Connect with us

technokrata

Kormánybeteg Mazdák

20100820105548.jpg

Garázs

Kormánybeteg Mazdák

Szervohiba miatti szervizakciót hirdetett a Mazda.

A Mazda szervizakciót hirdet Európában bizonyos elektro-hidraulikus szervorásegítéssel (EHPAS) szerelt Mazda3 és Mazda5 modellekre. Az akció keretében a kormányrendszert érintő ellenőrzés és szerviz az ügyfelek számára térítésmentes.

A szervizakcióban érintett autókat olyan szervo kormányrendszerrel szerelték, melynek része egy elektromotoros szervoszivattyú. A szervorendszer csöveinek belsejében leülepedő részecskék bizonyos esetekben az olajszivattyú meghibásodásához, így a rásegítés elégtelen működéséhez vezethetnek. Ekkor a műszerfalon kigyullad a szervo hibáját jelző lámpa, és az autó nehezebben kormányozható.

A rendszer elégtelen működése nem jelenti a jármű irányíthatóságának elvesztését. A kormányrendszer mechanikai felépítése garantálja, hogy az autó továbbra is vezethető marad. A parkolás, vagy a szűk helyen történő manőverezés nehezebbé válik, de a szervo meghibásodása nem befolyásolja a vezetés biztonságát.

Az Európába érkezett információk szerint csak néhány speciális, 2007. április 2. és 2008. november 30. között gyártott modellt érint a szervizakció: a Mazda3 első generációjából az 1,6 literes MZ-CD dízel, illetve kétliteres benzinmotoros verziókat, valamint a Mazda5 1,8 illetve kétliteres MZR benzinmotoros változatait. Ez Európában összesen 40 260 Mazda3 és 30 242 Mazda5-öt jelent, Magyarországról 81 autó esik ebbe a körbe.

Az esetlegesen érintett európai járművek tulajdonosait a Mazda 2010 októberétől fogja értesíteni és kérni, hogy vegyék fel a kapcsolatot hivatalos Mazda márkaszervizükkel, hogy időpontot egyeztethessenek a szükséges ellenőrzések/alkatrészcsere elvégzésére. Az érintett autók szervorendszerét kitisztítják, lecserélik a rendszer csöveit, s új olajjal töltik fel azokat. Ez a szerviz az ügyfelek számára térítésmentes, és kb. 90-110 percet vesz igénybe, modelltől függően.

A normál ügymenet részeként a Mazda Motor Corporation folyamatosan ellenőrzi a Mazdák minőségét, nem csak a gyártás során, hanem a használat közben is – Európában a fenti meghibásodásból eredően nem jelentettek balesetet.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek