissan szupersportkocsit

Még erősebb, még gyorsabb, még különlegesebb a GT-R. Februártól itthon.

Egy előszériás darab formájában benézett Magyarországra az új GT-R, a Porsche-verő, összkerekes szupersportkocsi, amelynek 3,8 literes, biturbó V6-osát 485-ről (6400-as fordulaton) 530 lóerősre tornázták fel a Nissan mérnökei. Nyomatékcsúcsa 588 helyett 612 Nm 3200 és 6000 között, több adatot (gyorsulás, végsebesség, súly) még nem tudunk, azt sem, mennyi idő alatt repeszt körbe a Nürburgringen (a 7:20 a cél). A Corvette ZR1 rekordja mindenesetre biztos komoly veszélyben van.

A nálunk kizárólag a Nissan Gablini budaörsi márkakereskedésében – 29-30 millió forintért – megrendelhető aszfaltbetyár 2011-es változata külsőleg alig módosult – az elődhöz képest a legfeltűnőbb változás a divatos nappali menetfény megjelenése. Átdolgozták nyilván a hűtőmaszkot, elöl-hátul a lökhárítókat, megnyúlt a hátsó diffúzor – ennek és a többi aerodinamikai reszelésnek is köszönhetően 0,26-ra, egy tizeddel csökkent a légellenállási tényező, plusz mélyebbre került a súlypont.

Merevebbé tették a karosszériát, húztak a fék- (390 mm-es első tárcsa…) és a kipufogórendszeren, miként a felfüggesztésen is. Nem úszta meg beavatkozás nélkül a szelepvezérlés, de a hatfokozatú, dupkakuplungos váltó áttételezése sem. Új Rays kovácsolt felni és egyedi Dunlop (nyári…) gumi dettó dukál. Az új GT-R természetesen kevesebbet is fogyaszt (11,8 l/100 km), károsanyag-kibocsátása jobb. Bent a legfontosabb az új, keményebben tartó ülés – csiszoltak még a műszerfalon, karbon borítású a középkonzol. A motortérben piros fedél árulkodik a hegyezett blokkról.

Japánban a napokban kezdik forgalmazni a kocsit nem kevesebb mint 6 féle (Pure, SpecV, Club Track, Egoist, Black Edition és Premium Edition) kivitelben. Magyarországon utóbbi kettő lesz elérhető jövő februártól. A budaörsi bemutatón illusztris társaságban, elődei körében vehettük szemügyre a 2011-es GT-R-t. Közvetlen ősének, a 2007 decemberében debütáló R35-ösnek egy 850 lóerősre épített verzióját is összenyálaztuk, kipufogóhangja a 12 hengeres versenygépekét idézte.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés