Connect with us

technokrata

20101016143229.jpg

Garázs

Turáni álom

Turánék gyári Forddal indulnak a Katalán-ralin.

A Bulgáriában mutatott fantasztikus szereplés meghozta az eredményét a Synergon Turán Motorsport számára. Az október 22-én rajtoló Katalán-ralin az M-Sporttal való együttműködésnek köszönhetően egy Ford Focus RS WRC-vel versenyez a Turán Frici, Zsiros Gábor páros.

“Kicsit több mint egy álom, ami most velünk valóban megtörténik” – kezdte a pilóta. “A Bolgár-rali sikerei után vettük fel a kapcsolatot a gyári Forddal, s akkor még informális stílusban ugyan, de elhangzott, hogy milyen csodálatos lenne, ha egyszer a Hirvonennel és Latvalával is versenyben lévő csapathoz tartozhatnánk mi is. Ezt a tréfálkozást pár héten belül egy angliai utazás követte, ahol komolyabban is beszélgettünk az M-Sporttal a lehetőségekről. A Francia-rali után biztossá vált, hogy el tudunk indulni a spanyol világbajnoki futamon is, ám ekkor derült ki, hogy nem szabad arra a hétvégére a Bozian Peugeot. Hát, gondoltunk egy merészet, s feldobtuk a labdát a Fordnak, ők pedig elő is álltak egy kihagyhatatlan ajánlattal” – részletezte Frici.

“Turán Frigyes olyan fejlődést mutatott az évad során, hogy érdemes rá odafigyelni” – nyilatkozta az M-Sport tulajdonosa, a Ford World Rally Team igazgatója, Malcolm Wilson.”A Bolgár-ralin mutatott teljesítményére felkaptuk a fejünket, a francia futamon pedig tökéletesen meggyőzött a képességeiről. A nehézségek ellenére olyan száguldást mutatott, hogy nem kérdés, az élvonalbeli versenyzők között a helye. Nagyon kíváncsian várom, hogyan teljesít majd a Ford Focus RS WRC-vel Spanyolországban. Jó lehetőséget látunk Turán Friciben és a magyar ralicsapattal való együttműködésben, s reméljük, hogy ez a kapcsolat kölcsönösen kedvező lesz mindkét fél számára. Már tanuljuk a pilótánk keresztnevét kiejteni.”

Friciék egy 2008-as specifikációjú Forddal állnak rajthoz Spanyolországban. Az autó teljesítményét tekintve nagyjából megegyezik a Bozian Peugeot-val, ám 2008-as fejlesztésének köszönhetően a hajtáslánc és a más karosszéria miatt olyan előnyöket mutat, ami gyorsabb autózást tesz lehetővé. “A Forddal csak a shakedownon tudunk tesztelni. Minden talajon ki tudjuk majd próbálni, mert 2 km aszfaltot 1 km murvás felület vált. A pálya a többi versenyzőnek már rutinból megy majd, nekünk azonban a murva szerintem nehéz lesz. Meglátjuk.” – mondta a büszke versenyző.

“Fantasztikus lehetőségnek tartom és lelkileg csodálatos érzés, hogy a Ford gyári csapat lát bennünk fantáziát és kipróbál minket” – folytatta Turán Frici. “A gyári szervizparkban egy helyen leszünk Solberggel, Ken Blockkal, Latvalával, Hirvonennel – el sem hiszem. Eddig ilyen autókat csak messziről láttunk, most pedig élesben versenyezhetünk vele. Valódi csoda! Természetesen minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy bizonyítsunk. Szeretném, a nyolcadik körüli helyezést most is megszerezni. A legfontosabb, hogy a csapattal jól összeismerkedjünk, megfeleljünk az elvárásaiknak, végigmenjünk a versenyben és megmutassuk, mit tudunk. Csak pozitív csalódást szeretnénk okozni.”



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek