Connect with us

technokrata

Orbán választása érdekes

20100811141235.jpg

Garázs

Orbán választása érdekes

Mivel jár a kormány?
Megnéztük, mivel gurulnak haza egy fárasztó nap után a parlament tagjai.

Egyik első rendelkezésként bútor- és autóvásárlási stopot rendelt el az új miniszterelnöki kabinet, aminek folyományaként azóta is megy a vita egyes állami cégek felsővezetésében, hogy ki is kapja az A6-ot. A Volkswagen csoport és a magyar állam összeborulása sok évvel ezelőtt történt, nem véletlenül lett minden állami autó tőlük vásárolva. A miniszterelnöki flotta A8-asokból, a miniszteri és államtitkári A6-osokból áll, a plebsz pedig Passattal jár.

Orbán Viktor választása mégis érdekes. Hiszen a kampány alatt, sőt még a közelmúltban is egy Volkswagen Multivan utasterében trónolt, ami bizony csak első látásra tűnik átlagos mikrobusznak. A szóban forgó tárgyalóbusz ugyanis egy minden létező extrával felszerelt hétszemélyes jármű, amelynek ára Highline felszereltséggel, minden földi jóval telepakolva 20 millió forint körül van. Szuperkényelmes, menet közben négyen egymással szemben ülve tudnak beszélgetni, aki pedig unatkozik, akár DVD-t is nézhet. Fő előnye, hogy gyakorlatilag egy luxuslimuzin (lásd A8) kényelmét kínálja, de annál jóval barátságosabb, szerethetőbb autó, ami nyilván fontos szempont volt a kiválasztásánál.

De mivel járnak a képviselők, amikor nem a “céges” kocsit hajtják? Az országgyűlés weboldalán elérhető minden képviselő vagyonnyilatkozata, ebből szemezgettünk. Kezdjük mindjárt a kormánypárttal: az Orbán-kabinet kettes számú embere, Navracsics Tibor lapján egy 2006-os Renault-t találunk, hogy ez egy Twingo vagy egy fullos Koleos, sajnos nem derül ki. A többi miniszter nem rendelkezik saját névre írt autóval, Schmitt Pál köztársasági elnök neve alatt viszont egy négyéves Passat, valamint egy ’98-as és egy 1942-es oldtimer Harley-Davidson figyel – utóbbit egy jótékonysági árverésen adta el július elején. Kövér László, a parlament házelnöke egy 2002-es Seat Alhambrát vallott be, ami kitűnő családi autó, és úgy Volkswagen, hogy nem az. Rogán Antal is hűséges típus, egy A3-ast jegyez a vagyonnyilatkozata, igaz csak tartós bérletre. Kubatov Gábor, az elhíresült kampányfőnök összesen 4 darab veterán Opel Kadett B tulajdonosa. Végre egy rendes autóbolond?

Nézzük a Jobbik-frakciót: Dúró Dóra, a szépséges szóvivő egy hároméves Mégane-t mondhat magáénak, míg Gaudi-Nagy Tamás egy 307 kombit vezet. Tőlük elvártuk volna a Suzukit, de legalábbis egy Audi TT-t. Egyébként érdekes, hogy Morvai Krisztinának is Peugeot-ja van – csak nem valami gonosz, franciaautós összeesküvést leplezünk le? Az LMP-különítmény tagjainak többségének nevén nincs autó, reméljük, ez azért van, mert még a parlamentbe is tömegközlekednek vagy kerékpároznak.

Az MSZP első embere, Mesterházy Attila ha autót nem is, motort tart, méghozzá egy Honda VFR-t. Puch László egy 2009-es Suzuki Samurai-t vallott be, biztosan gyakran fordul meg rázósabb földutakon, netán autópálya-építésen. Kovács László volt külügyminiszter az új parlament megalakulása alkalmából meglepte magát egy 9-3-as Saabbal, amivel már az Európai Parlament parkolójában sem kell szégyenkeznie.

Kérdésünkre, hogy az állami autók miért nem mondjuk hibridek (egy Priusban azért szimpatikusabb lenne a politikai elit), névtelenül nyilatkozó kormánypárti forrásunk azt mondta, egyszer üljünk be egy A6-osba és rájövünk.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek