Connect with us

Hirdetés

technokrata

Feltörekvők – Ford S-Max és Galaxy próba

Garázs

Feltörekvők – Ford S-Max és Galaxy próba

Megfiatalodtak a Ford zászlóshajói. Új motor, duplakuplungos váltó is van.

Megújultak az európai Ford zászlóshajói, a 2010-es modellévre felfrissült az 5, opciósan 7 üléses S-Maxból és az egykori testvéreitől (a Sharantól és az Alhambrától) megváló, 7 személyes Galaxyból álló egyterű-különítmény. Könnyebben meg is különböztethetőek úgy, hogy az S-Max valamelyest még sportosabb, a Galaxy pedig még elegánsabb, még nagyvonalúbb lett. Bemutatkozott a turbós, 203 lovas EcoBoost benzinmotor. A 2.0 SCTi blokkhoz széria a PowerShift duplakuplungos automatizált váltó. Izmosodott és tisztult a dízelmotor, a 2.0 TDCi 163 lóerővel is kapható.

Szemre még kinetikusabbak

2006-ban a kinetikus dizájnt e két modellel vezette be a Ford. A 2007-es Év Autója-díj nyertese, az S-Max eddig is sportos volt, most pedig még sportosabbnak hat. Erősen ívelt géptetőt, új orrot, LED-es helyzetjelzőt, az oldalablakok köré krómcsíkot, átformált hátsó ajtót és lökhárítót, hosszabb, diódás lámpatesteket kapott. A Galaxy orr-része szintén változott – markánsabb a trapéz alakú hűtőmaszk, módosult a ködlámpa. Ezüstszínű a tetősín, hátul LED-es a lámpa. A magasabb felszereltségű modelleken több krómdíszítés fokozza a prémiumérzetet.

Bent tovább gazdagodtak

Variálhatóságuk, praktikumuk mit sem változott – mindkét modell második (és ahol van, harmadik) sorában széria a Ford FoldFlat ülésrendszer. Az S-Max multifunkciós tetőkonzollal gyarapodott, melynek része a gyerekfigyelő tükör. Ugyancsak új a panorámatető elektromos mozgatású árnyékolóval. Nem csupán a külső, de a belső világítás is lehet LED-es. Az S-Maxhoz és a Galaxyhoz is rendelhető prémium audio 265 watt összteljesítménnyel, jobb minőségű hangszórókkal, mélynyomóval, Bluetooth- és okostelefon-kompatibilitással is.

EcoBoost, PowerShift

Az S-Maxban és a Galaxyban debütál a Ford új, négyhengeres, közvetlen befecskedezéses, kettős változó szelepvezérléses (TiVCT), benzines tubómotorja, az 5500-as fordulaton 203 lóerő maximális teljesítményű EcoBoost. Az Euro5-ös 2.0 SCTi legnagyobb nyomatéka kerek 300 Nm (1750 és 4500 között), 100-ra az S-Maxot 8,5, a Galaxyt 8,8 mp alatt gyorsítja. Végsebességük 221, illetve 217 km/h. Vegyes fogyasztásuk 8,1 l/100 km, CO2-kibocsátásuk 189 g/km. Az erőátvitelről szériában a PowerShift duplakuplungos automatizált váltó gondoskodik. Az olajban fürdőző tengelykapcsolós szerkezet 6 sebességes, kézi üzemmódban is kapcsolgatható.

A PowerShift váltó a dízelekhez is választható (legalábbis a két erősebbikhez) – amúgy a már Euro5-ös normát teljesítő, gondozásmentes részecskeszűrős 2.0 TDCi motorhoz 6 fokozatú manuális váltó jár. A Duratorq blokk három teljesítményszinten érhető el (115, 140 és 163 LE), gyári átlagfogyasztása 5,7 l/100 km, károsanyag-kibocsátása 152 g/km.

Extra extrák

Radaralapú holttérfigyelő rendszerrel, sebességhatárolóval is bővült a Ford frissített buszlimuzinjainak kényelmi-biztonsági arzenálja. Mostantól a sofőr a hátsó ablakmozgatás tiltásával a gyerekzár-funkciót is aktiválja. Növelték a klíma hatékonyságát, fölvették az extralistára a tolatókamerát, a kulcs nélküli nyitást, például. Az EasyFuel üzemanyagtöltő rendszernek hála lehetetlen őket félretankolni. Új színek, felnik, kárpitok, optikai csomag teszik vonzóbbá az S-Maxot és a Galaxyt.

Utazásra termettek

A menetpróbán 600-600 km-t tettünk meg egy 163 lóerős, kéziváltós S-Maxban, illetve egy PowerShift-es 2.0 SCTi Galaxyban. Négyen. Elöl-hátul. Mindkettő halk, pihentető, kiváló utazóautó hatalmas utas- és csomagtérrel. Utóbbi nyilván komfortosabb, de nehezebb is (úgy egy mázsával, 1600 vs. 1700 kg). Az S-Max valamelyest fordulékonyabb, a Galaxy hajósabb. Mindnek minőségi, finom a belseje, mondeós a műszerezettsége, egyik sem kínál hátsó könyöklőt.

A 163 lóerős, 2000-es fordulaton 340 Nm csúcsnyomatékú dízelmotorral is megfutja az S-Max a 200-at, 100-ra 9,5 mp alatt gyorsul. Manuális váltója szuper, méreteihez és súlyához képest kormányzása közvetlen, vezetése élmény, ami nagyon nagy szó ebben a kategóriában. Titanium S felszereltségű, optikai csomagos tesztautónk az Alpok szlovéniai aljában, a hegyi szerpentinen sem vallott szégyent, a turbólyukon hamar átküzdötte magát, fogyasztása a fedélzeti számítógép adatai alapján 7,3 liter, utánaszámolva – meglepetésünkre – 6,6 volt.

Az ekobúsztos, póversiftes Galaxy százon 9,5 litert evett. A motornak egyetlen hátránya, hogy csak négyhengeres – visszasírtuk a régebbi öthengeres csodás hangját. Hiába, downsizing van – később érkezik az 1.6-os, 160 lóerős, majd még az ennél is kisebb EcoBoost blokk. Igen, természetesen a Mondeóba és az új Focusba is beszerelik (meg nyilván a C-Maxba). A Getrag-féle PowerShift váltó ugyan lassabbnak tűnik a VW-konszernes DSG-nél, de harmonizál az EcoBoosttal, és ez a lényeg.

Családilag-üzletileg 8-9 milliótól

A 2.0 és az 1.6 EcoBoost motorokat Spanyolországban és Nagy-Britanniában, a későbbi kisebbet Németországban és Romániában gyártják. A Ford magyarországi árlistáján már az egyhatosok is szerepelnek, sőt velük kezdődik a sor: Trend kivitelben az S-Max 8,25, a Galaxy 9,4 millió forintért kelleti magát. Családfők, üzletemberek, családos üzletemberek/üzletasszonyok kedvence lehet az új S-Max vagy a Galaxy – feltörekvő egyterűivel a Ford feladta a leckét hajdani mostoháinak.

 



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés