Connect with us

technokrata

Feltörekvők – Ford S-Max és Galaxy próba

20100806102931.jpg

Garázs

Feltörekvők – Ford S-Max és Galaxy próba

Megfiatalodtak a Ford zászlóshajói. Új motor, duplakuplungos váltó is van.

Megújultak az európai Ford zászlóshajói, a 2010-es modellévre felfrissült az 5, opciósan 7 üléses S-Maxból és az egykori testvéreitől (a Sharantól és az Alhambrától) megváló, 7 személyes Galaxyból álló egyterű-különítmény. Könnyebben meg is különböztethetőek úgy, hogy az S-Max valamelyest még sportosabb, a Galaxy pedig még elegánsabb, még nagyvonalúbb lett. Bemutatkozott a turbós, 203 lovas EcoBoost benzinmotor. A 2.0 SCTi blokkhoz széria a PowerShift duplakuplungos automatizált váltó. Izmosodott és tisztult a dízelmotor, a 2.0 TDCi 163 lóerővel is kapható.

Szemre még kinetikusabbak

2006-ban a kinetikus dizájnt e két modellel vezette be a Ford. A 2007-es Év Autója-díj nyertese, az S-Max eddig is sportos volt, most pedig még sportosabbnak hat. Erősen ívelt géptetőt, új orrot, LED-es helyzetjelzőt, az oldalablakok köré krómcsíkot, átformált hátsó ajtót és lökhárítót, hosszabb, diódás lámpatesteket kapott. A Galaxy orr-része szintén változott – markánsabb a trapéz alakú hűtőmaszk, módosult a ködlámpa. Ezüstszínű a tetősín, hátul LED-es a lámpa. A magasabb felszereltségű modelleken több krómdíszítés fokozza a prémiumérzetet.

Bent tovább gazdagodtak

Variálhatóságuk, praktikumuk mit sem változott – mindkét modell második (és ahol van, harmadik) sorában széria a Ford FoldFlat ülésrendszer. Az S-Max multifunkciós tetőkonzollal gyarapodott, melynek része a gyerekfigyelő tükör. Ugyancsak új a panorámatető elektromos mozgatású árnyékolóval. Nem csupán a külső, de a belső világítás is lehet LED-es. Az S-Maxhoz és a Galaxyhoz is rendelhető prémium audio 265 watt összteljesítménnyel, jobb minőségű hangszórókkal, mélynyomóval, Bluetooth- és okostelefon-kompatibilitással is.

EcoBoost, PowerShift

Az S-Maxban és a Galaxyban debütál a Ford új, négyhengeres, közvetlen befecskedezéses, kettős változó szelepvezérléses (TiVCT), benzines tubómotorja, az 5500-as fordulaton 203 lóerő maximális teljesítményű EcoBoost. Az Euro5-ös 2.0 SCTi legnagyobb nyomatéka kerek 300 Nm (1750 és 4500 között), 100-ra az S-Maxot 8,5, a Galaxyt 8,8 mp alatt gyorsítja. Végsebességük 221, illetve 217 km/h. Vegyes fogyasztásuk 8,1 l/100 km, CO2-kibocsátásuk 189 g/km. Az erőátvitelről szériában a PowerShift duplakuplungos automatizált váltó gondoskodik. Az olajban fürdőző tengelykapcsolós szerkezet 6 sebességes, kézi üzemmódban is kapcsolgatható.

A PowerShift váltó a dízelekhez is választható (legalábbis a két erősebbikhez) – amúgy a már Euro5-ös normát teljesítő, gondozásmentes részecskeszűrős 2.0 TDCi motorhoz 6 fokozatú manuális váltó jár. A Duratorq blokk három teljesítményszinten érhető el (115, 140 és 163 LE), gyári átlagfogyasztása 5,7 l/100 km, károsanyag-kibocsátása 152 g/km.

Extra extrák

Radaralapú holttérfigyelő rendszerrel, sebességhatárolóval is bővült a Ford frissített buszlimuzinjainak kényelmi-biztonsági arzenálja. Mostantól a sofőr a hátsó ablakmozgatás tiltásával a gyerekzár-funkciót is aktiválja. Növelték a klíma hatékonyságát, fölvették az extralistára a tolatókamerát, a kulcs nélküli nyitást, például. Az EasyFuel üzemanyagtöltő rendszernek hála lehetetlen őket félretankolni. Új színek, felnik, kárpitok, optikai csomag teszik vonzóbbá az S-Maxot és a Galaxyt.

Utazásra termettek

A menetpróbán 600-600 km-t tettünk meg egy 163 lóerős, kéziváltós S-Maxban, illetve egy PowerShift-es 2.0 SCTi Galaxyban. Négyen. Elöl-hátul. Mindkettő halk, pihentető, kiváló utazóautó hatalmas utas- és csomagtérrel. Utóbbi nyilván komfortosabb, de nehezebb is (úgy egy mázsával, 1600 vs. 1700 kg). Az S-Max valamelyest fordulékonyabb, a Galaxy hajósabb. Mindnek minőségi, finom a belseje, mondeós a műszerezettsége, egyik sem kínál hátsó könyöklőt.

A 163 lóerős, 2000-es fordulaton 340 Nm csúcsnyomatékú dízelmotorral is megfutja az S-Max a 200-at, 100-ra 9,5 mp alatt gyorsul. Manuális váltója szuper, méreteihez és súlyához képest kormányzása közvetlen, vezetése élmény, ami nagyon nagy szó ebben a kategóriában. Titanium S felszereltségű, optikai csomagos tesztautónk az Alpok szlovéniai aljában, a hegyi szerpentinen sem vallott szégyent, a turbólyukon hamar átküzdötte magát, fogyasztása a fedélzeti számítógép adatai alapján 7,3 liter, utánaszámolva – meglepetésünkre – 6,6 volt.

Az ekobúsztos, póversiftes Galaxy százon 9,5 litert evett. A motornak egyetlen hátránya, hogy csak négyhengeres – visszasírtuk a régebbi öthengeres csodás hangját. Hiába, downsizing van – később érkezik az 1.6-os, 160 lóerős, majd még az ennél is kisebb EcoBoost blokk. Igen, természetesen a Mondeóba és az új Focusba is beszerelik (meg nyilván a C-Maxba). A Getrag-féle PowerShift váltó ugyan lassabbnak tűnik a VW-konszernes DSG-nél, de harmonizál az EcoBoosttal, és ez a lényeg.

Családilag-üzletileg 8-9 milliótól

A 2.0 és az 1.6 EcoBoost motorokat Spanyolországban és Nagy-Britanniában, a későbbi kisebbet Németországban és Romániában gyártják. A Ford magyarországi árlistáján már az egyhatosok is szerepelnek, sőt velük kezdődik a sor: Trend kivitelben az S-Max 8,25, a Galaxy 9,4 millió forintért kelleti magát. Családfők, üzletemberek, családos üzletemberek/üzletasszonyok kedvence lehet az új S-Max vagy a Galaxy – feltörekvő egyterűivel a Ford feladta a leckét hajdani mostoháinak.

 



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek