Connect with us

technokrata

Meglestük az új Lexust

20101013133743.jpg

Garázs

Meglestük az új Lexust

Áprilistól kapható az első prémium hibrid kompakt, a CT 200h.

Röviddel a Párizsi Autószalon után Magyarországon is tiszteletét tette a CT 200h: a prémium kompakt szegmens első hibridjének egy prototípusát a márkaimportőr budaörsi székházában vehette szemügyre a sajtó. Az 1-es BMW és az A3-as Audi ellenfeleként itthon 2011 áprilisától kapható ferdehátú Lexus áráról egyelőre nincs konkrét információ, csak annyit tudunk, hogy drágábbnak ígérkezik az anyavállalat Toyota méltán népszerű Priusánál, s így természetesen az alapját adó Auris HSD-nél is. Még egy támpont: Franciaországban novembertől 30 ezer euró alatti áron lesz rendelhető.

Ezért az összegért a kategóriában kötelező, s a márkától elvárt minőséget és gazdag felszereltséget nyújt az elsősorban Európának tervezett CT, no meg környezetkímélő fullhibrid-technológiát. A Lexus első ötajtósa nem is jelentkezik benzinesként vagy dízelmotorral, csakis hibridként kerül a boltokba. A négyhengeres, 16 szelepes, Atkinson-ciklusú 1.8-as belsőégésű blokkból és egy nikkel-hidrid akkumulátor táplálta 60 kW-os villanymotorból álló rendszer összteljesítménye 136 LE, mint a Prius és az Auris esetében is.

Két RX és egy-egy GS, illetve LS után a CT az ötödik Lexus-hibrid

A méreteivel (h, sz, m, tt: 4320, 1765, 1430, 2600 mm) a kompakt osztályba simuló CT200h végsebessége 180 km/h, 0-100-as sprintideje 10,3 mp. A hajtott első kerekekhez elektronikusan szabályozott automatikus váltón át jut az erő. Az autó gyári átlagfogyasztása 3,8 l/100 km, CO2-kibocsátása 89 g/km. Csomagtartója 375 literes, a 60:40 arányban dönthető hátsó üléstámla lehajtásával 985 literesre bővíthető.

Az 1370 kg saját tömegű CT 200h futóműve elöl McPherson, hátul független, kettős keresztlengőkaros felfüggesztésű könnyűfém alkatrészekkel, alukerekei 15-17 colosak. Lámpái opciósan LED-esek – a diódás megoldással a mérnökök nem csak kint, de bent is éltek, így a kis Lexus világításában is energiatakarékos. A vezető háromféle üzemmód közül választhat (Normal, Eco, Sport), a műszerek háttérszíne ehhez igazodik. Tisztán elektromos, zéró emissziójú közlekedés 2 km-en át élvezhető max. 45 km/h-s tempóval.

Vezetni még nem lehetett a Mazda3-asra emlékeztető CT-t

Elöl-hátul keresztstabilizátor teszi merevebbé a kiváló, 0,28-as alaktényezőjű karosszériát, építésekor a minél alacsonyabb súlypontra, s ezáltal a lehető legjobb vezethetőségre törekedtek. A kompakt-mezőnyben egész tágasnak számító, szigeteltségben etalonnak ígért utastérben finom anyagokat találni, a középkonzol tetején 8 colos LCD-kijelző trónol. A választható audioberendezések közül a csúcsverzió a 13 hangszórós Mark Levinson hifi 10 Gb kapacitású merevlemezzel, kapcsolódva a navigációs rendszerhez.

A minden bizonnyal 5 csillagos töréstesztet elérő 8 légzsákos CT-hez a kompakt osztályban elsőként Pre-Crash balesetmegelőző fejlesztést is kínál a Lexus 50 km/h-s sebességtől működő távolságtartó, adaptív tempomattal.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek