Connect with us

technokrata

Padlógázon Szuzukában

20101007151251.jpg

Garázs

Padlógázon Szuzukában

A közkedvelt Japán Nagydíjjal folytatja az F1. Előzetes.

Hétvégén a 26. Forma-1-es Japán Nagydíjat rendezik – korábban négynek adott otthont a Fuji Speedway, a többit Szuzukában, a Honda által hajdanán, 1962-ben tesztpályának épített aszfaltcsíkon bonyolították. A 19 futamból álló vb-sorozat 16. versenyét mindenki fokozott izgalommal várja és nem csak amiatt, mert ez már kőkemény hajrászakasz, hanem azért is, mert az 5807 m hosszú szuzukai pálya nagy kedvence a pilótáknak. Imádják tempós kanyarjaiért, padlógázas kombinációiért, mert technikás és nehéz, na meg hát kis túlzással egymás szemébe nézhetnek meccs közben a nyolcas szárainak találkozásánál.

A pénteki első szabadedzés magyar idő szerint hajnali 3 órakor, a második reggel 7-kor kezdődik. A szombati időmérőt a harmadik, 4 órási tréninget követően 7-kor tartják, vasárnap a futam reggel 8 órakor startol. Tavaly Red Bull-győzelem született, elsőként Vettelt intették le a kockással. A rekorder természetesen Schumacher a maga hat szuzukai sikerével, de Alonsónak és Barrichellónak is vannak aranyos emlékei. Hamilton szintén győzött Japánban, csak a Fuji Speedwayen.

Tavaly Vettel győzött Szuzukában

Hazai búcsú-megmérettetésére a Bridgestone a lágy és a kemény keveréket szállítja a slickekből, mondjuk lehet, hogy inkább az intermédiákra vagy az extrém esős gumikra lesz szükség, mert szombatra és vasárnapra csapadékot és erős szelet is jósol a meteorológia. Szuzukában a jó aerocsomagon és az egyensúlyon túl kulcsfontosságú a teljesítmény – nos a csapatok többségének már nem áll rendelkezésére nullkilométeres motor, ha pedig le kell venni a polcról egy nyolc plusz egyediket, azért tízhelyes rajtbüntetés a jutalom.

Ilyesmit, de egyáltalán semmilyen hibát nem engedhet meg magának az öt vb-esélyes pilóta (Webber, Alonso, Hamilton, Vettel, Button sorrendben), illetve a konstruktőri trófeáért hajtó Red Bull, McLaren, Ferrari triumvirátus. Elvileg előny a Red Bullnál, s ezen a pályán tán még a McLaren is jobb a Ferrarinál.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek