Connect with us

technokrata

Trükkös összkerékhajtás az új Saab 9-3-ban

20101011120548.jpg

Garázs

Trükkös összkerékhajtás az új Saab 9-3-ban

Változtatások sokaságával két év múlva mutatkozik be az új Saab 9-3.

Odateszi magát a Saab a 9-3 új generációjával, rengeteg energiát ölnek elkészítésébe. Ez nem is csoda, a ferdehátúvá váló modellnek kellene kihúznia a csávából a gyártót és gondoskodnia arról, hogy a Saab újra nyereséges legyen.

A 2012-es Párizsi Autószalonon debütál az autó, melynek külső megjelenését az új formatervező, Jason Castriota irányításával gyakorlatilag véglegesítették. Egy-két apró részlettel kapcsolatban még akad bizonytalanság, nem dőlt el például, milyenek lesznek a fényszórók, de ez nagyobb problémát nem okoz.

Új, elektromos összkerékhajtás mutatkozik be a 4,7 méternél valamivel rövidebb 9-3-ban, ezt külső partner, az American Axle segítségével fejlesztik. Multilink hátsó felfüggesztés és két elektromotor kapcsolódik a rendszerhez, az egyik hajtja a hátsó tengelyt, míg a másik gondoskodik a nyomatékelosztásról a hátsó kerekek között. Takarékosnak és olcsónak nevezik a megoldást, amelynek működtetéséhez egy kis, 1 kWh-s akkumulátor is elég.

Motorból egyelőre csak a BMW-féle, 200 lóerős turbós 1,6-os felhasználása biztos, a dízelekről még tárgyalnak a Saabnál.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek