Connect with us

technokrata

Családi Peugeot 3,8 literes fogyasztással

20100827133325.jpg

Garázs

Családi Peugeot 3,8 literes fogyasztással

Hivatalosan is bemutatkozott az első szériagyártású dízel-hibrid.

Párizsban mutatkozik be először a nagyközönségnek a világ első szériagyártású dízel-hibridje, de a Peugeot már most nyilvánosságra hozott mindent a 3008 Hybrid4-ról. 163 lóerős, kétliteres dízel blokkot párosítottak a mérnökök a hajtást a hátsó tengelyen segítő elektromotorral, folyamatosan 27 lóerőt ad le, de csúcsteljesítménye 37 lóerő.

Ennek nyomán az autó nem csupán takarékosabb egy átlagos hibridnél, de összkerékhajtással is büszkélkedhet. 200 lóerő az együttes teljesítmény, a közös nyomaték 500 Nm, ebből a dízel 300-at küld az első tengelyre, az elektromotor 200-at a hátsóra. Második generációs start-stop rendszerrel és elektronikusan vezérelt, hatfokozatú szekvenciális váltóval szerelték fel az autót.

A padlólemez alá épített nikkel-metál akkumulátorok táplálják a villanymotort és tárolják a fékezéskor keletkező energiát. 120 kilós plusz súlyt jelent a crossover számára a hibrid rendszer, a műszerfalon elhelyezett kapcsoló segítségével hátsó- és összkerékhajtású üzemmód is választható. Auto állásban a rendszer automatikusan választ a motorok közül, a hátsókerekes ZEV móddal azonban nem árt vigyázni: árammal csupán 4,5 kilométer a hatótávolság.

3,8 literes átlagfogyasztást ígér a Peugeot, 99 grammos kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátás mellett. Százra 8,8 másodperc alatt gyorsul a hibrid 3008, végsebessége 209 km/óra. 2011 tavaszán kezdődik az értékesítés, a rendszer később a PSA más modelljeiben is megjelenik.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek