Connect with us

technokrata

Menetpróba: Mini Countryman

20101021135412.jpg

Garázs

Menetpróba: Mini Countryman

Négyesben is jó
Úton-útfélen vezettük a Mini szabadidő-autóját, örömmel.

Jókora hírverést csap a Mini legújabb modelljének, ami érthető is, hiszen ekkora és hasonló tudású kocsija nem volt még, ergo a Countrymannel új területre merészkedett a márka. Mi is beszámoltunk hát érkezéséről, lelkesen követjük a WRC fejlesztését, a minap meg magyarországi menetpróbán barátkoztunk a több mint 2 ajtós, több mint 4 méter hosszú és akár összkerekesként is rendelhető szabadidő-autóval. Crossoverrel. Mindegy.

A képekről tán nem jön le, de a Countryman nagy. Vagy legalábbis masszív, magas építésű (hasát 15 centire hordja a földtől) és robusztus, tankszerű. Kezdésnek egy alapverziót választottam, mivel One-hoz még soha, “rendes” Mini orrában sem volt szerencsém. Kíváncsi voltam, mire elég az 1.6-os motor szerénynek tűnő 98 lóereje tudva, hogy a bódé üresen is úgy 1,3 tonnát nyom.

Mini Countryman h, sz, m, tt (mm), cs (l) > 4097 > 1789 > 1561 > 2595 > 350-1170

No, a fedélzeten harmadmagammal Budán kicsit dugózva Tata felé vettük az irányt az M1-esen, s azt leszámítva, hogy autópálya-tempónál már zajosnak és erőtlennek találtatott, kényelmes és hangulatos társra leltem benne. Hatfokozatú váltója kiváló, stabilan fekszi az utat, ülése jó, ahogy a vezetői pozíció is, kormányzása direkt, rugózása (16-os kerekeken) nem túl kemény (a felfüggesztés elöl McPherson rugóstagos, hátul multilink).

Kanálisban, konvojban, stílusosan

Mini One Countryman > 98 LE > 153 Nm > 173 km/h > 11.9 mp > 6 l/100 km

Mini adatsorunkhoz (teljesítmény, nyomaték, végsebesség, gyorsulás, fogyasztás) csak annyit, hogy a tesztautó fedélzeti számítógépe 8,5 literes átlagról tájékoztatott – szerintem valahol a gyári és e között félúton lehet az igazság. A motorleállító start-stop rendszer, a nyilacskás váltási segédlet is kiveszi a részét a takarékoskodásból.

Mini One D Countryman > 90 LE > 215 Nm > 170 km/h > 12.9 mp > 4.4 l/100 km
Mini Cooper D Countryman > 112 LE > 270 Nm > 185 km/h > 10.9 > 4.4 l/100 km
Mini Cooper Countryman > 122 LE > 160 Nm > 190 km/h > 10.5 mp > 6 l/100 km

Tettük a dolgunk böcsülettel

A dízelt nem próbáltam (van “sima” és Cooper, ők is 1.6-osak), benzines Cooper nem volt a flottában, Cooper S-ből bezzeg több is. Egy Tatabánya-környéki katonai pályán a legerősebb Countrymaneket nyúzhattuk kézi és/vagy automata váltósan, All4 összkerekesen. 4×4-es hajtásuk automata. Alapból a nyomaték fele, extrém körülmények között akár 100%-a is hátra vándorol a másodperc törtrésze alatt.

Mini Cooper S Countryman > 184 LE > 240 Nm > 215 km/h > 7.6 mp > 6.1 l/100 km

A turbómotoros Mini-tank a kátyús-bakhátas-saras-gödrös terepen ügyesen szerepelt. Az automata váltó és a hajtás súlytöbblete ugyan érződik, de a közvetlen befecskendezéses és változó szelepvezérléses blokk a feltöltéssel együtt a Countrymant is élvezetesen vezethető, jó játékká teszi. A vevők többsége nyilván sosem hagyja el crossoverével az aszfaltot, főleg télen, hóban persze előny a 4WD.

Mini One Countryman 6 129 000 Ft
Mini Cooper Countryman 6 995 000 Ft
Mini Cooper S Countryman 7 989 000 Ft
Mini Cooper S All4 Countryman 8 468 000 Ft
Mini One D Countryman 6 615 000 Ft
Mini Cooper D Countryman 7 354 000 Ft
Mini Cooper D All4 Countryman 7 832 000 Ft

Hogy-hogy nem, Cooper S-sel rohantunk tovább a Balaton-felvidékre, no nem ám autópályán, hanem gyönyörű tájakon át, helyenként rettenet burkolatú, cserébe kanyargós, változatos utakon. Egy-egy településre érve automata-, nyugodt üzemmódban, köztük a kormányról kapcsolgatva, Sport fokozatban. Néha négy kerékkel csúszva, gázelvételnél a kipufogó rotyogásán derülve. Tetszett az autó, hiába messze nem az a Mini, amihez hozzászokhattunk az elmúlt években.

Alapára One-ként 6,1 millió forint

A gokartos Minihez képest a Countryman tágas, praktikus, variálható. Terhelhetősége 470 kg. Csomagtere kompakt-átlagos, 350, a hátsó ülések sínen előretolásával 450, azokat lehajtva 1170 literes. A második sor egyébként szériában két különálló székből áll, kérésre felármentesen hagyományos, háromszemélyes pados.

A Cooper S ha van hol, röhögve túlfutja a 200-at, összkerekesen, automatán is 8 mp körül gyorsít 100-ra, a gyári átlagfogyasztás (7,7) közben naná, hogy vicc, 10 alá vinni komoly művészet lehet. Alattunk 11,5 litert evett, de az is igaz, hogy nem kesztyűs kézzel bántunk vele, s a lehetőségekhez képest sietően, sztrádán hoztuk vissza Budapestre. Prémium hifije elnyomta a menetzajt, sportülései komfortosak, rakodóhelyből van elég, a Center Rail “központi pályaudvar” (sín a kardánon) meg okos (egyben hatásvadász is).

Egyszerre játékos és eklektikus

Az alapfelszereltség része a menetstabilizáló a többi hárombetűssel és dombsegéddel, a 6 légzsák, a tetősín, a klíma és a hifi (ha nem is Harman-Kardon), a keréknyomás-ellenőrzés, például. A Countryman alapára 6,1 millió forint. A csúcs tesztautóé 10 fölötti volt panorámatetővel, szuper BMW-navigációval, mindennel.

Nem utolsósorban hangulattal. Amihez kell a bőségtál a középkonzolon, a nem könnyen kezelhető kismilliónyi gomb és billenőkapcsoló, a színkavalkád, a vidám formavilág. Itt-ott használhattak volna igényesebb műanyagot, de az összkép feledteti az apró hibákat.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek