Connect with us

technokrata

Norbi megmutatta

20101031095256.jpg

Garázs

Norbi megmutatta

Michelisz egy ötödik és egy nyolcadik hellyel zárt az okayamai esőben.

Hidegben, esőben, vizes pályán a Safety Car mögül rajtolt a mezőny az élen két BMW-vel, a sűrűjében meg egy rakás helyi menővel, akik csinálták a műsort. Élharcosuk, Tanigucsi (bocsánat, pontosabban Yukinori Tanagucsi, hiszen Nobuteru Tanagucsi is lehetett volna) egészen a pontszerzésig driftelte magát egy Lacettivel – felettébb látványosan autózott. Coronel bácsi egy darabig nem fogja elfelejteni a hiperagresszív japánt, az biztos.

Ahogy az is, hogy Michelisz Norbert eddigi legjobb eredményét érte el, miután ötödik lett a túraautó-világbajnokság (WTCC) szezonbéli utolsó előtti, Japán Nagydíján. Mármint az első, repülőrajtos futamon. A Zengő Dension Team magyar pilótája ugyanebből a pozícióból indult, de nem ám unatkozva, helyét tartogatva gyűjtött 10 abszolút pontot…

A start után Norbit a vb-címvédő Tarquini és persze az éllovas Muller is lehagyta, utóbbit egyszer visszaelőzte, de végül be kellett látnia, hogy gyorsabb a Cruze. Tarquini Farfusszal harcolt, kicsúszott, koccant a falon, örülhetett, hogy egyáltalán tudta folytatni.

Huff elverte a BMW-ket. Muller lezúzta Turkingtont, akit ezzel a lendülettel Michelisz is elcsípett. Így került hát újra az ötödik helyre, amit aztán a verseny végéig meg is őrzött. Huff idei második sikere, Priaulx hozott valamicskét Mulleren, Tarquini hetedikként sokat vesztett riválisaival szemben.

WTCC, Okayama, 1. futam, végeredmény (élcsoport):

1. Huff (brit, Chevrolet Cruze) 31:46.668 p
2. Priaulx (brit, BMW 320si) + 2.977 mp
3. Muller (francia, Chevrolet Cruze) + 4.931
4. Farfus (brazil, BMW 320si) + 8.596
5. Michelisz (magyar, Seat Leon TDI) + 9.742
6. Turkington (brit, BMW 320si) + 11.310

A második verseny is a biztonsági autó mögött kezdődött és hasonlóan rossz körülmények között. Priaulx hamar megszívta. Előbb Muller és Huff is megelőzte, majd megpördült, kicsúszott, s beragadt a sóderágyba. (A Chevy-tábor kitörő (kár)örömmel fogadta… Mint a Ferrari és a McLaren, amikor Vettel Red Bullja elfüstölt… Bravó.) Micheliszt Farfus, Muller, Huff is megverte, maradt neki a hetedik hely. A nyolcadik körben belátogatott a Safety Car, mert valamelyik japó az íven parkolta le a technikát, hol másutt.

Aki ennek a legkevésbé tapsikolt, az Nykjaer, pedig derekas előnyt autózott ki senkitől sem zavartatva. Azonban a SC után rontott, kicsúszott, s csak Norbi mögé zárt vissza. Majd ismét hibázott, viszlát. A vezető helyet Tarquini örökölte meg. Hogy a 11. körben a célegyenesre fordító jobbosban ő is (megint) elszúrja. Priaulx kiesett, Tarquini kiesett, Yvan Muller páholyban.

Norbi meg ötödik, újra. Ismét legjobb seatosként. De Menu tolja, s a mi srácunk is hibázik, mint a legnagyobbak, vissza hetediknek. A Volvo is elment. Majd még eggyel lejjebb, Nykjaer mögé nyolcadiknak (viszont legalább nem trafálta telibe a pályán ácsorgó BMW-t), sebaj, így is szép volt, sok pont, stb.

Farfus idei első győzelmét aratta. Tarquininek már matematikai esélye sincs. Priaulx-nak meg csak matematikai. Yvan Mullernek áll a zászló, okos döntés volt hát átigazolni a Chevrolet-hez… A BMW kielőzte a Seatot. Norbi összetettben feljött a tizedik helyre. Az újoncok között nagyon vezet. Záróra Makaóban, november 21-én.

“Összegezve a hétvége eseményeit, elégedett vagyok. Az ötödik és a nyolcadik helyemnél ilyen körülmények között sokkal többet nem vártam. Fontos pontokat szereztem az újoncok külön értékelésében, és az összetett pontversenyben is feljöttem a tizedik helyre” – olvasható Michelisz nyilatkozata a Zengő Dension Team oldalán. “Annak is nagyon örülök, hogy a SEAT-osok között egyszer a legjobb, egyszer a második voltam. A jövőre nézve pedig pozitívak a tapasztalataim: sikerült jó beállításokat találnunk, amelyekkel kevésbé koptatom az első gumijaimat, és folyamatosan jó köröket tudok menni. A vezetési technikám is sokat fejlődött, bízom benne, hogy Makaóban is így folytatjuk a csapattal.”

A 2. futam végeredménye (élcsoport):

1. Farfus 33:47.799
2. Turkington + 0.275
3. Muller + 0.999
4. Huff + 2.097
5. Menu (svájci, Chevrolet Cruze) + 3.101
6. Dahlgren (svéd, Volvo C30) + 3.440
7. Nykjaer (dán, Seat Leon TDI) + 4.449
8. Michelisz + 5.707

Az egyéni vb állása (élcsoport):

1. Muller 295 pont
2. Priaulx 258
3. Tarquini (olasz, Seat Leon TDI) 242
… 10. Michelisz 62

A konstruktőri vb állása:

1. Chevrolet 636
2. BMW 564
3. Seat 560

A Rookie Challenge állása (élcsoport):

1. Michelisz 147
2. Barth (svájci, Seat Leon TDI) 130
3. Nykjaer 129



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek