Connect with us

technokrata

Utánaszámoltunk, mennyire drága az új Swift

20101026163248.jpg

Garázs

Utánaszámoltunk, mennyire drága az új Swift

Lássuk, mit tud a legújabb Suzuki a konkurenciához képest!

Nemrég bemutatták az új, harmadik generációs Suzuki Swiftet. Vezettük is a magyar gyártású, kívülről alig, a lemezek alatt annál többet változó kisautót, majd hírt adtunk arról, mennyibe kerül. Nem olcsó – állapítottuk meg, de a hozzászólások alapján olvasóink is így gondolják. Lajstromba vettük hát a riválisokat: megnéztük, hasonló motorizáltsággal és felszereltséggel melyik gyártó melyik típusa az ár/érték győztes, ki mit kínál, hol van a mezőnyben a legfrissebb mi autónk.

Amelynek alapára 3 ajtósan 3 157 000 forint, viszont mivel az 5 ajtós kivitel a praktikusabb és keresettebb, tekintsük ennek 3 305 000 forintos árát mérvadónak. Ezért a pénzért a Swift 1.2-es benzinmotort ad 94 LE-vel és 118 Nm-es nyomatékkal, végsebessége 165 km/h, 100-ra 12,3 mp alatt gyorsul. Csomagtartója 211 literes. Alapfelszereltségének része a klíma, a két első elektromos ablakemelő, a fedélzeti számítógép, az ESP és a 7 légzsák – töréstesztje 5 csillagos.

Az összevetés nem szól vezethetőségről, futóműről, anyagminőségről, helykínálatról, gyakorlati motorerőről, fogyasztásról, presztízsről, várható értékvesztésről – legfeljebb érintőlegesen. Az egyszerűség kedvéért fogadjuk el, hogy a résztvevők közel azonos szinten vannak használati értékben, a döntés pedig általában amúgy is ízlés szerinti. Olyan modellek nem “játszanak”, mint az Audi A1, a Chevrolet Spark, a Kia Picanto és Venga, a Honda Jazz, a Mini vagy éppen a Suzuki Splash – valamelyik kisebb, a másik egyterű, a harmadik prémium, stb.

Főhőseink tehát ötajtós, legalább 90 lovas (vagy ahhoz legközelebbi motorizáltságú) kisautók listaáron. Az első táblázatban még csak műszaki alapadataikat mutatjuk kék színnel jelölve az éllovas, pirossal a sereghajtó értéket, és tessék:

   cm3
 LE  Nm  km/h   0-100 (mp)  l/100 km  g/km 
               
Citroën C3  1.4  95  136  184     10.6     5.8  134
Dacia Sandero  1.6  85  135  174     11.5     6.7  155
Fiat Punto Evo  1.4  105   130  185     10.8     5.7  134
Ford Fiesta  1.4  96  125  175     12.2     5.7  133
Hyundai i20  1.2  78  119  165     12.9     5.1  119
Mazda2  1.3  86  122  172     12.9     5.2  125
Mitsubishi Colt   1.3  95  125  180     11.1     6.0  143
Nissan Micra  1.2  80  110  170     13.7     5.0  115
Opel Corsa  1.2  85  115  172     13.6     5.3  124
Peugeot 207  1.4  95  136  185     11.8     5.9  140
Renault Clio  1.2  100  155  184     11.0     5.5  129
Seat Ibiza  1.4  85  132  175     12.2     6.2  149
Skoda Fabia  1.4  85  132  175     12.2     5.9  139
Suzuki Swift  1.2  94  118
 165     12.3     5.0  116
Toyota Yaris  1.3  100  132  175     11.7     5.1  120
VW Polo  1.4  85  132  177     12.1     5.9  139

Hozzáfűzésként annyit, hogy a Sandero 1.6-os blokkjával alaposan kilóg – van kisebb is, de az még gyengébb (cserébe kevesebbet eszik). A Clio motorja turbós. A VW-csoportosok is kaphatóak feltöltős verzióban, de akkor messzebb lennének a Swifttől, márpedig itt a közelítés volt a cél. A végsebesség kvázi mindegy, hiszen úgysem lehet 130-nál gyorsabban menni, a gyorsulás, a rugalmasság annál fontosabb. És a fogyasztás, ebben pedig az új Suzuki elvileg – ha holtversenyben is, de – bajnok (az új Micrával kéz a kézben).

A következő táblázatban méretek (sorrendben hossz, szélesség, magasság, tengelytáv, súly, csomagtartó), s a listaárak jönnek:

   h  sz  m  tt  s  cs  listaár (Ft)
               
Citroën C3  3941  1728  1524  2466  1075  300  3 910 000
Dacia Dandero  4020  1746  1534  2588  980  320  2 540 000
Fiat Punto Evo  4065  1687  1490  2510  1080  275  4 300 000
Ford Fiesta  3950  1722  1433  2489  970  295  3 674 000
Hyundai i20  3940  1710  1490  2525  1085  295  3 399 000
Mazda2  3885  1695  1475  2490  1025  250  3 899 900
Mitsubishi Colt   3940  1695  1550  2500  975  220  3 099 000
Nissan Micra  3780  1675  1525  2450  985  265  2 789 000
Opel Corsa  3999  1713  1488  2511  1070  285  3 115 000
Peugeot 207  4037  1720  1527  2540  1175  267  3 647 000
Renault Clio  4027  1707  1497  2575  1100  288  3 590 000
Seat Ibiza  4052  1693  1445  2469  1025  292  3 576 000
Skoda Fabia  4000  1642  1498  2465  1030  315  2 999 750
Suzuki Swift  3850  1695  1510  2430  995  211  3 305 000
Toyota Yaris  3785  1695  1530  2460  1040  272  3 320 000
VW Polo  3970  1682  1485  2470  1070  280  3 493 500

Nos a kék (legjobb), piros (legrosszabb) megkülönböztetés ebben a halmazban nem feltétlen ideális, mert nem biztos, hogy a leghosszabb, legmagasabb, legszélesebb a győző, a súlynál mindenesetre fordítottunk (minél kisebb a saját tömeg, annál jobb). Ami kimeríti a szembeszökés fogalmát, hogy a Swift raktere pöttömnek számít még a kategóriájában is. Rövid tengelytávja ellenére tapasztalataink szerint hátul is egész kényelmes.

És az ár? A perdöntő érték? Ezek még csak listaárak. Jókora a szórás. Ebből nem derül ki, melyik mit, miből mennyit ad. Mi a helyzet, ha ESP, klíma plusz az “apró” (max. légzsák, hifi, elektromos ablak, fedélzeti) is megvan? Íme:

Citroen C3  4 010 000
Dacia Sandero  2 690 000
Fiat Punto Evo  4 360 000
Ford Fiesta  3 773 000
Hyundai i20  3 524 000
Mazda2  4 199 900
Mitsubishi Colt                                                                    3 459 000
Nissan Micra  3 089 000
Opel Corsa  3 540 000
Peugeot 207  3 742 000
Renault Clio  3 675 000
Seat Ibiza  3 891 000
Skoda Fabia  3 688 500
Suzuki Swift  3 305 000
Toyota Yaris  4 015 000
VW Polo  3 809 750

Szóval csak a Sandero (ESP nélkül) és a Micra olcsóbb a Swiftnél. A Dacián kívül a Mitsubishi Colthoz nem kapható menetstabilizáló. De hozzuk fel a Swiftet GC-ről GLX-re, s így már a Swift is hifis, távirányítós központi záras, osztottan dönthető hátsó üléstámlás, USB-csatlakozós, bőrös multikormányos, elektromosan állítható külső tükrös és (khm) fordulatszámmérős, illetve állítható magasságú vezetőüléses. Plusz kívül-belül díszesebb. Fanfár, és íme az ár: 3 699 000 forint.

Ezzel így a középmezőnyben van a Swift. Még kommentár: a riválisok többségének jóval szélesebb a motorpalettája. És nem volt a mi autónk, a mi viszonylag olcsó autónk, nem magyar gyártású, nem fogyott sok tízezrével jobbára ezeréves hitelkonstrukciókban. Ja, és az új Suzuki Swift elsősorban exportra készül. Drágának tartjuk? Igen. Felháborítóan drága? Egyáltalán nem. Versenyképes az ára? Az. Jó kocsi? Az.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek