Connect with us

Hirdetés

technokrata

Nagyobb és kényelmesebb X3

Garázs

Nagyobb és kényelmesebb X3

BMW X3 2011
Bemutatta a BMW az X3 második generációját. Év végétől kapható.

Hivatalosan csak az őszi Párizsi Autószalonon mutatják be, de a BMW már most elárult mindent az X3 második generációjáról. Gyakorlatilag minden, előzetesen kiszivárgott információ igaznak bizonyult, a németek elsősorban méretnövekedéssel próbáltak javítani a kifutó modell hibáin.

Sok kritikát kapott az X3 a szűkös hátsó helykínálat miatt, erre mostantól nem lehet panasz: 83 milliméterrel hosszabb, 28 milliméterrel szélesebb és 12 milliméterrel magasabb lett a szabadidő-autó, miközben tengelytávja 15 millimétert nőtt. Alaphelyzetben 550 literes a csomagtartó, döntögetés után 1600 literes raktér alakítható ki.

Kívülről is változott az X3, karakteresebb, vonzóbb lett, pedig a dizájn teljesen sallangmentes. Nem sérült az alapkarakter, és talán ez a modellváltás legnagyobb előnye: úgy lett más, hogy alig változott. Kabinját teljesen átalakították, új a klasszikus, négy számlapos műszerfal, a középkonzol jobban a vezető felé fordul és új színes kijelző is megjelent.

Átdolgozták a futóművet, de az elsődleges cél nem az volt, hogy keményítsenek az X3-on. Éppen ellenkezőleg, az új lengőkarok nagyobb menetkomfortot biztosítanak, az élvezetes kanyarodásért feláras extrát kell rendelni. Ez a Performance Control, amely az ívbelső kerekek jól ütemezett fékezésével segíti a lendületes kanyarvételt.

Finomítottak az xDrive összkerékhajtási rendszeren, de alapesetben maradt a 60:40 arányú nyomatékeloszlás a hátsó tengely javára. Kezdetben két motorral lesz elérhető az X3, az xDrive20d-be a kétliteres dízelmotor kerül 184 lóerővel és 380 Nm-es csúcsnyomatékkal, átlagfogyasztása 5,6 liter, amely a korábbinál 14 százalékkal alacsonyabb.

Százra 8,5 másodperc alatt gyorsítja a motor a szabaidő-autót, végsebessége 210 km/óra. Alapáron hatfokozatú kézi váltó jár hozzá, felárért az új nyolcfokozatú automata rendelhető. Az xDrive35i-be alapáron is ezt szerelik, a háromliteres, 306 lóerős, jól ismert blokk 400 Nm-es csúcsnyomatékot kínál, átlagfogyasztása 8,8 liter.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés