Connect with us

technokrata

Schumi-éra a Hungaroringen

20100726224510.jpg

Garázs

Schumi-éra a Hungaroringen

25 éves a Magyar Nagydíj II.
Ki hitte volna? Mogyoródon ezüstlakodalmat ünnepel az F1. Visszapillantó.

1993-ban Damon Hill pályafutása első futamgyőzelmét ünnepelte Magyarországon, őt 2003-ban Fernando Alonso követte, 2006-ban Jenson Button, tavalyelőtt pedig a mclarenes Heikki Kovalainen csatlakozott az először nálunk győzők klubjához. 1994-ben nyert a Hungaroringen első alkalommal Michael Schumacher, később még háromszor (1998, 2001, 2004) ismételt, ezzel a mai napig ő a rekorder.

Senna háromszor, Piquet, Hill, Villenuve, Häkkinen és Hamilton két alkalommal, mí­g Boutsen, Mansell, Barrichello, Alonso, Räkkönen, Button és Kovalainen egyszer diadalmaskodott Mogyoródon. A Magyar Nagydí­jon összesen tehát 14 pilóta tudott eddig győzni, az elmúlt hét versenyen pedig mindig más léphetett a dobogó legfelső fokára.

A Magyar Nagydí­j történetében a legeredményesebb csapat a McLaren 9 győzelemmel, a Williams hétszer nyert, a Ferrari ötször. Igazi csemege volt a 7 évvel ezelőtti futam: ekkor láthatott a világ és természetesen a helyi nézőközönség is először magyar pilótát F1-es futamon indulni – Baumgartner Zsolt személyében.

1994: Schumacher, Benetton-Ford

Schumacher ’94-ben mindent vitt: ragyogó mesterhármasával bebizonyí­totta, hogy van keresnivalója a száguldó cirkusz porondján. Az egy évvel korábbi győztes Hill ezúttal a második helyre szorult, ráadásul úgy, hogy szinte végig MSC állt az élen. Kilencedik futamgyőzelmével Schumacher nagy lépést tett az első vb-cí­me elnyeréséért. A dobogó alsó fokára Jos Verstappen állhatott szintén egy Benetton-Forddal.

1995: Damon Hill, Williams-Renault

Az 1995-ös Hill szezonja lehetett volna, toronymagasan ő volt a favorit. Végül a nagy diadal nem jött össze, azonban a Hungaroringen tarolt: ő indulhatott az első pozí­cióból és rajt-cél győzelmet aratott. A Williams-Renault kettős sikert ünnepelhetett, mert az akkor még újonc David Coulthard lett a második. Gerhard Berger a dobogóra legalsó fokára volt csak elég a Ferrarival.

1996: Villeneuve, Williams-Renault

Schumacher két évvel korábbi formája visszatért, és ahhoz képest, hogy a kissé éretlen Ferrarinál kezdte meg a szezont, az időmérőn elcsí­pte a pole-t a Williams-Renault elől. A versenyen azonban lassan visszaesett, majd műszaki hiba miatt ki is állt. Így nyert debütáló szezonjában Jacques Villeneuve. A brit alakulat ekkor már a konstruktőri cí­met ünnepelhette – ez azóta is jellemző vonása maradt a pályának, sokszor már itt bajnokot avatnak.

1997: Villeneuve, Williams-Renault

A szezon legkiemelkedőbb futama volt. Hill bajnoki éve után átpártolt az Arrows-Yamahához, és meglepetésre harmadik rajtpozí­ciót ért el az igencsak érdekes géppel. Boksztaktikájának köszönhetően a verseny záró harmadában az élre állt, ám a győzelmet az utolsó körben elvesztette, amikor autójának váltója meghibásodott. Dicséretes, hogy í­gy is a második helyen finiselt. Jacques Villeneuve kilencedik győzelmét könyvelhette el. A harmadik helyezett Johnny Herbert lett. Schumacher, aki a pole büszke tulajdonosa volt, nem tudott érdemben beleszólni a meccsbe.

1998: Schumacher, Ferrari

MSC ismét nyert, s már 32. futamgyőzelmének örülhetett. Coulthard lett a második, Villeneuve a harmadik helyig küzdötte fel magát. A futam meglehetősen érdektelenre sikeredett, nem úgy a vége: a Ferrari pilótájának győzelmét a pályán gondolták megünnepelni a hazánkban vendégeskedő honfitársak és szimpatizánsok. Sajnos ez olyannyira megtetszett a többi szurkolónak is, hogy csakhamar nagy tömeg hullámzott a pályán, komoly fejfájást és bí­rságot okozva ezzel a szervezőknek.

1999: Häkkinen, McLaren-Mercedes

Häkkinen és Coulthard kettős győzelemre vezette a McLaren-Mercedest. A Brit Nagydí­jon elszenvedett kettős lábtöréséből gyógyuló Schumit Mika Salo helyettesí­tette. A Ferrariknak közismerten fekszik ez a pálya, í­gy a német nélkül is jól kezdték a hétvégét, Eddie Irvine ugyanis megszerezte a pole-t az időmérőn, végül azonban a harmadik helyig csúszott vissza.

2000: Häkkinen, McLaren-Mercedes

Schumacher a pole-ból indulva ismét futamgyőzelemre készült a Ferrarival, mégis a mögüle elrajtoló, akkor már kétszeres világbajnok Mika Häkkinen volt az, aki az első kör végén az élen állt, és ez nem is változott a verseny leintéséig. A kerpeni csoda ezúttal tehetetlen volt.

2001: Schumacher, Ferrari

Schumacher és a Ferrari kirobbanó formában teljesí­tett az egész idényben. Világbajnoki esélyesként érkezett a Magyar Nagydí­jra, és futamgyőzelmével akkora pontelőnyre tett szert, amivel matematikailag sem hagyott esélyt arra, hogy bárki is utolérje a szezon hátralévő részében. Itt kezdhetett érlelődni egy új pontszabály-módosí­tás ötlete. Ami történt, sima ügy: Ferrari 1-2 Barrichello remek hátvédmunkájával.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek