Connect with us

technokrata

Káoszba fulladhat a Koreai Nagydíj

20101021125408.jpg

Garázs

Káoszba fulladhat a Koreai Nagydíj

Új pályán, Jeongamban folytatódik az F1, bármi megtörténhet.

Egyelőre az a biztos, hogy semmi sem biztos, mindenesetre következik a Koreai Nagydíj, a 19 futamból álló Forma-1-es világbajnokság 17. futama. Jeongam ezen a hétvégén debütál, és igazából senki sem tudja, mire számítson. Friss, csúszósnak ígérkező aszfalt, előrejelzett eső, félkész infrastruktúra – konkrétan bármi megtörténhet.

A sokadik Tilke-pálya, a tengerparti Korean International Circuit 5621 m hosszú, vannak gyors részei, durva egyenesei (előny a McLarennél), ahogy technikás, komoly leszorítóerőt követelő tempós-kanyargós szakasza is (ami a Red Bullnak kedvez). Egyes íveiben minimális a bukótér a betonfal előtt. Környezete a beszámolók és a képek szerint építési terület-szerű, korántsem végleges.

A pilóták főképp azért aggódnak, mert az utolsó aszfaltréteget alig két hete terítették le, azaz síkos lehet, mivel nem volt elég ideje kiszáradni. És kopni. Szárazon a felgumizás sokat javíthat a helyzeten, viszont ha esik… Mert záporok áztathatják a térséget bármelyik nap, míg a levegő hőmérsékletét 20-23 fokra prognosztizálják. A szabadedzések nyilván nem kevés piruettet hoznak majd – kiváltképp a főszereplőknek lesz muszáj úgy tökéletesre tanulniuk a pályát, hogy nem hibázhatnak a tréningeken, nem bonthatják le a kocsit, kockáztatniuk kell a kvalifikáción és a versenyen is.

Ha a Webber, Alonso, Vettel, Hamilton, Button vb-esélyes ötösből bárki nagyot ront, lemondhat aranyos álmairól – utóbbi kettőnek, a McLaren brit alakulatának kábé ez az utolsó sansza, hogy meccsben maradjon. A Massa által elvileg feltétel nélkül támogatott, ferrarista Alonsónak és Vettelnek Red Bull-kollégája, Webber előtt kell végezni, persze a meglepetésember ausztrál van a legkényelmesebb szituációban. A McLarennek kostruktőrileg sem mindegy, miként alakul a koreai kaland. Tabellák itt.

A Bridgestone a lágy és a kemény keveréket szállítja. Program, mint legutóbb Japánban, azaz – magyar idő szerint – első edzés péntek hajnali 3-kor, folytatás 7-kor és másnap 4-kor, időmérő szombaton 7, verseny vasárnap 8 órakor.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek