Connect with us

technokrata

Forradalomra készül a Mazda

20101020232214.jpg

Garázs

Forradalomra készül a Mazda

A Mazda 2015-ig harmadával csökkenti autóinak fogyasztását.

Új részleteket közölt a Mazda következő generációs hajtáslánc-fejlesztéseinek eredményeiről, melyet összefoglalóan SKYACTIV-nak nevez. A márka új motorokat, váltókat, karosszériákat és padlólemezeket mutat be 2011-től kezdődően, ezáltal modelljei alacsonyabb károsanyag-kibocsátási szintet érnek el. A folyamat fontos része a súlycsökkentés, a grammstratégia. A későbbi fázisokban a fékenergia-visszanyerő és a hibrid rendszerek bevezetése is várható. A Mazda ezen lépések megtételétől várja, hogy autóinak átlagos fogyasztása 30%-kal csökkenjen 2015-ig (a 2008-as szinthez képest).

A SKYACTIV-G benzinmotor elektromos hajtási elem segítsége nélkül fogja elérni az eddigiekben csak a hibrideknél tapasztalt fogyasztási szintet. Ez a hatékony, közvetlen-befecskendezéses motor 14.0:1-es sűrítési aránnyal dolgozik, amely a legnagyobb, melyet idáig elértek egy sorozatgyártású benzinesnél. Ez lehetővé teszi, hogy 15%-kal alacsonyabb fogyasztás mellett 15%-kal nagyobb legyen a nyomaték.

Az új SKYACTIV-D dízelmotor 14.0:1-es sűrítési aránya is rekord, csak épp fordítva: ez a legalacsonyabb, melyet egy sorozatgyártású gázolajosnál elértek. Ez különösen tiszta égést, valamint 20%-os fogyasztáscsökkenést jelent. Teljesíteni fogja az Euro 6-os előírásokat a nitrogén-oxid mennyiség drága, utólagos csökkentése nélkül. Kétfázisú turbófeltöltője elősegíti a gyors és direkt reakciót kis és nagy sebességnél is, illetve nyomatékos az alsó és a felső tartományokban is, akár 5200 fordulat/percig.

A Mazda egy új automatikus váltót is fejleszt SKYACTIV-Drive néven, amely ötvözi a konvencionális automata, CVT és duplakuplungos szerkezetek előnyeit. Hidrodinamikus tengelykapcsolójának mechanikus zárási tartományát nagymértékben szélesítették, ezzel növelték a nyomaték adagolásának és leadásának hatékonyságát, így olyan direkt vezetési érzetet eredményez, amely a kéziváltós autózáshoz hasonló. Az új SKYACTIV-Drive 7%-os fogyasztás-csökkenést jelent az aktuális automatikus váltókhoz képest.

Az új SKYACTIV-MT kézi váltó különösen könnyű és kompakt kialakítású, súrlódási veszteségeit csökkentették, amely szintén hozzájárul a fogyasztásmérsékléshez. Mérete lehetővé teszi a kis helyre történő beépítést, rövid karja sportautós váltási érzetet biztosít.

A Mazda elsősorban a súlycsökkentésben látja a fogyasztáscsökkentés és a károsanyag-kibocsátás mérséklésének kulcsát. Ebben nagy szerepet játszik majd az új SKYACTIV-futómű új padlólemezzel és a SKYACTIV karosszéria, mely átdolgozott szerkezetet kap: a váz 8%-kal könnyebb és 30%-kal merevebb. A könnyítést leginkább nagyszilárdságú acélok és optimalizált kötőanyagok használatával érték el. A karosszériát szintén új fejlesztésű felfüggesztések fogják kiegészíteni, melyek 14%-kal könnyebbek az aktuális verziónál.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek