Connect with us

Hirdetés

technokrata

Eltörölné a regadót a Jobbik

Garázs

Eltörölné a regadót a Jobbik

A 125-ös gépeket pedig segédmotorrá minősíttetné a párt szakpolitikusa.

Eltörölné a regadót a Jobbik. A párt a 125 köbcentis robogók segédmotoros kerékpárrá nyilvánítását is támogatná. Mindezt a tisztább levegő és az állami bevételek növelése érdekében. Nem mellékes az EU jogharmonizációs elvének betartása sem. Úgy tűnik, az Autós Nagykoalíció nem hiába lobbizott.

Volner János, a párt szakpolitikusa szerint az elmúlt évek autósokat érintő struccpolitikája mostanra meghozta “gyümölcsét”, azaz kínosan leszerepelt. A Fidesz-kormánynak többször bírált, még 2003-ban bevezetett és regisztrációs adóként elhíresült kezdeményezése miatt egyre többen vásárolnak külföldön gépkocsit, ami jelentős állami bevételkiesést jelent, nem utolsósorban tetszhalott állapotba taszította a magyar autópiacot. Arról nem is beszélve, hogy a rendelkezés jelenlegi formájában semmilyen formában nem illeszkedik az EU irányelvei közé, rengeteg bírálatot, sőt büntetést kaptunk már ezért.

Az eddigi tapasztalatok szerint a regisztrációs adó fenntartása jelentős károkat okoz a magyar költségvetésnek csakúgy, mint az irreálisan magas üzemanyagárak, ami miatt a Magyarországon átutazó külföldi kamionosok és már a magyar fuvarozók nagy része is inkább a környező országokban tankol – virágzik a benzinturizmus. Ez azonban egy most bejelentett kormányzati intézkedésnek köszönhetően változhat: több fuvarozócég is ígéretet tett arra, hogy itthon tankol júliustól. Klasszikus barterüzlet – a kormányzat cserébe azt vállalta, hogy bevezeti a kereskedelmi gázolaj-kategóriát Magyarországon, ami literenként 8 forint jövedéki adó-visszatérítést jelent majd a fuvarozóknak. De csak 2011. január 1-től – ismertette Wáberer György, a fuvarozói tömörülés alapító tagja.

Volner gondol a robogósokra is: kifejtette, hogy a parlament gazdasági és informatikai bizottsága közlekedési és infrastrukturális albizottságának tagjaként kezdeményezi a 125 köbcentiméteres kismotorok segédmotoros kerékpárrá történő minősítését. Ezzel gyakorlatilag számos szomszédos ország jelenleg is működő rendszerét vennénk át, ami – tegyük hozzá – nem feltétlenül hátrány. Tény, hogy nagyon sok autóst pusztán a félelem tart vissza a városi robogós közlekedéstől, hiszen az 50 köbcentis kategóriával nem vagy csak nehezen lehet felvenni a közlekedés tempóját, agglomerációs közlekedésre pedig teljességgel alkalmatlan. Ezzel a lépéssel csökkenhetne a nagyvárosok zsúfoltsága és a légszennyezés, számos parkolóhely szabadulhatna fel, a városi tempó is gyorsulhatna.

A politikus bejelentette, hogy törvénymódosítást kezdeményezett, illetve határozati javaslatot nyújtott be az Országgyűlés elé a két ügyben, amivel a kormány várhatóan az őszi szünet után foglalkozik.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés