Connect with us

technokrata

Itt az Audi-rivális Peugeot

20100917140634.jpg

Garázs

Itt az Audi-rivális Peugeot

A formás és erős RCZ kupé alapára 7,8 millió forint.

Már Magyarországon is kapható az idén 200. születésnapját ünneplő Peugeot legújabb modellje, a “számtalan” RCZ. A kupét Ausztriában, a Magna-Steyr grazi üzemében gyártják. A 308-as padlólemezére épülő, de annál jóval laposabb (1359 mm) és szélesebb sportkocsi 2+2 üléses, azaz hátul minimális a hely – cserébe használható méretű (321 l) és bővíthető is a csomagtartó.

Az Audi TT-rivális RCZ ajtajai keret nélküliek, tetőíve alumínium, hátsó szélvédője és az opciósan karbonból készített tető különlegesen domborított. A gombnyomással is működtethető szpojler 85 km/h-s sebesség fölött 19, 155-ön túl 34 fokos szögbe áll a leszorítóerő növeléséért.

A BMW-PSA négyhengeres, turbós benzinmotorok az 1.6 THP blokk 156, illetve 200 lóerős változatai. Utóbbi csúcstechnikát képvisel kettős beömlésű feltöltővel, közvetlen befecskendezéssel és kétoldali változó szelepvezérléssel, illetve -emeléssel (szívóoldalon). Százra 7,5 mp alatt gyorsul, végsebessége 237 km/h, maximális nyomatéka 275 Nm 1700-as fordulatszámon, gyári átlagfogyasztása 6,9 l/100 km.

A kisebbik benzines és a 163 lóerős, 340 Nm nyomatékú, nehezebb (1275 kontra 1370 kg), kétliteres dízel is megfutja a 217-et, százas sprintidejük 8, illetve 8,2 mp. A takarékos gázolajos beéri 5,3 literrel is. Az RCZ váltója szériában hatfokozatú manuális, automatával a 156 lovas benzines rendelhető.

Alapfelszereltség a kétzónás légkondiconáló, a tolatóradar, a ködlámpa, a – teljesen kikapcsolható – menetstabilizáló, a 18-as könnyűfém kerék, a bőrkormányról vezérelhető MP3-as, CD-s hifi, a Bluetooth-kihangosító, az USB-csatlakozó, a fémpedál és a tempomat, például.

A THP 200 modellhez dukáló, a 156-oshoz extra sportcsomag nem csak rövidebb váltókart és kisebb átmérőjű kormányt tartalmaz, de izgalmasabbá is varázsolja a kupét az ötletes Sound System révén, ugyanis egy, a motortérben elhelyezett membrántól gázadásra rezonátorcső szállít sportos hangokat az amúgy csendes utastérbe.

A későbbiekben, akárcsak a 3008-asból, HYbrid4 változat is készül 200 LE összteljesítménnyel, 3,7 l-es fogyasztással, 95 g/km CO2-értékkel és négy hajtott kerékkel. Az elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztésű RCZ alapára 7,8 millió forint, amivel derekasan alávág a TT-nek – győződjön meg róla átfogó árlistánkban!



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek