Connect with us

technokrata

Nagyobb és kényelmesebb X3

20100715121137.jpg

Garázs

Nagyobb és kényelmesebb X3

BMW X3 2011
Bemutatta a BMW az X3 második generációját. Év végétől kapható.

Hivatalosan csak az őszi Párizsi Autószalonon mutatják be, de a BMW már most elárult mindent az X3 második generációjáról. Gyakorlatilag minden, előzetesen kiszivárgott információ igaznak bizonyult, a németek elsősorban méretnövekedéssel próbáltak javítani a kifutó modell hibáin.

Sok kritikát kapott az X3 a szűkös hátsó helykínálat miatt, erre mostantól nem lehet panasz: 83 milliméterrel hosszabb, 28 milliméterrel szélesebb és 12 milliméterrel magasabb lett a szabadidő-autó, miközben tengelytávja 15 millimétert nőtt. Alaphelyzetben 550 literes a csomagtartó, döntögetés után 1600 literes raktér alakítható ki.

Kívülről is változott az X3, karakteresebb, vonzóbb lett, pedig a dizájn teljesen sallangmentes. Nem sérült az alapkarakter, és talán ez a modellváltás legnagyobb előnye: úgy lett más, hogy alig változott. Kabinját teljesen átalakították, új a klasszikus, négy számlapos műszerfal, a középkonzol jobban a vezető felé fordul és új színes kijelző is megjelent.

Átdolgozták a futóművet, de az elsődleges cél nem az volt, hogy keményítsenek az X3-on. Éppen ellenkezőleg, az új lengőkarok nagyobb menetkomfortot biztosítanak, az élvezetes kanyarodásért feláras extrát kell rendelni. Ez a Performance Control, amely az ívbelső kerekek jól ütemezett fékezésével segíti a lendületes kanyarvételt.

Finomítottak az xDrive összkerékhajtási rendszeren, de alapesetben maradt a 60:40 arányú nyomatékeloszlás a hátsó tengely javára. Kezdetben két motorral lesz elérhető az X3, az xDrive20d-be a kétliteres dízelmotor kerül 184 lóerővel és 380 Nm-es csúcsnyomatékkal, átlagfogyasztása 5,6 liter, amely a korábbinál 14 százalékkal alacsonyabb.

Százra 8,5 másodperc alatt gyorsítja a motor a szabaidő-autót, végsebessége 210 km/óra. Alapáron hatfokozatú kézi váltó jár hozzá, felárért az új nyolcfokozatú automata rendelhető. Az xDrive35i-be alapáron is ezt szerelik, a háromliteres, 306 lóerős, jól ismert blokk 400 Nm-es csúcsnyomatékot kínál, átlagfogyasztása 8,8 liter.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek