Connect with us

technokrata

Hibrid kabrió és új Quattro az Auditól

20100930102729.jpg

Garázs

Hibrid kabrió és új Quattro az Auditól

Két tanulmányt is bemutatott az Audi a Párizsi Autószalonon.

Két koncepcióval is előállt az Audi a Párizsi Autószalon, ezek egyike igazi meglepetés volt. Idén ünnepli harmincadik évfordulóját az eredeti Quattro, melynek tiszteletére tanulmányt készítettek a németek.

Formailag a modern stílusjegyeket keveri a tanulmány az eredeti Quattro jellemzőivel, igazán kár, hogy nem lehet belőle szériamodell. Alapként az RS5-öt használták, a tengelytávból 150 millimétert, a tetőből 40 millimétert nyestek, így jelentős súlycsökkenést sikerült elérni.

Ahogy az eredetit, úgy az új Quattrót is öthengeres turbómotor hajtja, a TT RS 2,5 literes blokkját hangolták 408 lóerősre. Legnagyobb nyomatéka 480 Nm, százra 3,9 másodperc alatt repíti az összkerékhajtású, 1300 kilogrammos tanulmányt. Utóbbi 200 kilóval múlja alul a TT RS adatát.

Egyedi, speciális felfüggesztés készült az autóhoz, jórészt alumíniumból, a karosszéria-elemek egy része karbonszálas anyagból készült. Az utastér már-már spártai hangulatú.

A Quattro mellett még egy tanulmány látható az Audi standján, kiállították az elektromos e-tron sportkocsi nyitott tetős változatát, a Spydert. Ellentétben az alapmodellel, a kabrió nem kizárólag elektromos hajtású, hanem afféle konnektoros hibrid.

300 lóerős, V6-os dízelmotor hajtja a hátsó tengelyt, elöl két villanymotor dolgozik 64 lóerős együttes teljesítménnyel. A közös csúcsnyomaték Nm-ben, a hatótávolság kilométerben kifejezve veri az 1000-es értéket, az átlagfogyasztás mindössze 2,2 liter. A térhálós vázon ülő tanulmány karosszériája alumíniumból és karbonszálas anyagból készült.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek