Connect with us

technokrata

Michelisz a legjobb újonc

20100719104513.jpg

Garázs

Michelisz a legjobb újonc

Remek eredményekkel zárta Michelisz a Brands Hatch-i WTCC-hétvégét.

A túraautó-világbajnokság (WTCC) hatodik, angliai versenyhétvéjének szombati időmérőjén Michelisz Norbert (Zengő Dension Team, Seat Leon TDI) a kilencedik helyet szerezte meg, majd egyet előrébb lépett, hiszen a brit Priaulx BMW-jében motort cseréltek, amiért rajtbüntetést kapott. A pole-ért az ezen a Brands Hatch-i szűk, 3,7 km hosszú pályán óriási fölényt élvező Chevrolet-pilóták küzdöttek, végül a pontversenyben élen álló, francia Yvan Muller diadalmaskodott a brit Huff és a svájci Menu előtt. A vb-címvédő, rangidős, legjobb seatos olasz Tarquinit a helyi menő Turkington (BMW 320si) is elverte.

A csapat beállítási gondokkal küszködött, végül kiválóan sikerült a hétvége

A repülőrajtos első, 14 körös futamon a három Chevrolet magabiztosan őrizte a dobogót érő pozíciókat, nem támadták egymást. Tarquini megelőzte Turkingtont, de a BMW-s hamar válaszolt, s visszavette negyedik helyét, sőt Menut is elcsípte, aki csúnya taktikai okokból le is lassított (hogy a második menetben legyen esélyük a BMW ellen), s végül csupán hetedik lett. (Lett volna, ha utólag nem büntetik meg ezért, haha.) Győzött Yvan Muller, aki ezzel növelte előnyét összetettben, másodikként a brit Huffot, harmadikként Turkingtont intették le. Michelisz egy darabig a nyolcadik helyen autózott, azonban Priaulx és a brazil Farfus is lehagyta a gyorsabb BMW-vel. Norbi tizedik, illetve a Menu-féle dolog miatt kilencedik lett – 2 vb-pont, illetve elsőség a zsebben az újoncok különmeccsében. A futam egyébként nem is 14, hanem 16 körön át tartott, mivel be kellett jönnie a Safety Carnak (miután lángra kapott a brazil Bueno Chevrolet-je).

Michelisz átvette a vezetész a Rookie-kupában

A második, állórajtos futamon is volt SC, az is hosszabb lett. Norbi tizedikként startolt, s úgy lett hetedik (6 vb-pontért), hogy gyönyörűen kitette a portugál Monteiro (Seat) szűrét, s maga mögött tartotta Farfust, bravó. Ismét pódiumra állhatott, mint legjobb újonc, s mivel a rivális, svájci Barth (Seat) kiesett, átvette a vezetést a Rookie-kupában (93-88). Nyert Priaulx Turkington és Tarquini előtt, összetettben Muller fórja 23 egységnyi Tarquinivel szemben. Michelisz a kilencedik helyre ugrott föl.

A második futam legjobbjai (b-j): Turkington, Priaulx, Tarquini, Michelisz

A Brands Hatch-i krónikához tartozik, hogy a Seat-kupában egészen elképesztő baleset történt, fölösleges is ragozni, tessék itt megnézni. Ez, az incidens utáni leintés is “kellett” ahhoz, hogy Wéber Gábor ne zárkózhasson föl, mint sereghajtó. Pedig jól ment. Ja, és azért volt sereghajtó (a második versenyen), mert az elsőn kiesett, technikailag. És még valami: végre nem csak Seat, BMW és Chevrolet kocsikban vívtak a felek, mert benézett egy Volvo C30-as is, amit ráadásul bioetanol hajt. A svéd bajnokkal Norbinak is volt némi kalandja – a volvós húzta a rövidebbet.

Idén még egy versenyen láthatjuk a bioetanolos C30-at

A következő futamot Brnóban rendezik augusztus 1-jén, szóval akár lehet is menni szurkolni, ha a mogyoródi F1 nem pálya.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek