Connect with us

technokrata

Alonso bajnok Brazíliában, ha…

20101103100233.jpg

Garázs

Alonso bajnok Brazíliában, ha…

Már Interlagosban háromszoros világbajnok lehet a Ferrari spanyol menője.

Két futam van hátra az idei F1-szezonból, hétvégén Brazíliában csap össze a mezőny. Matematikailag még öten pályáznak az egyéni elsőségre, míg a konstruktőri trófeáért három istálló verseng. Utóbbi kevésbé fontos, gyorsan intézzük hát el egy (másfél) mondattal: vezet a Red Bull, előnye 27 pont a McLarennel, 53 a Ferrarival szemben. Még kétszer 43 egység szerezhető, persze akár Interlagos is dönthet, mindenesetre borítékolható az energiaitalosok (“történelmi”) sikere.

Egyéniben Korea komoly változást hozott, hiszen Webber (meg Vettel és Button is) nullázott, s ezzel Alonso állt az élre. A Renault-val kétszer már diadalmaskodó spanyol ugyan józanul még nem ünnepel, de ettől még tény, hogy így ő a legesélyesebb. Az is igaz, hogy fordulatokban gazdag a 2010-es évad, azonban a Ferrari “második félidei” konstans jó formája Fernando győzelmét ígéri (a legutóbbi hét futamból négyet megnyert, s még kétszer pezsgőzhetett a dobogón).

Szóval Alonso 11 ponttal gyűjtött többet Webbernél, míg Hamilton hátránya már 21, Vettelé 25, Buttoné 42 egységnyi. A McLaren címvédőjét vegyük is ki a buliból, hiszen maga is már csak hivatalból szajkózza, hogy az utolsó méterekig fog küzdeni. Fog, persze, de legfeljebb csupán a konstruktőri serlegért.

Vettel is bajban van. Koreában sokáig minden az ő – képzelt – forgatókönyve szerint zajlott, de elfüstölt a Renault-motor, s ezzel valószínűleg újabb egy (vagy több) évvel tolódott el a megkoronázása. Buttonnak és neki elvileg hátvédet kéne játszaniuk a véghajrában Hamilton és Webber javára, bár a “na most aztán mi is beáldozzuk az egyik pilótánkat a másik kedvéért, mint a Ferrari” nekibuzdulás hamvába holt kísérletnek bizonyult úgy a Red Bullnál, mint a McLarennél.

Na ja, szegény Massát (és magukat) már a Hockenheimringen bealázták a maranellóiak, a kis brazil azóta is a másodhegedűsök száraz kenyerét eszi. Domenicali legutóbbi nyilatkozata is egyértelműsíti, hogy a Ferrarinál van Alonso, ő a góré, és hát akad egy Massa, aki végül is nyerhet, de…

És akkor Alonso és az ő vb-esélyei már egy versennyel a záróra előtt, Interlagosban: biztosan világbajnok, ha a futam végeztével legalább 26 pont lesz közte és a második helyezett között. Ez a legegyszerűbb kimenetel. Akkor is ünnepelhetne, ha “csak” 25 pont az előnye, s legfőbb üldözőjének kettővel kevesebb győzelme van, de ilyen nem fordulhat elő. Sehogy.

Alonso mondjuk világbajnok, ha sem Webber, sem Hamilton, sem Vettel nem szerez pontot a Brazil Nagydíjon, ő meg harmadik (például a helyiek kitörő örömére Bruno Senna és Barrichello mögött, de tőle akár Button is nyerhetne pl. Glock előtt). Vagy Schumi.

Számos variáció lenne itt felsorolható, de, hogy értelme is legyen az egésznek: Alonso világbajnok, ha győz, Webber pedig nem végez előrébb az ötödik helynél. Ha így alakulna, Alonsónak 256, Webbernek max. 230 pontja lenne, s nem számítana, mi újság Hamiltonnal és Vettellel.

A legvalószínűbb, hogy Alonso és a Ferrari biztonsági játékot mutat be (Massa segedelmével is). Alonsónak egyrészt vigyáznia kell a motorjára, nehogy cserélni kelljen, amiért 10 rajthelyes büntetés járna. Másrészt nem szabad, nyilván nem is fog belemenni semmilyen durva adok-kapokba, sőt lehetőleg minden kényes szituációt csak tisztes távolból figyelget.

Akit nem téveszthet szem elől, az Webber. Hamilton és a többiek már jóval messzebb vannak, viszont az ausztrál még reális veszélyt jelent számára. Ergo Massának kéne nyernie (szokott is a közönsége előtt), hogy Webber ne húzhassa be a 25 pontot, Alonso meg szépen besunnyog Webber mögött, az is megfelelő neki. Vagy kizárólag arra ügyel, hogy Webber előtt legyen, a többi kvázi mindegy.

Hát így. Azért bezzeg mindenki szurkoljon, hogy ha Alonso lesz a világbajnok (Interlagosban vagy Abu-Dhabiban), a végelszámolásnál több mint 7 pontot verjen a másodikra. Ne egy tiltott csapatutasítás, egy szabályszegés döntsön. Megvan, nem? Amikor Massára rászóltak, hogy izé, ööö, Alonso gyorsabb, vigyázz, jaj, hallod?! S lőn 25 a 18 pontból.

A Forma-1-es Brazil Nagydíjat felvezető program – magyar idő szerint – pénteken 13 órakor kezdődik az első szabadedzéssel. A másodikat öttől, a harmadikat szombaton délután kettőtől futják. Időmérő 17 órakor, ahogy a verseny is, vasánap.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek