Connect with us

technokrata

Meglestük az új Nissan szupersportkocsit

20101110125606.jpg

Garázs

Meglestük az új Nissan szupersportkocsit

Még erősebb, még gyorsabb, még különlegesebb a GT-R. Februártól itthon.

Egy előszériás darab formájában benézett Magyarországra az új GT-R, a Porsche-verő, összkerekes szupersportkocsi, amelynek 3,8 literes, biturbó V6-osát 485-ről (6400-as fordulaton) 530 lóerősre tornázták fel a Nissan mérnökei. Nyomatékcsúcsa 588 helyett 612 Nm 3200 és 6000 között, több adatot (gyorsulás, végsebesség, súly) még nem tudunk, azt sem, mennyi idő alatt repeszt körbe a Nürburgringen (a 7:20 a cél). A Corvette ZR1 rekordja mindenesetre biztos komoly veszélyben van.

A nálunk kizárólag a Nissan Gablini budaörsi márkakereskedésében – 29-30 millió forintért – megrendelhető aszfaltbetyár 2011-es változata külsőleg alig módosult – az elődhöz képest a legfeltűnőbb változás a divatos nappali menetfény megjelenése. Átdolgozták nyilván a hűtőmaszkot, elöl-hátul a lökhárítókat, megnyúlt a hátsó diffúzor – ennek és a többi aerodinamikai reszelésnek is köszönhetően 0,26-ra, egy tizeddel csökkent a légellenállási tényező, plusz mélyebbre került a súlypont.

Merevebbé tették a karosszériát, húztak a fék- (390 mm-es első tárcsa…) és a kipufogórendszeren, miként a felfüggesztésen is. Nem úszta meg beavatkozás nélkül a szelepvezérlés, de a hatfokozatú, dupkakuplungos váltó áttételezése sem. Új Rays kovácsolt felni és egyedi Dunlop (nyári…) gumi dettó dukál. Az új GT-R természetesen kevesebbet is fogyaszt (11,8 l/100 km), károsanyag-kibocsátása jobb. Bent a legfontosabb az új, keményebben tartó ülés – csiszoltak még a műszerfalon, karbon borítású a középkonzol. A motortérben piros fedél árulkodik a hegyezett blokkról.

Japánban a napokban kezdik forgalmazni a kocsit nem kevesebb mint 6 féle (Pure, SpecV, Club Track, Egoist, Black Edition és Premium Edition) kivitelben. Magyarországon utóbbi kettő lesz elérhető jövő februártól. A budaörsi bemutatón illusztris társaságban, elődei körében vehettük szemügyre a 2011-es GT-R-t. Közvetlen ősének, a 2007 decemberében debütáló R35-ösnek egy 850 lóerősre épített verzióját is összenyálaztuk, kipufogóhangja a 12 hengeres versenygépekét idézte.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek