Connect with us

technokrata

Leleplezték az Audi A7-et

20100727105016.jpg

Garázs

Leleplezték az Audi A7-et

Kupé öt ajtóval
Merész újítással öt ajtóval lép a négyajtós kupék közé az Audi.

Hivatalosan is leleplezték hétfő este az új Audi A7-et Münchenben, amelynek nevéhez a Sportback utótag is hozzátartozik. Ellenfelei a Mercedes CLS, egy ideig a BMW 5 GT, majd a 2012-től 6-os sorozatként debütáló Gran Coupe, illetve a Porsche Panamera lesznek, bár az Audi megoldásában újszerű elem, hogy a négyajtós kupék közé egy ötajtóssal szállt be.

Elegáns, mint egy kupé, kényelmes, mint egy szedán és praktikus, mint egy kombi – írja a sajtóanyag kidomborítva az A7 összes előnyét. Valójában az A7 inkább egy kupésabb vonalvezetéssel készült A6, amelyben szigorúan négy személy foglalhat helyet elektromosan vezérelhető, akár masszázsfunkciós ülésekben.

Alig változott az A7 a 2009-es tanulmányhoz képest, 4,97 méter hosszú, 1,91 méter széles és 1,42 méter magas, tengelytávja 2,9 méter. Alaphelyzetben 535 literes csomagtartót rejt a hátsó fedél, a hátsó ülések ledöntésével 1390 literesre növelhető a rendelkezésre álló hely.

Az alapokat az A6 jövőre érkező következő generációjának módosított padlólemeze adja, nem térhálós a váz, de bőven használtak alumíniumot elkészítése során. Négy V6-os motorral, két benzinessel és két dízellel indul a forgalmazás, belépőmodell a háromliteres TDI 204 lóerős változata lesz 400 Nm-es nyomatékkal.

Ez a modell a palettán egyedüliként elsőkerék-hajtással és fokozatmentes Multitronic váltóval készül, fogyasztása alig valamivel lendül túl az ötliteres határon, az Audi szerint a kategória legtisztább és legtakarékosabb modellje.

Minden más kivitel összkerékhajtással és a hétfokozatú, duplakuplungos S-Tronic váltóval készül, így a háromliteres dízel 245 lóerős (500 Nm) változata, valamint a 2,8-as benzines (204 LE, 280 Nm) és a kompresszoros háromliteres (300 LE, 440 Nm) blokk is. Megjelent a kínálatban a BMW által már régóta alkalmazott head-up display, egyébként az A8-ból már ismerős műszaki extrákkal lehet találkozni. Rögtön a párizsi premier után elindul a forgalmazás, Németországban kb. 15 millió forintnyi eurós alapáron.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek