Connect with us

technokrata

Eltörölné a regadót a Jobbik

20100823073051.jpg

Garázs

Eltörölné a regadót a Jobbik

A 125-ös gépeket pedig segédmotorrá minősíttetné a párt szakpolitikusa.

Eltörölné a regadót a Jobbik. A párt a 125 köbcentis robogók segédmotoros kerékpárrá nyilvánítását is támogatná. Mindezt a tisztább levegő és az állami bevételek növelése érdekében. Nem mellékes az EU jogharmonizációs elvének betartása sem. Úgy tűnik, az Autós Nagykoalíció nem hiába lobbizott.

Volner János, a párt szakpolitikusa szerint az elmúlt évek autósokat érintő struccpolitikája mostanra meghozta “gyümölcsét”, azaz kínosan leszerepelt. A Fidesz-kormánynak többször bírált, még 2003-ban bevezetett és regisztrációs adóként elhíresült kezdeményezése miatt egyre többen vásárolnak külföldön gépkocsit, ami jelentős állami bevételkiesést jelent, nem utolsósorban tetszhalott állapotba taszította a magyar autópiacot. Arról nem is beszélve, hogy a rendelkezés jelenlegi formájában semmilyen formában nem illeszkedik az EU irányelvei közé, rengeteg bírálatot, sőt büntetést kaptunk már ezért.

Az eddigi tapasztalatok szerint a regisztrációs adó fenntartása jelentős károkat okoz a magyar költségvetésnek csakúgy, mint az irreálisan magas üzemanyagárak, ami miatt a Magyarországon átutazó külföldi kamionosok és már a magyar fuvarozók nagy része is inkább a környező országokban tankol – virágzik a benzinturizmus. Ez azonban egy most bejelentett kormányzati intézkedésnek köszönhetően változhat: több fuvarozócég is ígéretet tett arra, hogy itthon tankol júliustól. Klasszikus barterüzlet – a kormányzat cserébe azt vállalta, hogy bevezeti a kereskedelmi gázolaj-kategóriát Magyarországon, ami literenként 8 forint jövedéki adó-visszatérítést jelent majd a fuvarozóknak. De csak 2011. január 1-től – ismertette Wáberer György, a fuvarozói tömörülés alapító tagja.

Volner gondol a robogósokra is: kifejtette, hogy a parlament gazdasági és informatikai bizottsága közlekedési és infrastrukturális albizottságának tagjaként kezdeményezi a 125 köbcentiméteres kismotorok segédmotoros kerékpárrá történő minősítését. Ezzel gyakorlatilag számos szomszédos ország jelenleg is működő rendszerét vennénk át, ami – tegyük hozzá – nem feltétlenül hátrány. Tény, hogy nagyon sok autóst pusztán a félelem tart vissza a városi robogós közlekedéstől, hiszen az 50 köbcentis kategóriával nem vagy csak nehezen lehet felvenni a közlekedés tempóját, agglomerációs közlekedésre pedig teljességgel alkalmatlan. Ezzel a lépéssel csökkenhetne a nagyvárosok zsúfoltsága és a légszennyezés, számos parkolóhely szabadulhatna fel, a városi tempó is gyorsulhatna.

A politikus bejelentette, hogy törvénymódosítást kezdeményezett, illetve határozati javaslatot nyújtott be az Országgyűlés elé a két ügyben, amivel a kormány várhatóan az őszi szünet után foglalkozik.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek