Connect with us

technokrata

Sokat ígér a Mitsubishi ASX

20100716101005.jpg

Garázs

Sokat ígér a Mitsubishi ASX

Bemutatkozott a Mitsubishi új, kompakt szabadidő-autója.

A Concept-cX 2007-es frankfurti leleplezése után elérkezett az idő, hogy bemutassák a július elsejétől már itthon is rendelhető ASX-et, a Mitsubishi Active Smart Crossoverét. Ennek örömére az MM Import Kft. sajtótájékoztatót trombitált össze a Mogyoródi úti szalonba – a dinamikus tesztre csak augusztus közepétől számíthatunk.

A gyár rendkívül megfontolt és kiaknázott műszaki- és marketingcsomaggal kívánja kihasítani a maga szeletét a legígéretesebb európai szektor, a kompakt crossover-kategória tortájából. Nem véletlen, hogy a Lancer és az Outlander előnyeit és tulajdonságait a C-szegmensben kamatoztatják, hiszen öt év alatt ötszörösére nőtt a kereslet Európában az ASX-féle autók iránt. Magyarországon az alig két hete rendelhető modellre már 150 előjegyzést vettek fel.

A crossoverek száma 2006-óta gombaszerűen nő, ezért egy meglehetősen erős mezőnyben kell helytállnia az újoncnak, melyet olyan autók alkotnak, mint például a Nissan Qashqai, a Ford Kuga, a VW Tiguan, a Hyundai ix35, a Peugeot 3008 vagy a szintén új Kia Sportage.

A kompakt dinamizmus jegyében született tátongó, vadászrepülős hűtőmaszk megmaradt, az ASX az Outlanderével megegyező tengelytávot (2670 mm) is továbbörökíti. A teljes hossza (4295 mm) ugyan 34,5 cm-el rövidebb a nagy testvérnél, de még így is tágasabb belteret kínál az átlagnál. A 416 literes csomagtartó a 60/40 arányban dönthető ülésekkel gigászi méretűvé bővíthető.

Az ASX-hez választható két innovatív erőforrás az MMC és Mitsubishi Heavy Industries közös fejlesztése. Különlegesség a dízelüzemű személyautókban először alkalmazott legalacsonyabb, 14,9:1 sűrítési arány és a változó szelepvezérlés (MIVEC). Az 1,8 literes, 150 lóerős DI-D blokknak 2000-es percenkénti fordulattól 3000-ig 300 Nm a maximális nyomatéka, a váltó 6 fokozatú, a gyári átlagfogyasztás 5,5 l/100 km. Az autó alapból elsőkeres, Haldex-kuplungos összkerék-hajtás csak a dízelhez kérhető. Az 1,6-os, 117 lóerős benzines váltója 5 sebességes, ígért fogyasztása ugyancsak kifejezetten baráti, 5,9 l/100 km.

A hatásos belépőhöz elengedhetetlen a kényelem, a biztonság és a környezettudatosság terén fejlesztett újdonságok végtelen arzenálja. Ebben sem bíztak semmit a véletlenre, ezért minden motornál szériatartozék a ClearTec alacsony emissziójú csomag, melynek része a Stop&Go rendszer, elektromos szervokormány, alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok és az energia-visszanyerő vezérlési rendszer. Teljes az aktív biztonsági paletta is, hiszen a megszokott asszisztenciához (hegymenethez, stabilitáshoz és fékezéshez) széles látószögű xenon fényszórók is tartoznak.

A felszereltségi listán kitűnnek a fiatalabb vásárlói rétegeket megcélzó tételek: panoráma-üvegtető éjszakai LED-es megvilágítással, 710 wattos Rockford Fosgate prémium audiorendszer merevlemezes (HDD), 18 cm átlójú, LCD-monitoros fedélzeti navigációs rendszerrel, stb. A legolcsóbb 1.6-os, Inform felszereltségű benzines ára 5 millió forint, a legdrágább, összkerekes, csúcsfelszereltségű dízelért pedig 9,2 millió forintot kérnek.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek