Connect with us

technokrata

Alonso 3 tizeddel verte Vettelt

20100926165033.jpg

Garázs

Alonso 3 tizeddel verte Vettelt

Hamilton Szingapúrban is pont nélkül maradt. Webber vezet.

Villanyfényben, helyi idő szerint este 8-kor kezdődő versennyel folytatódott az F1-es világbajnokság – a harmadik Szingapúri Nagydíjjal egyben meg is kezdődött a hajrá az egyéni és a konstruktőri trófeáért. A 19-ből 15-ik futamon (Monza után ismételten) Alonso indulhatott a pole-ból, míg a másik Ferrariban Massa a rajtrács túlvégén, hivatalosan a 34. pozícióban csóválgatta a fejét. Történt, hogy a kvalifikáción tönkrement a váltója, idő nélkül maradt, utolsó lett. Plusz motort cseréltek autójában, túl az engedélyezett nyolcas limiten, amiért ugye 10 helyes büntetés jár…

Az utsó motorját nyüstölő Alonso mellől Vettel (Red Bull), mögülük a két McLarennel Hamilton és a címvédő Button várta a startot. A pontversenyben éllovas Webber csak ötödik lett az időmérőn, amelynek pozitív meglepetését a hatodik Barrichello szállította. Williamses kollégája, Hülkenberg bezzeg be sem fért a Q3-ba, továbbá 5 hellyel hátrébb, a 17-ikre küldték váltójavítás okán. A hétszeres világbajnok Schumachernek a kilencedik kocka jutott, míg mercis csapattársának, Rosbergnek a hetedik. A Top10 Kubicával (Renault) és Kobajasival (Sauber) volt teljes.

A 11. időt autózó Alguersuari a boxutcából eredt a mezőny után, valami nem tetszett a Toro Rossójának. A pontverseny első ötje hát az első öt helyen, a pálya száraz, a levegő meleg, a beton nem annyira, a páratartalom komoly, 61 kör, rettenet nehéz meccs a technikás, huplis, csúszós városi aszfaltcsíkon.

Safety Car, de nem rajtbaleset miatt

Simán eljöttek a rajtból. Vettel próbálkozott, Alonso zárt. Csak Barrichello bukott pár helyet, Petrov (Renault) meg feljött tizediknek. A Saubernél lapátra tett De la Rosát váltó Heidfeld defekttel és leamortizált vezetőszárnnyal hamar belátogatott a szerelőihez, Massa pedig azonnal kereket cserélt (egy sanszos kis biztonsági autós történésben bízva). És imái a 2. körben máris meghalgattattak: Liuzzi Force Indiája bennragadt a pályán, Safety Car. Többen be is szaladtak kemény keverékért, köztük az elejéből Webber. A lassításból kiderült, hogy Heidfeld és Liuzzi pofozkodtak egy jót. Webber a tizedik Glock (Virgin) mögé szorult, de nem sokáig, hiszen szinte azonnal átlépte. Majd a féktávon hibázó Kobajasit (Sauber) is.

Alonso szórta a leggyorsabb köröket, Hülkenberg kiosztott egy maflást Petrovnak. Trulli defekttel a boxban. Az élcsoport állása 10 kör után: Alonso, Vettel, Hamilton, Button, Rosberg, Kubica, Barrichello, Schumacher, Webber, Kobajasi. Massa a 14. helyen. A 11. körben Webber az ívről lecsúszó Schumacheren is átgázolt. Agresszív az ausztrál, kalap le, de nagy szerencséje is van, mert rendre rontottak az előtte lévők. A mezőny második felét Glock fogja. Egy Virgin. Mókás. Így Massa is a vokálban. 13 kör után Alonso előnye Vettellel szemben már 2,6 mp. Hamilton képtelen velük menni, Buttonról nem is beszélve.

Sutil a 15. körben tudta csak megelőzni Glockot. Akit ezzel a lendülettel Hülkenberg és Massa is kicsinált, főleg előbbi – a Williams német pilótája vért ihatott vacsorára. Glock autója meg is sérülhetett, pár perc alatt a helyére került. Az elejében Alonso és Vettel szakadatlan tolják, a McLarenek lassabbak a szuperlágyakon, hm. A Top10 állása 20 kör után: Alonso, Vettel (+ 3,3 mp), Hamilton, Button, Rosberg, Kubica, Barrichello, Webber, Schumacher, Kobajasi. Kereket ugye még csak Webber cserélt.

Szeretjük nézni az SLS Mercit

29. kör: Hamilton bent, vissza csak Webber mögé. Ahogy Button is. A McLaren ezt elbaltázta. Alonso maradt Vettel előtt. Kobajasi kitette Schumit, a Mercedes a falon pattant. Kobajasi megbűnhődött: rá egy körre beleállt a palánkba, Senna (HRT) nem tudta kikerülni, mindketten kiestek, Safety Car megint. Az SLS mögött: Alonso, Vettel, Webber, Hamilton, Button, Rosberg, Kubica, Barrichello, Sutil, Hülkenberg a pontban. Schumi fújhatja. Massa a 11. helyen, lőtávolban ahhoz képest, hogy a végéről rajtolt.

36. kör: SC ki, Di Grassi feltartja Webbert, Hamilton beszúr, összeakadnak Webberrel és Hamilton ismét kiesik, mint Monzában! Hamilton tán előrébb volt, Webber mindenesetre elküldte gyufáért. A sportfelügyelők nem találták szabálytalannak. Schumacher Heidfelddel randizott, Heidfeld a falban, a kerpeni a boxban.

45. kör: Alonso és Vettel felváltva futják a leggyorsabb köröket. Button üldözgeti Webbert, aki elvileg lassabb az “öreg” gumikon, de mégsem. Kubica nem tervezett kerékcserén, oda a pontszerző hely. Vagy mégsem? Mert mindkét Toro Rossót visszaelőzte (kemény keveréken), sőt csapattársát, Petrovot, majd Massát, Hülkenberget és Sutilt is lealázta, bravó.

Alonso 3 tizeddel nyert

Kockás. Majdnem letelt a 2 óra. Vettel nagyot autózott, de Alonso nem hibázott, ez is megsüvegelendő. Harmadik Webber, negyedik a tehetetlen Button, majd Rosberg és Barrichello, tőlük ez jó, Kubica zseniális, szételőzte magát. Ja, és Kovalainen alatt kigyulladt a Lotus a végén. Ő (is) oltotta a rajt-célegyenesben, végtelen hidegvérrel.

Alonso zsinórban második győzelme (ez Szingapúrra is igaz), a szezonban már a negyedik, s ezzel összetettben feljött a második helyre, Webbert megközelítette 11 pontra. Más megközelítés: Webber növelte az előnyét, hiszen Szingapúr előtt 5 ponttal ment csak Hamilton előtt. Aki ugye duplanullázott. Ott a nyakán Vettel és Button is. Az első öt 25 ponton belül, szoros, izgalmas. Konstruktőrileg a Red Bull meglógott.

Kanyarlevágásért utólag 20 mp-es büntetést kapott Sutil, aki így csak tizedik lett. Hülkenberg és Massa előrébb került. Volna. Legalábbis Hülkenberg. Mert a Force India reklamált, hogy ha Sutil, akkor is Hülkenberg is, így megy ez. Még egy-két ilyen és Massa győz…

A Szingapúri Nagydíj végeredménye:

1. Alonso (Ferrari) 1:57:53.579 ó
2. Vettel (Red Bull) + 0.293 mp
3. Webber (Red Bull) + 29.141
4. Button (McLaren) + 30.384
5. Rosberg (Mercedes) + 49.394
6. Barrichello (Williams) + 56.101
7. Kubica (Renault) + 1:26.559 p
8. Massa (Ferrari) + 1:53.297
9. Sutil (Force India) + 1:52.416 + 20 mp büntetés
10. Hülkenberg (Williams) + 1:52.791 + 20 mp büntetés
11. Petrov (Renault) + 1 kör
12. Alguersuari (Toro Rosso) + 1 kör
13. Schumacher (Mercedes) + 1 kör
14. Buemi (Toro Rosso) + 1 kör
15. Di Grassi (Virgin) + 2 kör
16. Kovalainen (Lotus) + 3 kör

Kiesett:

Glock (Virgin) 51.
Heidfeld (Sauber) 36.
Hamilton (McLaren) 35.
Klien (HRT) 32.
Senna (HRT) 30.
Kobajasi (Sauber) 30.
Trulli (Lotus) 27.
Liuzzi (Force India) 1.

Leggyorsabb kör: Alonso, Ferrari, 1:47.976 p (58. kör)

Az egyéni vb állása (élcsoport):

1. Webber 202 pont
2. Alonso 191
3. Hamilton 182
4. Vettel 181
5. Button 177

A konstruktőri vb állása (élcsoport):

1. Red Bull 383
2. McLaren 359
3. Ferrari 319

Következő futam: Japán Nagydíj, október 10.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek