Connect with us

technokrata

Leleplezték az új Volkswagen Passatot

20100930073615.jpg

Garázs

Leleplezték az új Volkswagen Passatot

Párizsban leleplezték a Passat hetedik generációját.

Sikerült az utolsó pillanatig titokban tartania az új Passattal kapcsolatos részleteket a Volkswagennek, hagyományos, a sajtónapokat felvezető esti partiján rántotta le a leplet a frissített középkategóriás modellről a gyár. Ugyan a marketingesek hetedik generációnak nevezik az autót, valójában csak egy komoly frissítésről van szó, az alapokon nem sokat változtattak.

Állítólag a tetőt leszámítva minden karosszéria-elem új, de ez is csak arról árulkodik, hogy alapos megújuláson esett át a szedán és a kombi is. Ezeknek az új elemeknek köszönhetően mindössze négy millimétert nőtt mindkét karosszéria-változat hossza (4769 mm-es a szedán, kettővel hosszabb a kombi), a szélesség és magasság változatlan maradt.

Ahogy arra számítani lehetett, belesimították a Passatot az új, szögletes vonalak uralta márkaarculatba, LED-es nappali fényeket kaptak a fényszórók, illetve diódák kerültek a hátsó lámpákba is. A német sajtó finoman máris kritizálja a középkategóriás bestsellert, azt hangoztatva, hogy ennél többre számított a szakma.

Jórészt ismerős lehet az utastér is, frissítették az anyagokat, akad néhány új műszer és egy analóg óra, a minta a Phaeton volt. A luxusmodellhez hasonlóan akár masszázsfunkciós üléseket is rendelhetnek, akik ilyesmire vágynak. Tíz motorral indul a forgalmazás, ezek között egyetlen új sincs, 105-300 lóerős kivitelben vásárolható meg az autó, már novembertől.

A 122 lóerős 1,4-es TSI az alap benzines, dízelből a 105 lóerős 1,6-os a beugró. 140 lóerős, kétliteres gázolajosból hagyományos és BlueMotion-kivitelt is forgalmaznak, a dízel kínálat csúcsára a 170 lóerős blokk került. 1.8 TSI (160 LE), 2.0 TSI (211 LE) és 3,6 literes V6-os (300 LE) teszi teljessé a benzines palettát, alternatív üzemanyaggal a földgázos, 150 lóerős 1,4-es TSI, illetve ugyanennek a motornak a bioetanolos, 160 lóerős változata elérhető.

Az alapdízel kivételével minden motor párosítható DSG-váltóval, a V6-os esetében alapfelszerelésnek számít. Start-stop rendszer került a dízel modellekbe, a benzinesek csak a fékenergiát hasznosítják. Megjelent az extralistán a városi vészfékasszisztens, fáradtságérzékelő szenzor, illetve a sebesség-korlátozásokat felismerő rendszer. Immár az XDS elektromos differenciálzár is elérhető, a 300 lóerős csúcsmodell összkerékhajtással érkezik.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek