Connect with us

technokrata

Megint ralizik a Mini

20100727234404.jpg

Garázs

Megint ralizik a Mini

A Prodrive-val együttműködve a Countrymanből csinál WRC-t a visszatérő Mini.

Négy évtizednyi kihagyás után a Mini visszatér a nemzetközi ralisportba: a jövő évi szezontól a márka elindul pár WRC-futamon és 2012-től a teljes évadot teljesíti. A versenyautó a Countryman WRC lesz, amelyet a Mini a Prodrive-val közösen 2009 óta fejleszt a sorozatgyártású modell alapjaira. Az erőforrást (1,6 literes, négyhengeres turbómotor) a BMW Motorsport adja. Az autó megfelel az FIA Super2000-es előírásainak. A magáncsapatok számára is elérhető Mini Countryman WRC tervezett első tesztelései 2010 őszén lesznek.

Valahogy így fog majd kinézni a Countryman raliautó. A vb-címért harcolók jövőre Citroen DS3, illetve Ford Fiesta WRC gépekben csücsülnek majd

A Mini a ’60-as években a Cooper S-sel legendás győzelmeket aratott, többször megnyerte a híres Monte Carlo-ralit, valamint szép sikereket ért el az Eb-n is. A márka ralitörténete alatt olyan nagyágyúk diadalmaskodtak Mini versenyautókkal, mint Timo Mäkinen (Monte, 1965) vagy Rauno Aaltonen (Monte, 1967). A terepsport mellett a Mini modellek évek óta öregbítik a márka sportos hírnevét a Mini Chaellenge elnevezésű pályaverseny-sorozatban is.

Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja így nyilatkozott a visszatérésről: “A WRC a világ autósportjának egyik legismertebb közege, és a Mini-tulajdonosok mindig is nyitottak voltak a versenysporta. A Mini eddigi sikeres ralis szereplése jelentősen hozzájárult a márka imázsának kialakulásához, és meg vagyok róla győződve, hogy folytatjuk a sikersorozatot. A Countryman kiváló alapot ad egy versenyképes raliautó megépítéséhez, és tapasztalt partnerünkkel, a Prodrive-val mindent megteszünk, hogy kihozzuk belőle a legtöbbet.”

“A ’60-as években a Mini minden motorsport-kedvelő figyelmét magára vonta, amikor a világ egyik legkeményebb versenyén, a 4000 km-es Monte Carlo-ralin számos nála jóval erősebb versenyautót, köztük V8-as Fordokat is lehagyva lett első. Hiszem, hogy az új Mini Countryman WRC is ralirajongók millióinak szívébe lopja majd be magát, hiszen már most számos megrendelést kaptunk az autóra” – mondta David Richards, az 1984-ben alakult, versenyautók fejlesztésére specializálódott Prodrive ügyvezető igazgatója.

A Mini Countryman a márka első négyajtós, négykerék-meghajtású, emelt hasmagasságú modellje, amely vérbeli crossoverként ötvözi a Mini modellekre jellemző kiemelkedő irányíthatóságot a sokoldalúan variálható térkínálattal. A modellkínálatban a WRC után a Mini Cooper S Countryman a legerősebb modell, amely egy duplaturbós, közvetlen befecskendezéssel és változó szelepvezérléssel ellátott négyhengeres, 1600 köbcentis benzinmotorral lép a piacra. Az erőforrás 184 lóerős teljesítményt ad majd le, és 7,6 mp-es gyorsulást szavatol 0-100 km-es sebességre. Ezen felül már az összes Mini részét képezi a Minimalism koncepció, amelynek keretében a teljesítmény további növelése mellett az emissziók csökkentése a cél olyan megoldásokkal, mint a fékenergia-visszanyerés vagy az automatikus start-stop funkció.

A Mini Cooper S Countryman és a Mini Cooper D Countryman Mini All4 állandó összkerék-meghajtással is rendelhető – egy elektromágneses differenciálmű megszakítás nélkül továbbítja a nyomatékot az első és hátsó kerekek felé. Normál körülmények esetén a nyomatékelosztás 50-50%-os az első és a hátsó tengelyek között, ám extrém esetben akár a teljes nyomatékot az egyik tengelyre továbbítja. Az új Mini Countryman szériagyártású verziójának piaci bevezetése Európában 2010 szeptemberében lesz.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek