Connect with us

technokrata

A Red Bull megszívta, Alonso az élen

20101024115541.jpg

Garázs

A Red Bull megszívta, Alonso az élen

Ferrari-öröm a koreai káosz után, Vettel, Webber és Button is nullázott.

Beigazolódott a meteorológusok előrejelzése, leszakadt az ég Jeongam térségében, azaz a debütáló Koreai Nagydíj nem indulhatott el problémamentesen. Először 10 perccel elcsúsztatták a rajtot, majd eldőlt, hogy a Safety Car mögül fog startolni a mezőny. Az SLS Mercedes felvezetésével meg is tettek pár barátkozó kört, hogy gyorsan piros zászlót kapjanak, hiszen senki nem látott semmit, továbbá zéró információjuk volt a vízátfolyásokról – a versenyigazgatóság biztonsággal nem adhatott rajtengedélyt az ismeretlen, szörnyű és balesetveszélyes körülmények között.

Magyar idő szerint reggel 8 órakor kellett volna nekifutni, nos 9 is elmúlt, mire  az irányítás rábólintott: hát jó, legyen verseny. A pilóták közül kábé Hamilton volt az egyetlen, aki szorgalmazta a bulit. Vettel és Webber nyilván arra játszott, hogy maradjon csak el az első Koreai Nagydíj, s osszák ki a pontokat az időmérőn elért helyezések alapján. Az sem volt biztos, hogy ha egyáltalán elrajtolnak, sötétedés előtt be is fejezik a versenyt, illetve hány százalékát abszolválják a kiírt távnak – ha nem jutottak volna 75 fölé, “félpontokat” kapnak.

De megcsinálták az egészet, utólag tehát kijelenthető, hogy jól döntött a versenyigazgatóság, kalap le. Mondjuk szerencséjük is volt, mert az eső alábbhagyott, javultak a látási viszonyok, tömegbaleset roncsait sem kellett hosszasan takarítgatni, stb.

Mínusz Webber (és Rosberg)

Szóval a srácok bő órával a tervezettnél később újfent megtettek pár kört a biztonsági autó mögött, majd valóban elkezdődött a futam (17 fokos levegő-, 20 fokos aszfalthőmérsékleten), esőben. A 17. kör végén jött ki a Safety Car. Rosberg megelőzte Hamiltont, Schumacher Kubicát. A 19. körben Webber szélesen fordult, megcsúszott a rázón, s a műfüvön, nekicsapódott a szemközti falnak, a Red Bull visszapattant már kitört futóművel; Alonso még elkerülte, Rosberg nem tudta. Megúszták, pedig volt  tempó. Webber kiesett, Rosberg is. SC. A pontversenyben éllovas ausztrálnak ennyi volt.

Az első 10: Vettel, Alonso, Hamilton, Massa, Button, Schumacher, Kubica, Hülkenberg, Barrichello, Sutil. Páran már intermédián (Kobajasi, Heidfeld, Petrov, Buemi például). A 24. körben folytatódott a verseny (szemerkélő esőben). Schumi Buttont is elkapta. Féltávnál tartunk. Di Grassi a falban. Trulli versenyének is vége. A nap legjobbja eddig Hülkenberg, aki Kubicát is megelőzve már hatodik. Buemi korábban Kovalainent, a 31. körben Glockot torpedózta meg, a Toro Rosso füstölögve ottragadt, újabb SC, mindenki be a boxba.

Alonso bukott egy helyet (szerelői blama), Hamilton elment mellette. SC ki, Alonso azonnal visszaelőzte az ívről lecsúszó Hamiltont. A másik McLarennel a világbajnoki címvédő Button a 15. helyen esik-kel. Nem is Hülkenberg, hanem Petrov a hero of the day plusz Sutil, de mindketten hibáztak, ki is estek rövidesen…

Mínusz Vettel

A 40. körben a Top10: Vettel, Alonso, Hamilton, Massa, Schumacher, Barrichello, Petrov, Hülkenberg, Kubica, Liuzzi. Hamilton nem tud menni Vettelékkel. 41. kör: Petrov a falban, ripityárta törte a Renault-t, felúszott a vizen nagy sebességgel. 46. kör: a versenyben vezető, tökéletes teljesítményt nyújtó Vettel Red Bulljának felrobbant a Renault-motorja, ő is kiesett, ő is nulláz hát, hűha.

Az intermédia abroncsok fogyóban, Hülkenberg, Button, Barrichello is bajban, közben erősen szürkül. Végül akkor is befejezik: Alonso szerencsés győzelme, idei ötödik sikere, dobogón még Hamilton és Massa. Schumacher beállította idei legjobbját, harmadszor negyedik. Liuzzi szezonbéli legszebb eredménye, mindkét Williams és Sauber a pontban.

Két verseny vissza, változott a kép, élen a harmadik világbajnoki címére ácsingózó Alonso. Webber, Hamilton és tán még Vettel is lőtávolban, de… Button elszállt. A gyártók csatájában sokat vesztett előnyéből a Red Bull. Két hét múlva Brazil Nagydíj, Interlagos, nem kell korán kelni.

A Koreai Nagydíj végeredménye:

1. Alonso (Ferrari) 2:48:20.810 ó
2. Hamilton (McLaren) + 14.999 mp
3. Massa (Ferrari) + 30.868
4. Schumacher (Mercedes) + 39.688
5. Kubica (Renault) + 47.734
6. Liuzzi (Force India) + 53.571
7. Barrichello (Williams) + 1:09.357 p
8. Kobajasi (Sauber) + 1:17.889
9. Heidfeld (Sauber) + 1:20.107
10. Hülkenberg (Williams) + 1:20.851
11. Alguersuari (Toro Rosso) + 1:24.146
12. Button (McLaren) + 1:29.939
13. Kovalainen (Lotus) + 1 kör
14. Senna (HRT) + 2 kör
15. Yamamoto (HRT) + 2 kör

Kiesett:

Sutil (Force India) 47. kör
Vettel (Red Bull) 46.
Petrov (Renault) 41.
Glock (Virgin) 31.
Buemi (Toro Rosso) 31.
Di Grassi (Virgin) 27.
Trulli (Lotus) 27.
Rosberg (Mercedes) 20.
Webber (Red Bull) 20.

Leggyorsabb kör: Alonso (Ferrari) 1:50.257 a 42. körben

Az egyéni vb állása (élcsoport):

1. Alonso 231 pont
2. Webber 220
3. Hamilton 210
4. Vettel 206
5. Button 189

A konstruktőri vb állása (élcsoport):

1. Red Bull 426
2. McLaren 399
3. Ferrari 374



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek