Connect with us

technokrata

Lelepleztük az új BMW X3-at

20101029082106.jpg

Garázs

Lelepleztük az új BMW X3-at

November 20-tól kapható a BMW második generációs, szebb és jobb X3-asa.

Hat év elteltével eljött az idő a generációváltásra. A riválisok közben előrukkoltak a maguk Q5-jével, GLK-jával, miegymásával, ergo a BMW-nek lépnie kellett, s lépett, fölfelé. Fölfelé, miután az X1-est is bevetette, s mielőtt még újabb, nem létező piaci rést tömne be az X4-gyel. Szóval itt az új, a második X3 már Magyarországon is bemutatva, még nem vezetve, a boltokban november 20-tól, hurrá.

A kifutó, úttörő SAV rendkívül népszerű volt (s még ma is az), azonban formailag megosztó, utas- és csomagterét illetően nem valami tágas, anyagminőségben helyenként az elvártnál gyengébb. Az új X3 válaszként hosszában és széltében is nőtt, de csak annyit, hogy tökéletesen illeszkedjen az X1 és az X5/X6 közé. A hátsó traktust érintő gyarapodásról a bemutatón magunk is meggyőződhettünk, és láss csodát, tényleg több a hely utasnak, csomagnak egyaránt. A raktér 70 litert nyert a bulin, alapból 550, bővítve 1600 literes is lehet.

Tuti ő lesz a legnépszerűbb

Elődjénél harmonikusabb, elegánsabb az autó. A taglalástól eltekintenénk, a képek magukért beszélnek: ez az X3 majdnem X5 azoknak, akiknek utóbbi túl nagy, túl sok, túl ijesztő tán. Bent a szokásos, modern BMW-s kép fogad: vezetőorientált elrendezés, hatalmas, 8,8 colos kijelző, jó pénzért kánaán. Legutóbb a szintén vadiúj 5-ös Touringban élveztük mindezt.

Az igényesen és láthatóan mindenki kedvére tervezett és megmunkált lemezek alatt lapul a kiváló, fejlesztett xDrive összkerékhajtás, a magas építést meghazudtoló mennetdinamikát, útfogást és kanyarsebességet lehetővé tevő (és állítható) futómű, a 6 sebességes kézi vagy 8 fokozatú automata váltó, az opcionálisan már nem is csupán aktív, de változó karakterisztikájú sport kormánymű és a csillió egyéb technikai truváj, amelyekkel a BMW lemossa a konkurenciát.

A már nem Ausztriában, a Magna Steyr grazi üzemében, hanem az X5-össel és az X6-ossal együtt Dél-Karolinában, Spartanburgben gyártott X3-ba head-up display, MP3-at is kezelő Bluetooth, rövidesen internet is rendelhető. Meg elektromos csomagtérajtó vagy vonóhorog. Kamera- és radarkavalkád. Nem csak a kéziváltós, de már az automata kivitel is lehet start-stopos (kuplung híján a fékpedállal működtetve). Naná, hogy az EfficientDynamics csomag szerves elemeként.

Kezdetben kétféle motor lesz elérhető: a négyhengeres dízel, az erős és takarékos 20d, illetve a pazar, hathengeres benzines, a 35i blokk. Előbbi osztályelső dinamikát, de fogyasztást is ígér (max. teljesítménye 184 LE, nyomatéka 1750-es fordulatszámtól 380 Nm, beéri 5,6 liter gázolajjal, CO2-kibocsátása 147 g/km, százra 8,5 mp alatt gyorsul, végsebessége 210 km/h. A kettős turbófeltöltős 35i 306 LE-t és már 1300-on 400 Nm-t állít elő, sprintideje 5,7 mp, csúcssebessége 245 km/h. Átlagfogyasztása gyárilag 8,8 l/100 km.

xDrive

Az új X3 xDrive 20d alapára 11,8, a 35i-é 16,9 millió forint.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek