Connect with us

technokrata

Befutott az új Mazda2

20101108112415.jpg

Garázs

Befutott az új Mazda2

Alig észrevehető módosításokkal, takarékosabban, csak ötajtósan és benzinesként.

A kifutó Mazda2-es 2007 végén jelent meg az európai Mazda-kereskedésekben, 100 kg-mal könnyebb volt elődjénél, mindazonáltal biztonságosabbra és merevebbre építve az első generációs, nagyobb modellhez képest. Egy évvel később ötcsillagos értékelést ért el az Euro NCAP töréstesztjén, majd elnyerte a 2008-as Világ Év Autója címet. A márka egyik legnépszerűbb modelljévé vált Európában, ahol 2010 augusztusáig több mint 207 ezren (Magyarországon is közel 1900-an) döntöttek a vezethetőségben éllovas kisautó mellett.

A modellfrissített Mazda2 úgy méreteiben, mint hátul változatlan maradt, de, hogy fel lehessen ismerni, felvértezték az aktuális arculati elemekkel. Utastere finomabb anyagokból áll, a kesztyűtartó zárható; a műszerfal fekete alapon fehér számokat, a középkonzol zongoralakk-betétet kapott. Minden motor megfelel az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normáknak. Izmosodott (95 lóerősre) az 1.6-os dízel, ezt azonban – a háromajtós karosszériával egyetemben – nálunk nem forgalmazzák.

A magyar vásárlók kétféle 1.3-as (75 vagy 84 LE, egyaránt 5,1 literes átlagfogyasztás és 119 g/km-es CO2-emisszió) vagy 1.5-ös (102 LE, 5,8 l/100 km, 135 g/km) benzinmotor közül választhatnak, utóbbi 4 sebességes automata váltóval is elérhető. Javítottak a rugózási komforton.

Az új Mazda2 alapára (1.3 75 CE) 3,37 millió forint. A már klímás-kormányról vezérelhető hifis-oldal- és függönylégzsákos-osztottan dönthető hátsó üléstámlás-fedélzeti számítógépes-15-ös kerekes CE Plus verzió 400 ezer forinttal kerül többe.

A csúcs 1.5 GTA listaára 4,43 M Ft már menetstabilizálóval, 16 colos alufelnivel, sportcsomaggal, eső- és fényérzékelő automatikával, digitklímával, ülésfűtéssel, tempomattal, bőrkormánnyal.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek