Connect with us

technokrata

Még mindig pokolba a nyári szünettel!

20100817102358.jpg

Garázs

Még mindig pokolba a nyári szünettel!

Szponzorvadászat, nő az F1-ben, készülődés 2011-re, egymásra mutogatás.

Szokásos, iskolai vakációhoz hasonló nyári szünetet tartanak a Forma-1-ben is az utolsó nagy hajrá előtt. Van, aki triatlonnal melegít, van aki nyaral, más épp kórházban időzik. De egy percig se higgyük, hogy a száguldó cirkusz katlana nem fortyog tovább. Az üzletnek mennie kell.

Sauber kontra BMW

Úgy látszik, az autobahnok után itt is folytatódik a két német presztízsmárka harca: a BMW és a Mercedes csapatoktól visszhangzik a paddock. Csakhogy most valami nem odaillő került a palacsintába: bennfentesek szerint anyagi gondokkal küszködnek. A Sauber kérvényezte, hogy a jogutód címszóval birtokolt BMW név kerüljön le a kocsijairól – ezzel persze öngólt is rúg, mert így a teljes költségvetést önmagának kell előteremtenie. Megpróbál hát előcibálni a nagy kalapból egy mexikói telekom-céget, hátha az idei szűk esztendő után jövőre eljön az ideje a bőnek is. Ehhez persze mexikói versenyző is dukál(na) – Sergio Perez a célszemély -, de legalább a csapat hosszabb távra berendezkedhetne az F1-ben.

Mercedes: Nincs pénz!

A tervek óriásiak, csakúgy, mint a Mercedes részéről, amelynek szintén gyanús árnyak vetültek a háza tájára. Felröppent a hír ugyanis, miszerint Schumiék anyagi okok miatt szerepelnek ilyen pocsékul a szezonabn, s ezért a nagy sietség a jövő évi autóval. Ami nem is lenne meglepő, hisz’ csillagot birtokolni mindig is csillagászati összegbe került, nincs ez másként itt sem. Ha igaz, miszerint a 2010-re kitűzött egyetlen cél már csak annyi, hogy az istálló a Renault előtt maradjon a konstruktőri versenyben, nagyobb a baj, mint azt gondoltuk. “Sokkal kevesebb pénzünk van, mint azt sokan gondolják. Így nagyon nehéz” – fogalmazott a neve elhallgatását kérő illető. A pilóták állásfoglalását már ismerjük. Pont.

Szponzortanács

Minden bizonnyal jól jön majd mindegyik csapatnak a múlt héten alakult Formula 100 érdekegyeztető tanács munkája – a FIA, a FOTA és a GPDA mellett újabb szövetség kelt életre. A szponzorokat tömörítő alakulat felkavarhatja a kissé befagyott pénzeket. Illik komolyan venni: a száguldó cirkuszba évente mintegy 800 millió dollárt pumpálnak a cégek, ide bekerülni maga a mennyország.

Félő, hogy mindezek az újonc Hispánián már nem segítenek, hiába a kapcsolatfelvétel a Toyotával, megfelelő engedélyek híján minden csak döcög. Bruno Senna alighanem másképp képzelte el bemutatkozó szezonját. Nem volt pénz téli próbákra, és bár most sincs, ők kitartanak. Cél: az idei esztendő befejezése. Sokan még a szezonkezdetkor kritizálták az újonc csapatokat nem megfelelő pénzügyi stabilitásuk miatt, úgy tűnik, a kétkedőknek lesz igazuk.

Dennis lájkolná Villeneuve-öt

Némiképp ellentmond ennek, hogy a héten sem csillapodott a jövő évi rajtrács felállásával kapcsolatos hűhó. Sokan nagyon nyomják a 13. csapat megjelenését, ezzel együtt az exvilágbajnok Jacques Villeneuve gárdájának szerepeltetését, sőt Ron Dennis odáig merészkedett, hogy az egekbe magasztalja a kanadait: “Az F1 világában mindenki szeretné, ha sikerülne. Mindig jó, ha egy korábbi világbajnok ott van a mezőnyben. Persze nem lesz könnyű dolga csapattal együtt visszatérni, minden a pénzügyi háttéren múlik” – mondta az angol. Ezek épp elég világos kijelentések, nemde? Hivatalos eredmény persze nincs.

Már megint nőipilótáznak…

Lázas tárgyalások is helyet kaptak Bernie heti programjában: most úgy tűnik, megtartják a jeongami pályaavatót és ennek megfelelően a Koreai Nagydíjat is, októberben. Cselesek ezek a koreaiak: folyamatosan tévesen szivárogtatnak, erre tessék! Zöld az út az amerikai kontinensen rendezendő versenynek is: 2012-től újra felbőghetnek a motorok Austinban. Ezzel kapcsolatban a karmester Ecclestone újra kifejtette, mennyire jót tenne a versenynek egy női versenyző – meg persze az amerikai szponzorok megjelenésének is. Lett nagy felhördülés, főleg a hátsó sorokból – komolyan nem értem, egy Liuzzinak mi kifogása lehet egy nővel szemben, hacsak nem a félelem, hogy még tőle is kikap?!

Támad a Ferrari

Természetesen a Ferrari most sem alszik: a komplett mezőnyt képmutatással vádolja a csapatutasítás és a szárnyak körül kialakult botrányok miatt. Nekimegy mindenkinek, vagdalkozik, holott végre eljöhet a maranellóiak ideje. Három nyavalyás kör kivételével az összes versenyen végigmentek(!), ezzel a megbízhatósági lista élére kerültek. Elkezdték ledolgozni hátrányukat az élcsapatokkal szemben, Alonso is lefelezte hátrányát, nyílt lapokkal várják a belga rohanás utáni hosszabb etapot. S ha még az elvárt eredményeken felül a csak halkan sugallt ötletelésre is futja a mérnököknek a nyári szünet alatt, a piros gőzhenger valószínűleg megállíthatatlan lesz a szezon végéig.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek