Connect with us

technokrata

Peugeot 3008 HYbrid4

20100907150148.jpg

Garázs

Peugeot 3008 HYbrid4

Értelem és érzelem
A forradalmi dízel-hibridhajtás a crossoverben debütál.

A dízelmotorok köztudottan jobb termodinamikai hatásfokkal üzemelnek a benzinfalóknál. Ezért a legkézenfekvőbb és leginnovatívabb megoldásnak egy kétliteres HDi FAP cleandiesel 163 lovas aggregátja és egy 37 lóerős átmeneti teljesítményt produkáló, állandó mágneses szinkronmotor kombinációja bizonyult. Az ilyen (200 lóerős) teljesítményű, összkerékhajtásos járművek rendszerint 35 százalékkal többet fogyasztanak és károsanyag-kibocsátásuk is jelentős mértékben meghaladja a Peugeot-nál alkalmazott HYbrid4 technológia eredményét.

A teljesítményadatok és egyéb paraméterek alapján lendületes menetdinamikára számíthatunk a forradalmi crossovertől. A 4,36 méteres, többcélú szabadidőautó 99 g/km-es károsanyag-kibocsátás mellett 200 lóerős csúcsteljesítményt, 200-500 Nm-es nyomatékot és 3,8 literes fogyasztást kínál, valamint kompromisszumok nélküli, sokoldalú használhatóságot. Az utasterében az exkluzív kupék miliőjét kombinálja a szabadidős terepjárók és a limuzinok stíluselemeivel.

Erős és tiszta motor

Az EURO 5-ös erőforrás 1997 köbcentis, a legújabb generációs égésteret (optimális levegő/üzemanyag keveréket biztosító kialakítás – ECCS) és egy változó geometriájú, kis tehetetlenségű turbófeltöltőt kapott. A legmagasabb környezetvédelmi kívánalmaknak való megfelelés megköveteli a legmodernebb nyolcszög-cellás, Eolys adalékos (FAP) részecskeszűrőt, ergo ennek is helye van a motorháztető alatt. Maximális teljesítményét (120 kW/163 LE) 3750-as percenkénti fordulaton adja le, nyomatékcsúcsa (300 Nm) pedig már 1580-as motorfordulatnál rendelkezésre áll.

Az elektromotor teljesítménye tartós üzemi viszonyok mellett 27 lóerő (100 Nm-es max. nyomatékkal), de adott helyzetben 37 lóerő leadására is képes (200 Nm-es nyomatékot társítva ehhez), kiegészítve a dízelmotor amúgy sem csekély teljesítményét. A belső égésű motor és az elektromotor közötti “by wire” kapcsolatnak köszönhetően teljesen sík a padlófelület.

Minőségi összetevők, okos megoldások

A kiváló minőségű szerkezeti elemek mellett a legmodernebb műszaki megoldások alkalmazására fektették a hangsúlyt. Ennek révén egy hatfokozatú, elektronikus felügyeletű robotváltó gondoskodik a nyomatékátvitelről. Továbbá a gazdaságos és környezetkímélő üzemeltetésre való törekvéseknek köszönhetően második generációs Start-Stop rendszert, fékenergia-átalakító rendszert és nívós vezetéstámogató rendszert applikáltak az úttörő kompakt autóba.

A Peugeot az egyes szakterületek legjobb beszállítóival működött együtt, ennek megfelelően a villanymotort, a teljesítmény-elektronikát, a nagyfeszültségű generátort és ezen összetevők kapcsolatát biztosító rendszereket a Bosch, a nagyfeszültségű Ni-MH akksit pedig a SANYO gyártja.

Használatban

A vezető a középkonzolon elhelyezett gombbal négyféle hajtásmód közül választhat. “Auto” mód: az elektronika önműködően figyeli a rendszert és vált dízel- és elektromos üzem között. “ZEV” mód: kizárólagos villamos hajtás. Megfelelő töltöttségi szint mellett max 4,5 kilométer tehető meg lopakodóként. “4WD” mód: a dízelmotor az első kerekeket, a villanymotor pedig a hátsókat hajtja. “Sport” mód: magasabb fordulatszámnál történnek a fokozatváltások.

A HYbrid4 hajtást a Peugeot 508-ban és több Citroen-modellben is viszontláthatjuk a jövőben. A gyártás a márka Sochaux-i és Mulhouse-i üzemében zajlik, európai forgalmazást 2011-re ígérnek.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek