Connect with us

technokrata

Új autók kétmillió alatt

20100617090302.jpg

Garázs

Új autók kétmillió alatt

Sok pénzből könnyű autót venni, kevésből igazi művészet. De nem lehetetlen.

Szögezzük le az elején: ha 2 millió forintunk van autóra, akkor valamiben biztosan kompromisszumot kell majd kötnünk. Egyszerre szeretnénk megbízható, biztonságos, takarékos és megfelelő méretű autót – persze minden nem fog menni. Ennyi pénzért szűk a mozgástér, de ha gondosan körbejárjuk a piacot, azért van lehetőségünk arra, hogy válasszunk. Olcsó autót egyébként gyakrabban veszünk hitelre, a feltételek pedig szigorodtak. Ma már minimum 20 százalék önerő kell, és a futamidő maximum 8 év. Így történt, hogy ez a szegmens is nagyon nagy bajban van, a korábbi kispénzű, “hiteles” vevők száma jelentősen megcsappant.

A reklámokban látott hihetetlen akcióknál, ahogyan már hozzászoktunk, érdemes az apróbetűs szöveggel kezdeni. A 999 Ft-ra végződő ár gyakran csak a forgalmazó által kijelölt hitel felvétele esetén érvényes, de olyan is előfordul, hogy csak kereskedésenként néhány akciós autó van. Az bezzeg szinte kivétel nélkül igaz, hogy ezek a kocsik nélkülöznek minden alapvető extrát, például a légkondit. Vezetőoldali légzsák és ABS azonban minden modellben van, mivel ezeket ma már minden új autóba kötelező beszerelni az európai szabványok szerint. Nézzük akkor, mit kínál a küszködő autópiac nekünk, kispénzű vevőknek. Az árak mindenütt listaárak, a metálfény felára nincs benne (100 ezer Ft körül szokott lenni) de ne felejtsük el, hogy alkudni mindig lehet és kell is! Ha ügyesek vagyunk, akár 5-8 százalékos kedvezményt is ki tudunk csikarni, de az ingyenes forgalomba helyezés vagy az ajándék téligumiszett nélkül ne írjunk alá semmit.

Sok embernek az olcsó autóról a Dacia jut eszébe, akárcsak egy pár évtizeddel ezelőtt. A román-francia gyártó a Sandero és Logan modelleket is 2,09 milliótól kínálja, amit biztosan le tudunk alkudni a kijelölt célár alá. Sajnos ezekhez még opcióként sem rendelhető légkondi, se rádió, se szervó, viszont Renault Crédit finanszírozással 300 ezer forintot elengednek. Egyébként a Dacia viszonylag tágas, borzasztó ergonómiájú, de vállalható minőségű négykerekű. Az alapmotor 1,4-es, 75 lovas benzines kevés erővel, de szerény fogyasztással.

A Suzuki, a válság egyik nagy vesztese jelentősen levitte árait az utóbbi időben. Így a Splash 1.0 GC egy ezressel marad a kétmilliós ár alatt, viszonylag gazdag alapfelszereltséggel. Szervokormány, audio-előkészítés és elektronikus fékerőelosztóval (EBD) kombinált ABS is van, plusz két légzsák. Korrekt ajánlat, igaz a légkondival felszerelt GC AC majd’ 600 ezerrel drágább! Ennyiért azért inkább izzadok két hónapig, bár eladni nehezebb lesz a kocsit. Az egyliteres motor 65 lovas, és a dugóban araszoláson kívül érezni fogjuk, hogy kevéske az ereje.

A Renault is kínál olcsó modelleket, ilyen a nálunk népautónak számító Thalia, ami most 1,2-es, 75 lóerős motorral szintén 1 990 000 Ft, sőt ebből még 300 000-et elengednek ha náluk veszünk fel rá hitelt. A Thalia viszonylag minőségi kis autó 500 literes csomagtartóval, persze ennyiért extrákra ne számítsunk. Légkondi sajnos itt sem kérhető még felárért sem. Van még a Thalia puttony nélküli testvére, a Clio, és a még kisebb Twingo, mindkettő 2,2 milliós alapáron, hitelezés esetén 300 ezerrel olcsóbban, szintén fapados verzióban.

A Fiatnál autócsere-programmal csalogatják a vevőket. Az öt évnél idősebb, itthon forgalomba helyezett kocsikat 600 ezer forintért számítják be állapottól és kortól függetlenül. Így akár a közepes felszereltségű Panda is belefér a keretbe (kedvezménnyel 1,93 millió), igaz még mindig elég szegényes extralistával.

A Chevrolet nagyon feljött, mióta megvette a GM, fillérekért kínál egészen igényes autókat. Ilyen az új Spark is, ami nagyon rendben van kívül-belül, és alig 50 ezer forinttal lépi túl a kétmilliós szintet. Ennyiért öt ajtót, hat (!) légzsákot és szervokormányt is kapunk, és a jobban felszerelt modellek is nagyon barátságos listaáron kaphatók. A kifutó Aveo még olcsóbb, ezer forinttal 2 millió alatt miénk lehet három ajtóval, központi zárral és CD-s rádióval. Kár, hogy ez még Daewoo-konstrukció – fényévekkel rosszabb futóművel és beltérrel rendelkezik, mint például a Spark.

A piac Kiszel Tündéje a Tata, amely megdöbbentő áron kínál megdöbbentő autókat, állítólag nyolc év garanciával. Naiv voltam, amikor azt hittem, belefér a cikkbe, mert mint kiderült, minden modelljük ára 3 millió felett kezdődik.

Van tehát választási lehetőség, de gondolják át, hogy kell-e az új autó. Ennyi pénzért sokkal szélesebb a választék a használtpiacon, ahol 2-3 éves, rendesen felszerelt kompakt autókat is kaphatunk. Persze értem én, hogy a zsírúj kocsival megtett első kilométerek semmihez sem hasonlíthatóak, és jó érzés a gyári garancia megléte is, azonban ezeket az alapfelszereltségű modelleket sok évre vegyük, mert eladni szinte lehetetlen lesz őket. A használtpiacon már nincs számottevő árkülönbség a felszereltségi szintek között.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő