Connect with us

technokrata

Zsolti beleszagolt

20100728121154.jpg

Garázs

Zsolti beleszagolt

25 éves a Magyar Nagydíj III.
Ki hitte volna? Mogyoródon ezüstlakodalmat ünnepel az F1. Visszapillantó.

Amikor még megvolt Damon Hill – 25 éves a Magyar Nagydíj I.
Schumi-éra a Hungaroringen – 25 éves a Magyar Nagydíj II.

2002: Barrichello, Ferrari

A 2002-es talán a legeslegszebb Ferrari-év volt, ami újra a Hungaroringen csúcsosodott ki. Ezúttal Barrichello sikerének örülhettek a Ferrarinál, és mivel Schumacher másodikként futott be, négy futammal a szezon vége előtt a konstruktőri trófeát is megszerezték a maranellóiak. A német az ötödik vb-címét már két versennyel korábban bebiztosította, utolérve a hallhatatlan Fangiót. Két Schumi-testvér pezsgőzött a dobogón, Ralf lett ugyanis a harmadik.

2003: Alonso, Renault

Baumgartner Zsolt személyében magyar versenyzőt láthatott a rajtrácson a nagyközönség. A Jordan pilótája, Ralph Firman a szombati edzésen balesetezett – helyét Zsolti vette át, aki a 19. pozícióban autózott, a 33. körben viszont motorhiba miatt kiesett, odalett a kiváló bemutatkozás. Fernando Alonso a legfiatalabb futamgyőztessé lépett elő (a rekordot azóta Sebastian Vettel megdöntötte). Érdekes, hogy a hungaroringi menő, Schumacher körhátránnyal fejezte be a versenyt.

2004: Schumacher, Ferrari

A Ferrari ismét, a Schumacher-Barrichello párossal utoljára szerezte meg a konstruktőri kupát. Szezonbeli hetedik kettős futamgyőzelmüket érték el a Hungaroringen úgy, hogy Schumacher megint mesterhármast mutatott be. Alonso méltánytalanul a harmadik helyre szorult. Érdekes volt látni Massát küszködni, akkor még Sauberrel.

2005: Räikkönen, Mclaren

Räikkönen mögött Schumacherék fértek fel a dobogóra Michael-Ralf sorrendben. Alonso baleset miatt hátraesett, és 2005-ben immáron harmadszor pont nélkül maradt (ezzel együtt is világbajnok tudott lenni). Szato itt szerezte a BAR-Hondával szezonbéli egyetlen pontját.

2006: Button, BAR-Honda

Meglepő időjárást hozott a 2006-os futam, a Hungaroringen ugyanis esett az eső – a pálya történetében először. Ebből az akkor már 113 futam óta nyeretlen Jenson Button profitálta a legtöbbet: kiválóan vette az akadályt, és (a 14. kockából rajtolva) megszerezte élete első nagydíjgyőzelmét a Hondával. Az év közben menesztett Juan Pablo Montoyát helyettesítő de la Rosa a második helyet érte el a McLarennel, meglehetősen kaotikus versenyzés után. A dobogó alsó fokára a BMW-s Nick Heidfeld léphetett fel. Az utolsó magyarországi futamát teljesítő Schumacher nyolcadikként ért célba, baleset miatt. Ekkor indult először Robert Kubica – ki is zárták szabálytalan autója miatt. Őrült meccs zajlott a vb-címért, Alonso ismét eldobta pontjait, miként a kerekét is.

2007: Hamilton, McLaren

A McLaren pilótája, Lewis Hamilton dominált a hétvégén, borítékolható volt a győzelme. Räikkönen lett a második, már Ferrari-színekben, Heidfeld a BMW-vel ismét felfért a pódiumra. A wokingiaknál nagyban dúlt a házon belüli csatározás: Alonso másodpercekig állt a szervizhelyen feltartva csapattársát, Hamiltont. A spanyolt ötrajhelyes hátrasorolással büntették a versenybírák, a McLarent pedig megfosztották a futamon elért pontjaitól (a pilótákat nem). Vélhetőleg ez is hozzájárult ahhoz, hogy a McLaren év végén mindkét trófeát elveszítse.

2008: Kovalainen, McLaren

Az edzéseket még a McLarenek uralták, Hamilton és Heikki Kovalainen töltötte be a rajtrács első sorát. A futamon azonban már a ferraris Felipe Massa győzelmére volt a legnagyobb esély, miután remek rajtot követően átvette a vezetést. A vége előtt három körrel azonban megadta magát a brazil autója, mégpedig épp a célegyenesben. Így hullott az első hely Kovalainen ölébe, F1-es karrierje eddigi egyetlen győzelmét kapta a finn. A dobogóra Timo Glock mellett még Räikkönen állhatott fel. Glock ezzel pályafutása legjobb eredményét érte el: először lett dobogós úgy, hogy ez még csak a harmadik alkalom volt, amikor pontot szerzett. Érdekesség, hogy a bokszkiállások során három autó is kigyulladt, szerencsére nem adódott nagyobb probléma.

2009: Hamilton, McLaren

Kevéssel a Q2 vége előtt Massa a 4-es kanyarnál nagy sebességgel a gumifalba csapódott. Elsőre úgy tűnt, hogy beragadhatott a Ferrari gázpedálja, de a lassításon már jól lehetett látni, hogy a Barrichello autójáról lepattanó rugó találta el Massa fejét – a brazilt életveszélyes állapotban szállították kórházba. A rajtot követően Alonso az első kiállásig vezetett, de rosszul szerelték fel a jobb első kerekét – mint 2006-ban -, ami már a kiállás utáni első körben leesett. Csapatát, a Renault-t a következő versenyről eltiltották (majd a büntetést 50 ezer dollárra enyhítették), mivel a rosszul rögzített kerék balesetveszélyes volt. A vezetést Hamilton vette át, s meg is szerezte saját maga és csapata első 2009-es győzelmét. A második Räikkönen lett, harmadikként Mark Webber futott be, aki még vb-esélyesként szerepelt. A Brawn-csoda itt elmaradt.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek