Connect with us

technokrata

Kórházba vitték a magyar ralisokat

Garázs

Kórházba vitték a magyar ralisokat

A buktáig kiválóan mentek Turánék a Katalán-ralin. Loeb persze nyert.

Ki az az állat, aki zsinórban megnyert hét, azaz hetes világbajnoki cím után, a legfrissebbet épp legutóbb, szülőföldjén bebiztosítva, szóval ebben a helyzetben, ebben a tökélyben úgy áll oda a soros verseny rajtjához, hogy na, ezt is meg kell nyernem!? Hát Loeb. Hátradőlés, megelégedés? Ugyan már! Engedés? Frászt!

Elvileg csapattársának, Sordónak illett volna győznie. Egyrészt mert még nem diadalmaskodott WRC-futamon, másrészt meg mert az extornász már megkapta a sokadik 10-esét a gyakorlatára, nem volt szüksége pontra, harmadrészt meg mert neki szurkolt a spanyol (katalán) publikum.

De a vegyes talajú meccsen Loeb volt a leggyorsabb, 2010-ben 12-ből hetedszer, Spanyolországban hatodízben, s mint az elmúlt pár esztendőben már 60 (!!!!!!!) alkalommal, Sordónak nem futotta többre egy újabb dobogós pozíciónál. Vélhetően ennyi öröme sem lett volna a hétvégében, ha Ogier nem hibázik, azonban hibázott (ő még ember, ellentétben a másik francia, idősb Sebastiennel). Ogier pont Sordót váltja jövőre főállású gyári Citroenesként…

Turánék besokalltak

A privát C4-essel a Loeb előtti idők utolsó legjobbja, a 2003-as világbajnok Petter Solberg is megérdemelte volna a győzelmet, mondjuk az ezüst is szépen csillog. A Ford finnjeinek sansza nem volt. Hirvonenre kis túlzással még Turán Frici is veszélyes volt, ám a vasárnap reggelt még a bravúros hetedik helyen kezdő magyar (oldalán Zsíros Gáborral) a 13-ik, 42 km hosszú megaszakasz hajrájában lecsúszott az útról, felborult, a Focus ki is gyulladt (eloltották).

Turánt és Zsírost mentőhelikopterrel kórházba szállították, előbbit a hírek szerint kulcscsonttöréssel és agyrázkódással, navigátorát zúzódásokkal. A duen.hu beszámolója alapján már kiengedték őket, s jól vannak.

Júliusban Turánék Bulgáriában, ugyancsak aszfalton nyolcadikak lettek, október elején Franciaországban a nyolcadik helyről estek ki (még Peugeot 307 WRC-vel), most vélhetően még előkelőbb pozícióban finiseltek volna. Elmondásuk szerint pályafutásuk legnagyobb bukfencén vannak túl, de jellemzően már azon agyalnak, mikor, s hol folytatják…

Az amerikai látványautós Ken Block (Ford Focus WRC) megszerezte első ralipontját, sőt pontjait (kilencedik lett). A JWRC-ben a német Burkart (Suzuki Swift S1600) a bajnok. A szezonzáró Brit-ralit november 11. és 14. között rendezik Walesben, murván.

A Katalán-rali végeredménye (élcsoport):

1. Loeb, Elena (francia, monacói, Citroen C4 WRC) 3:32:59.7 ó
2. P. Solberg, Patterson (norvég, brit, Citroen C4 WRC) + 35.3 mp
3. Sordo, Vallejo (spanyol, Citroen C4 WRC) + 41.1
4. Latvala, Anttila (finn, Ford Focus WRC) + 1:19.5
5. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Focus WRC) + 6:32.9
6. Wilson, Martin (brit, Ford Focus WRC) + 8:17.6

Az egyéni vb állása (élcsoport):

1. Loeb 251 pont (már világbajnok)
2. Ogier 167
3. Latvala 156
4. P. Solberg  151
5. Sordo 140
6. Hirvonen 114

A gyártói vb állása (élcsoport):

1. Citroen WRT 431 (már világbajnok)
2. Ford WRT 304
3. Citroen Junior 199



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek