Connect with us

technokrata

207, de nem Peugeot

20100825073227.jpg

Garázs

207, de nem Peugeot

Citroën DS3 Racing
Limitált darabszámban 207 lóerővel támad a Mini-rivális.

Amint azt megtapasztalhattuk, 156 lóerővel is jókat lehet autózni a DS3 D-Sport volánja mögött, na persze ehhez képest bőven van tartalék a széles körben használt 1.6 THP motorban. A mindössze 2000 példányban készülő Racing kivitelben 207 lóerőt teljesít a turbós erőforrás, maximális nyomatéka 275 Nm, 100-ra 6,5 mp alatt gyorsul, végsebessége 235 km/h.

Ezek az adatok szinte rímelnek a Mini Cooper JCW-féle értékekre, s a Racing érkeztével már nem a 207 RC a PSA-csoport legizmosabb kisautója. És még valami összehasonlításként: a másik francia sportoló, a kategória-etalon Renault Clio RS sem erősebb (de karaktere is eltérő, hiszen szívó kétliteres).

A DS3 Racing kétféle fényezéssel, a képeken látható változatokban érhető el, a karosszéria helyenként karbonszálas műanyag. Az egyedi felni 18 collos, a hasmagasságot 15 mm-rel csökkentették, az első-hátsó nyomtávot 30-cal növelték, a futómű feszesebb. Módosított ESP és harapósabb fék is dukál a teljesítménytöbblet mellé. A külcsínhez méltó beltér sportülést kapott.

A DS3-at a Citroën versenydivíziója hozta össze, s ez jó hír, mert ők tudnak valamit. Például tarolnak a raliban. A DS3-ból egyébként R3-as verzió is van, 2011-től pedig ilyen, de legalábbis erre a névre hallgató WRC-vel védi meg (bizonyosan) világbajnoki címét az egyeduralkodó Sebastien Loeb.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek