Connect with us

technokrata

Hamilton-tökély a káoszban

20100613230342.jpg

Garázs

Hamilton-tökély a káoszban

Törökország után Kanadában is kettős McLaren-siker született.

A 2010-es F1-szezon nyolcadik futamának, a Kanadai Nagydíjnak az időmérőn kivívott pozíciókhoz képest megváltozott rajtfelállással vágott neki a mezőny, hiszen az elvileg második Webber (Red Bull) autójában váltót cseréltek, s így a szabályok értelmében öthelyes büntetést kapott. A pontversenyben éllovas ausztrál visszacsúszott hetediknek, Vettel (Red Bull) kapta a második, Alonso (Ferrari) a harmadik, Button (McLaren) a negyedik, Liuzzi (Force India) az ötödik (!!), Massa (Ferrari) a hatodik kockát. Hamilton indult a pole-ból. A legelejéből Vettel, Webber és Kubica (Renault) kemény keveréken startolt, a többiek az egy körön gyorsabb, de kevesebbet bíró szuperlágyon. Az idő, s így az aszfalt hőmérséklete is melegedett, közel 40 fokosra, ideálisra. Nem esett.

Majdnem jöhetett a Safety Car

Hamilton és mellőle Vettel is szépen elkapta a rajtot, Liuzzi és Massa összeakadtak. Petrov (Renault) kitessékelte De la Rosát (Sauber) a fűre. Akik sokat nyertek az első körben: Webber feljött ötödiknek, Schumacher (Mercedes) parádés starttal nyolcadiknak, Kobajasi (Sauber) tizediknek. Utóbbi sokáig nem örülhetett, mert Hülkenberg Williamsével, majd a fallal randizott, s rögvest ki is esett. Nagy vesztesek még: Rosberg (Mercedes), meg ugye Massa és Liuzzi.

Vettel Hamiltont, Webber Buttont vette üldözőbe, Webbernek sikerült is az előzés – már az 5. körben. A 8. körben megkezdődtek a kerékcserék, Alonso – kihasználva a Ferrari-szerelők szupersebes munkáját – férfias küzdelemben – le is brusztolta Hamiltont. Hülkenberg hátulról nekiment Sutilnak. A 10. körben Kubica bejött, kemény helyett kemény Bridgestone-ért, miért? Petrov korai rajt miatt áthajtásos büntit kapott. Schumacher is a bokszban, már a 13. körben – az egy dolog, hogy a szuperlágy nem bírja, de a kemény sem. Schumi visszatérve Kubicával együtt átralizott a sikánon, szép volt. Webber, Vettel is bent, nem egyszerűen kopnak az abroncsok. Hoppá, Vettel lágyon folytatja! Schumi ismét bent… 15. kör: Buemi (Toro Rosso) vezet párszáz méteren át, bokszba be, Hamilton visszaelőzi Alonsót, láthatóan jobb a McLaren. Bruno Senna (HRT) kiállt.

Gumizás, taktika, káosz

23. kör, a verseny harmada, az első tíz sorrendje: Hamilton, Alonso, Button, Vettel, Webber, Kubica, Sutil, Buemi, Rosberg, Hülkenberg. Schumacher a 12., Massa a 14. helyen. Vicc: Petrovot ismét megbüntették, ezúttal De la Rosa kiütéséért. 27-28. kör, újabb kerékcsere-hullám, Kubica majdnem ledarálta Sutilt, aki defekttel kényszerült bevánszorogni. Alonso azért nem tudta Hamiltont lenyomni, mert az egyik Lotus feltartotta. A 32. körben a második Sauber is a pálya szélén végezte: De la Rosa alatt széthullott a Ferrari-motor. Nem először.

35. kör, féltáv, az első tíz sorrendje: Webber, Hamilton, Alonso, Button, Vettel, Buemi, Kubica, Rosberg, Alguersuari (Toro Rosso), Schumacher. Körről körre változik a helyzet, javul a pálya állapota, könnyülnek az autók, jobban bírhatják a szuperlágyak. Kaotikus a meccs: Schumacher már háromszor volt a bokszban, például. Infó a vesenyirányítástól: Kubica és Sutil ügyét később fogják tárgyalni, és nyilván elmeszelik a lengyelt, aki nem kicsit veszélyesen hajtott be a német orra előtt a bokszba, szívleállást és defektet is okozva.

46. kör, kétharmadnál járunk: Webber előnyének lőttek, neki még jönnie kell szuperlágyért, Hamilton és Alonso is rettenet gyors. Az első tíz sorrendje: Webber, Hamilton, Alonso, Button, Vettel, Kubica, Rosberg, Buemi, Schumacher, Hülkenberg. Ki nyer ma? Hamilton vagy Alonso? Alonso vagy Hamilton? Trulli Lotusának annyi. Az 50. körben a kvázi vásznon autózó Webber elengedi Hamiltont, Alonso még mögötte. Webber be a bokszba, majd ki, vissza az ötödik helyre. Innentől Hamiltonnak áll a zászló, mögötte Alonso, Button és Vettel. Ha bírják a gumik. Muszáj.

Gyönyörű tömegjelenetek a pályán: leng a kék zászló lelkesen. Az 54. körben Kovalainen bóklászott a Lotusszal, Sutil beszorult, Massa megelőzte. Massának még egyet kell előzni, ha pontot akar. Közben elöl Button cserkészi Alonsót befele, Hamilton lépéselőnyben. Sőt, 56. kör: Button megelőzte Alonsót, akit Chandhok (HRT) tartott fel. A spanyol nem annyire fog barátkozni a kis indiaival.

Schumacher-kanossza

Schumit elverte Buemi, Massa bezzeg a füvön végezte sérült vezetőszárnnyal, nulla pont. Az utolsó körben Liuzzi is megtréfálta Schumachert, akit ennek örömére Sutil ugyancsak lehagyott, jaj. És vége, Hamilton nyert, ahogy legutóbb, Törökországban. Csapattársa, Button második, ahogy legutóbb, Törökországban. A McLaren harmadik kettős győzelme. A dobogóra még Alonso fért fel a magára találó Ferrarival. A két Red Bull negyedik és ötödik, parányi öröm Vettelnek, hogy Webber előtt zárt. Rosberg hatodik a bénácska Mercedesszel, Kubica hetedik a Renault-val, nyolcadik (a 15. helyről startoló) Buemi a Toro Rossóval, gratula, és hát a Force Inidának is dukál a taps, hiszen Liuzzi és Sutil is a pontzónában végzett.

Senki nem kenődött fel a bajnokok falára. Heten maradtak körön belül. Három világbajnok pezsgőzhetett a dobogón: a címvédő Button, a 2008-as első Hamilton, valamint a kétszeres győztes Alonso. A hétszeres uralkodó, az élő legenda, MSC bezzeg pontot sem szerzett.

Ami az összetettet illeti: Hamilton ezzel a két hét, két verseny alatt gyűjtögetett óvatos 50 ponttal átugrotta Buttont, de Webbert is, így most ő vezet. Webbert Button is kielőzte. Alonso és Vettel maradt negyedik és ötödik, Rosberg Kubicát és Massát utasította maga mögé a hatodik helyért vívott – elméleti – különcsatában. Instruktőrileg a McLaren eltávolodott a Red Bulltól. A Ferrari kissé lemaradva harmadik, a Mercedes már csúnya messzeségben a negyedik.

A következő verseny az Európa Nagydíj június 27-én (Spanyolország, Valencia).

A Kanadai Nagydíj végeredménye:

1. Hamilton (McLaren) 1:33:53.456 ó (195,097 km/ó)
2. Button (McLaren) + 2.254 mp
3. Alonso (Ferrari) + 9.214
4. Vettel (Red Bull) + 37.817
5. Webber (Red Bull) + 39.291
6. Rosberg (Mercedes) + 56.084
7. Kubica (Renault) + 57.300
8. Buemi (Toro Rosso) + 1 kör
9. Liuzzi (Force India) + 1 kör
10. Sutil (Force India) + 1 kör
11. Schumacher (Mercedes) + 1 kör
12. Alguersuari (Toro Rosso) + 1 kör
13. Hülkenberg (Williams) + 1 kör
14. Barrichello (Williams) + 1 kör
15. Massa (Ferrari) + 1 kör
16. Kovalainen (Lotus) + 2 kör
17. Petrov (Renault) + 2 kör
18. Chandhok (HRT) + 4 kör
19. Di Grassi (Virgin) + 5 kör

Kiesett:

20. Glock (Virgin) 50. kör
21. Trulli (Lotus) 43.
22. De la Rosa (Sauber) 31.
23. Senna (HRT) 14.
24. Kobajasi (Sauber) 2.

Leggyorsabb kör: Kubica (Renault, 67. kör) 1:16.972



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő